Kultowa Lancia może się poszczycić świetnymi wynikami sportowymi. Kierowcy jeżdżący kolejnymi wersjami Delty wygrali w sumie 49 eliminacji WRC (1985-1992) i czterokrotnie zdobyli mistrza świata, dzięki czemu Lancia aż sześć razy z rzędu zgarnęła mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992).
W "cywilnej" wersji Delta HF Integrale posiadała 2-litrową jednostkę napędową osiągającą moc 215 KM. Pierwszą "setkę" Delta osiągała w 5,7 s a maksymalnie mogła się rozpędzić do 220 km/h. Najczęściej występowała w kolorze czerwonym (rosso).
Wyniki rankingu magazynu "Autocar"
1. Lancia Delta Integrale: 14,3% głosów
2. Peugeot 205 GTi 1.6: 7,9% głosów
3. Ford Focus RS (I generacja): 7,7% głosów
4. VW Golf GTi (I generacja): 6,8% głosów
5. Ford Escort Cosworth: 6,5% głosów
6. Honda Civic Type R (I generacja): 5,8% głosów
7. Seat Leon Cupra R (I generacja): 5,7% głosów
8. Peugeot 306 GTi-6: 5,4% głosów
9. VW Golf GTi 16v (II generacja): 5% głosów
10. Renault Clio Williams: 4,9% głosów
Źródło: Samar
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?