Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga Toyota Yaris trzeciej generacji to jedna z mocniej oczekiwanych rynkowych nowości. Sprawdziliśmy, co potrafi.

Nowa Toyota Yaris jest nieco niższa od poprzedniczki. Japoński maluch ma najkrótsze nadwozie w segmencie B, ale dzięki zwiększonemu rozstawowi osi wnętrze jest obszerne. W kabinie jest zadziwiająco dużo miejsca na nogi i siedzi się naprawdę wygodnie.

Zobacz też: Pierwsze Toyoty Yaris nowej generacji już w Polsce

Nowy układ kierowniczy Toyoty Yaris sprawdza się w prowadzeniu. Beczułkowatą bryłę nadwozia, mniejsze rozmiary i nowy zupełnie układ doceniliśmy zwłaszcza na wąskich uliczkach Kłodzka, gdzie parkowanie nie sprawiało najmniejszych problemów.

 

Podczas jazdy po górskich szosach Kotliny Kłodzkiej Toyota Yaris dobrze trzymała się drogi, a nierówności nie były mocno odczuwane w kabinie.

 

Zobacz też: Nowa Toyota Yaris 1.3 Sol - zdjęcia z testu

Benzynowy 100-konny silnik o pojemności 1,3 litra jest zupełnie wystarczający. Dodajmy, że nowy model jest lżejszy od poprzednika o 20 kg. To oczywiście wpływa na mniejsze spalanie, ale przede wszystkim samochód jest żwawszy.

Przyjazna nawigacja

Podobała nam się nawigacja (dostępna w opcji), a właściwie tempo przeliczania i wskazywania nowej trasy. Trwa to sekundy, nawet będąc na skrzyżowaniu system w oka mgnieniu był w stanie przeliczyć trasę i pokazać właściwą drogę.

Zobacz też: Testujemy - Toyota Verso S czyli powrót do korzeni

Wbudowany w kokpicie ponad 6-calowy monitor w zupełności wystarczy, by śledzić mapę trasy (komunikaty po polsku). Można ją przybliżać bądź oddalać na dotykowym ekranie. Zwracamy na to uwagę zwłaszcza w kontekście nawigacji, jaka była monotowana w nowej Toyocie Avensis - skomplikowana i mało praktyczna w obsłudze. Dopłata do nawigacji wynosi 1900 zł.

Pięć wersji wyposażeniowych

Nowa Toyota Yaris oferowana będzie w pięciu wariantach wyposażenia. W podstawowej wersji Terra na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in. cztery poduszki powietrzne, radio z CD/MP3 z sześcioma głośnikami i sterowaniem w kierownicy, gniazda USB i AUX, lakierowane zderzaki, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, komputer pokładowy, kierownica regulowana w pionie i poziomie, czy elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka.

Wersja ta będzie dostępna ze wszystkimi silnikami (1.0, 1.3, 1.4 D-4D) i manualnymi skrzyniami biegów, zarówno w nadwoziu 3- jak i 5-drzwiowym.

Zobacz też: Toyota Avensis 2012: nowe zderzaki i światła LED

Cena wersji podstawowej, litrowym silnikiem 70 KM, to 39,9 tys. zł. My jeździliśmy Toyotą Yaris Sol ze 100-konnym silnikiem 1.3 l. Jej cena to 51 tys. z. Ta odmiana ma dość korzystny stosunek ceny do wyposażenia i funkcji. Za dopłatą 2900 zł dodaje do wersji Luna: system multimedialny Toyota Touch (kamera cofania, Bluetooth do telefonu i iPoda z przyciskami obsługi na kierownicy, statystyki podróży, ekran dotykowy 6,1 cala); system stabilizacji toru jazdy VSC z TRC; kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową dla kierowcy.

Plusy

- ciekawa sylwetka

- przestronne - jak na tę klasę auta - wnętrze
- dynamiczny silnik

Minusy

- wysoka cena

 

Toyota Yaris 1.3 Sol – dane techniczne


Nadwozie: pięciodrzwiowy hatchback
Silnik: benzynowy, 4 cyl., 16V, pojemność 1329 ccm
Moc i moment obrotowy: 99 KM przy 6000 obr./min; 125 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-stopniowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,7 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 3885/1510/1695/2510 mm
Masa własna : 1015 kg
Pojemność bagażnika: 286 l
Cena auta testowego: 52900 zł

Piotr Jasina

Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości