Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki Nowe Audi A6 jest już w Polsce. Jeździliśmy nim - to jedno z najbardziej zaawansowanych technicznie aut na rynku.

Czwarta generacja Audi A6 to ważny model dla niemieckiego koncernu. Na polskim rynku pojawiła się limuzyna, jesienią dołączy do niej kombi - nowe Audi A6 Avant.

Karoseria nowego Audi A6 zbudowana jest w dużej części z aluminium i nowoczesnych stopów stali. Rozwiązanie takie, pomagające zredukować masę auta, wpływa również pośrednio na osiągi, pozwalając bardziej efektywnie korzystać z mocy generowanej przez jednostkę napędową, a przy tym zredukować zużycie paliwa.

W kabinie po nowemu

Bryła nowego Audi A6 jest zbliżona do poprzedniego modelu, ale zmieniły się wymiary oraz detale. Długa pokrywa silnika, niska linia dachu i wyraziste linie boczne podkreślają dynamiczną sylwetkę pojazdu. Szczególnie atrakcyjnie Audi A6 wygląda z opcjonalnymi, diodowymi reflektorami.

 

Zobacz zdjęcia nowego Audi A6 3.0 V6 TDI

Znacznie więcej zmian zaszło w kabinie. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to zupełnie inna deska rozdzielcza. Szeroka konsola środkowa podkreśla elegancką architekturę wnętrza. Może być wykończona drewnem lub aluminium. Na szczycie centralnej konsoli zamontowano wysuwany monitor systemu sterowania i informacji Multi Media Interface (MMI). System wspomaga kierowcę w kontroli nad bezpieczeństwem jazdy.

Pierwsza jazda: Audi A7 Sportback - limuzyna w stylu coupe

Powrócono do okrągłych zegarów, w poprzednim modelu kształtem przypominały one krople wody. Wszystkie detale znajdujące się we wnętrzu wyrażają staranność, z jaką Audi buduje samochody. Natomiast diodowe oświetlenie kabiny nadaje wnętrzu lekko futurystyczny charakter.

Zrywny turbodiesel V6

Mieliśmy okazję wypróbować wersję napędzaną sześciocylindrowym turbodieslem o pojemności trzech litrów i mocy 245 KM. To całkowicie nowa konstrukcja, która jest o 25 kg lżejsza od poprzedniego silnika 3.0 TDI V6 (miał 240 KM). Jednostka spontanicznie reaguje na mocniejsze przyciśnięcie pedału gazu i to na każdym biegu. Nie hałasuje nawet przy dużych prędkościach, a i na zewnątrz jest łagodny dla uszu.

Silnik 3.0 TDI 245 KM konfigurowany jest tylko z automatyczną, siedmiostopniową przekładnią S tronic, która zmienia biegi niemal niezauważalnie. Dla lubiących ręczną zmianę biegów skrzynia ma tryb sekwencyjny. Do dyspozycji jest jeszcze automatyczny tryb sport. Wtedy zmiana przełożeń trwa krócej, a spod maski dochodzi zadziorny pomruk.

Testujemy: Audi A6 Allroad - zwinny w zakrętach

Auto było wyposażone w układ stałego napędu na wszystkie koła quattro - specjalność Audi. Na szosie napęd 4x4 to miód na serce każdego, kto lubi dynamiczną jazdę. Rozdziału siły napędowej dokonuje automatycznie międzyosiowy mechanizm różnicowy nowej generacji.

Nadmiar wyposażenia

Jednym z ciekawszych elementów bogatego wyposażenia Audi A6 jest system Night Vision, oparty o kamerę termowizyjną, pozwalającą dostrzec w nocy obiekty znajdujące się poza zasięgiem reflektorów.

Kolejnymi systemami są Side Assist oraz Active Lane Assist. Pierwszy z nich zapobiega najechaniu podczas zmiany pasa ruchu na pojazd znajdujący się w martwym polu (ostrzega kierowcę za pomocą diod umieszczonych w lusterku), drugi zaś pilnuje, aby kierowca nie zjechał z pasa ruchu, na którym aktualnie się znajduje.

Audi A4 - wyprodukowano ich już pięć milionów

Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo bierne, w wyposażeniu są przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów z przodu i z tył auta oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. W standardzie jest też automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja oraz multuimedialny system MMI Radio należą do wyposażenia standardowego.

Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa. Jednym z ciekawszych urządzeń dostępnych w opcji jest Head-up Display - wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie. Na życzenie fotele przednie są wentylowane i wyposażone w funkcję masażu.

Niestety, komfort i nowoczesność kosztują. Cennik nowego Audi A6 rozpoczyna się od kwoty 167 200 zł.

Plusy

- silnik i napęd 4x4
- atrakcyjna sylwetka
- bogate wyposażenie

Minusy

- wysoka cena
- wysokie koszty ubezpieczenia

Audi A6 3.0 TDI – dane techniczne

Nadwozie: czterodrzwiowe, pięciomiejscowe
Silnik: turbodiesel, V6, 24V, pojemność 2967 ccm
Moc i moment obrotowy: 245 KM przy 4500 obr/min; 500 Nm przy 1400 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: automatyczna,7-stopniowa; napęd na obie osie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,2/5,3/6,0 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozt. osi): 4915/1455/1874/2912 mm
Masa i poj. bagażnika: 1720 kg, 530 l (995 l)
Cena testowego: 238100 zł

Wojciech Frelichowski

Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości