Oba modele zostały wyposażone w 3-litrowy silnik Diesla SDV6, silnik elektryczny oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną
firmy ZF. Motor elektryczny generuje 35 kW mocy i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co po zsumowaniu z danymi jednostki spalinowej daje łączny wynik 340 KM przy 4000 obr./min. i aż 700 Nm osiąganych w przedziale od 1500 do 3000 obr./min.
To wystarczy, aby rozpędzić masywnego Range Rovera od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i maksymalnie do 218 km/h. Mniejsza wersja Sport jest szybsza do „setki” o 0,2 sekundy, a po wciśnięciu pedału gazu do oporu osiągnie 225 km/h.
Cały układ hybrydowy, obejmujący silnik elektryczny, przemiennik i akumulator litowo-jonowy, waży około 120 kilogramów, w związku z czym masa własna Range Rovera Hybrid wzrosła do 2394 kilogramów, a wersji Sport do 2372 kilogramów.
Mimo różnicy wagowej, zarówno Range Rover, jak i Range Rover Sport potrzebują tyle samo paliwa na przejechanie 100 kilometrów - średnia wynosi 6,4 litra. Podobna jest również emisja CO2, oscylująca w granicach 169 g/km.
Pierwsze dostawy nowych modeli do klientów rozpoczną się na początku 2014 roku
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?