Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po akumulatory tylko do Sara

Redakcja
Kierowcy warszawscy znają dobrze obecny adres firmy, mieszczącej się w nowoczesnym budynku przy ul. Dzikiej.

Kierowcy warszawscy znają dobrze obecny adres firmy, starsi pamiętają być może kilka innych adresów firmy Sara. Dziś jego firma mieści się w nowoczesnym budynku przy ul. Dzikiej. Janusz Sar ma jednak przewagę nad wieloma innymi ludźmi biznesu w stolicy - tradycję sięgającą czasów gruzów Warszawy.

Po akumulatory tylko do Sara

 

W "SuperWarsztacie" Janusz Sar będzie pełnił funkcję dyżurnego eksperta. Można zwracać się do niego ze wszystkimi problemami dotyczącymi eksploatacji akumulatorów. Zaczynamy od porad - jak eksploatować akumulator, by pracował przez wiele sezonów i jakich uniknąć błędów w obsłudze?

 

Zalecane czynności.

- Co jakiś czas należy obowiązkowo sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej samochodu, a więc stan ładowania na zaciskach akumulatora i alternatora. Obie wartości muszą być identyczne!

- Wszystkie styki i klemy należy oczyścić oraz dobrze dokręcić nakrętki.

- Sprawdzić, czy akumulator jest dobrze zamocowany do nadwozia za pomocą blokady. Konsekwencją braku mocowania mogą być pęknięcia płytek powstałe na skutek wstrząsów i... utrata gwarancji.

- Sprawdzić pobór prądu przez poszczególne odbiorniki: auto alarm, rozrusznik, świece żarowe w dieslach itd.

- Określić, ile prądu pobiera rozrusznik w momencie szczytowym, czyli podczas uruchamiania silnika. Jeżeli pobór prądu przekracza normę, na przykład zamiast

450 A pobiera 600 A akumulator szybko ulegnie zużyciu.

- Jeżeli auto nie jest systematycznie eksploatowane, szczególnie zimą, to akumulator należy doładowywać profilaktycznie co 6 do 8 tygodni.

- Poziom elektrolitu można uzupełniać tylko wodą destylowaną.

- Wszelkie czynności poza najprostszymi, takimi jak na przykład: czyszczenie klem, uzupełnianie

Po akumulatory tylko do Sara

elektrolitu wodą destylowaną, należy wykonywać tylko w specjalistycznym zakładzie obsługi akumulatorów.

 

Kierowcy nie wolno!

- Eksploatować akumulatora, jeżeli jego styki i styki alternatora są zanieczyszczone lub obluzowane.

- Uzupełniać akumulatora elektrolitem. Elektrolit się "nie psuje". To woda paruje, którą uzupełniamy tylko wodą

destylowaną.

- Przy "pożyczaniu" prądu z akumulatora innego pojazdu łączyć "plusa" z "plusem" i "minusa" z "minusem" akumulatorów. Prawidłowy układ połączeń: 1) końcówka plusowa akumulatora z końcówką plusową akumulatora, z którego pobieramy prąd. 2) końcówka minusowa akumulatora, z którego pożyczamy prąd z "masą" nadwozia.

- Przechowywać akumulatora "suchego" w pomieszczeniu wilgotnym, gdyż grozi to utlenianiem się płyt.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty