Porsche 911 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów sportowych na świecie. Jego charakterystyczną cechą jest umieszczenie silnika. Jako jeden z nielicznych pojazdów, 911 posiada jednostkę napędową za tylną osią. Pomimo teoretycznie niekorzystnego rozłożenia masy, sportowe Porsche od wielu lat stanowi wzór dla innych marek pod względem prowadzenia i poziomu przyczepności.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Najnowsze 911 jest ewolucją samochodu, który zadebiutował w 1963 roku. W porównaniu do oferowanej obecnie generacji, nowy model posiada jedynie subtelne zmiany. W przedniej części nadwozia uwagę przykuwa przedni zderzak, który został wygładzony oraz wyposażony w większe wloty powietrza i nowe światła do jazdy dziennej typu LED. Boczne lusterka zostały przeniesione poniżej linii okien. Jest to nawiązanie do starszych generacji 911.
Więcej zmian odnajdziemy w tylnej części pojazdu. Reflektory zyskały nowy, wąski kształt. Elektrycznie sterowany tylny spoiler został przeprojektowany pod kątem większej wydajności aerodynamicznej. Zmniejszono także ilość otworów wentylacyjnych w tylnej klapie z pięciu, do trzech.
Nowe Porsche 911 mierzy 4491mm długości, 1873mm szerokości i 1290mm wysokości. W porównaniu do poprzednika będzie zatem dłuższe, szersze oraz nieznacznie niższe.
Porsche nie zrezygnowało z sześciocylindrowych silników typu bokser. W podstawowej wersji będzie dostępna jednostka o pojemności 3.4 litra o mocy ponad 350 KM. Moc przekazywana będzie na tylną oś za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni manualnej. W ofercie znajdzie się także dwusprzęgłowa przekładnia PDK.
Pierwsze egzemplarze nowego Porsche 911 powinny być dostępne w salonach przed końcem 2011 roku.
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?