Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Plany Volkswagena

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.

Volkswagen chce umocnić swoją pozycję na rynkach świata i przystępuje do ofensywy. Jak się dowiedzieliśmy, w ciągu najbliższych kilku lat zostanie wprowadzonych do sprzedaży kilkanaście nowych lub gruntownie zmodernizowanych modeli Volkswagena.

 Fot. VW: W przysz³ym roku koncern Volkswagen wprowadzi na ¶wiatowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjêciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykañski.

W I kwartale przyszłego roku dostępny będzie pojazd o roboczej nazwie Golf Plus, o podwyższonym nadwoziu, ale wykorzystującym podzespoły tego kompaktowego auta.

Nowe Lupo zostanie zaprezentowane w II kwartale 2005 r. i być może będzie nazywało się Fox. Rozważana jest możliwość wprowadzenia tego modelu na rynek polski. W tym samym czasie zostanie poddany face liftingowi model Polo.

Najbardziej oczekiwany, nowy Passat, zostanie przedstawiony w III kwartale przyszłego roku również z nadwoziem kombi. Planuje się też wprowadzenie do sprzedaży Audi A6 w wersji kombi.

W przyszłym roku można się spodziewać sportowego Golfa R 32 oraz restylizacji modelu New Beetle.

Fot. VW Na razie producent ujawnił zdjęcie modelu Jetta, który oficjalnie zostanie zaprezentowany już w styczniu 2005 r. Na razie pojazd trafi na rynek amerykański, gdyż tam sprzedaje się bardzo dobrze – najlepiej ze wszystkich modeli Volkswagena.

 

Według nieoficjalnych informacji koncern zamierza też ograniczyć ilość produkowanych silników, a starsze jednostki napędowe zastąpić nowymi. Np. silnik wysokoprężny 1,9 TDI oferowany z mocą 100 KM lub 130 KM ma tę samą pojemność skokową lecz różni się materiałem, z którego wykonano tłoki, korbowody i inne części układu korbowo-tłokowego. Komplikuje to nieco proces produkcji. Różnice w materiałach wynikają z troski producenta o zachowanie odpowiedniej trwałości jednostek napędowych, gdyż zwiększenie mocy ma pewne techniczne następstwa, o których zresztą zapominają niektóre firmy tuningowe. Wydaje się, że Volkswagen w swoich luksusowych modelach będzie stosował diesle z wtryskiem common rail drugiej generacji, a nie pompowtryskiwacze, które stały się wizytówką firmy. Silniki zasilane pompowtyskiwaczami są głośniejsze.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości