Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Podatek ekologiczny – co dalej?

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. M.Pobocha

Posłowie większości klubów parlamentarnych wyrazili sprzeciw wobec ekologicznego podatku od samochodów. Sprawa jego wejścia w życie nie jest jednak przesądzona. Głosowanie nad podatkiem odbędzie się dopiero za dwa tygodnie.

 

Już w pierwszym czytaniu, które 6 maja przeprowadzono w Sejmie, projekt podatku mającego zastąpić niezgodną z prawem Unii Europejskiej akcyzę na używane auta sprowadzane do Polski nie zyskał akceptacji klubów SLD, PSL, PO, Pis, Samoobrony i LPR.

 

Nie oznacza to, że sprawa jest rozstrzygnięta. Głosowanie nad podatkiem odbędzie się za dwa tygodnie i dopiero wtedy okaże się, czy podatek będzie obowiązywał, czy też wyląduje w koszu.

 Fot. M.Pobocha

Weto większości klubów parlamentarnych to prawdopodobnie efekt zbliżających się wyborów. Żadna z opcji politycznych nie chce zapewne wziąć na siebie odpowiedzialności za wprowadzenie podatku i narazić się wyborcom. W końcu to do ich kieszeni sięgnie rząd chcąc zrekompensować straty związane z koniecznością zaniechania poboru akcyzy. Przed wyborami partie polityczne mogą nie być skłonne do poparcia nowego podatku, tym bardziej, że budzi on społeczny sprzeciw.

 

Ekologiczny podatek od samochodów płacony ma być jednorazowo przy pierwszej rejestracji auta w Polsce. Ma więc dotyczyć pojazdów nowych i używanych.

 

Np. dla nowej Skody Fabii z silnikiem benzynowym o pojemności 1390 cm3 podatek wyniósłby 1390 zł. W przypadku używanego Opla Astry z 1994 r. z silnikiem benzynowym o pojemności 1596 cm3 podatek wynosiłby 5586 zł.

 

Według projektu ustawy, przelicznik ekologicznego podatku od samochodów kształtować ma się następująco:  

 

- 1 zł za 1 cm3    : dla aut spełniających normę Euro 4, która obowiązuje od 1 stycznia 2005 r.,

- 1,5 zł za 1 cm3 : dla aut spełniających normę Euro 3 obowiązującą w latach 2000 – 2004,

- 2,5 zł za 1 cm3 : dla aut spełniających normę Euro 2 obowiązującą w latach 1996 – 1999,

- 3,5 zł za 1 cm3 : dla aut spełniających normę Euro 1 obowiązującą w latach 1992 - 1995,

- 4 zł za 1 cm3    : dla aut nie spełniających żadnej z ww norm.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Marcin (gość)

    To jaka partia zrobila projekt tej ustawy ?

  • uri (gość)

    ten kraj jest jak wiadro gwoździ. Edytowany przez moderatora 2005-05-10 15:47

  • Jacek (gość)

    Kiedy dożyjemy takich czasów że Państwo nie będzie się wtrącało do życia gospodarczego bo najgorzej jak polityka miesza się z gospodarką. A to każdy polityk stawia sobie za punkt honoru cos namieszać i efekt jest taki że co pół roku mamy zmiany tych samych ustaw.

  • wanek (gość)

    Wyzyskowi mówimy nie!!!!

  • Don (gość)

    kolejny pomysł na wyzysk biednego narodu!!! Edytowany przez moderatora 2005-05-10 15:49

  • andrzej (gość)

    Kazda nowa ustawa-to poprzeczka podniesiona wyżej,ktorą Polak i tak w jakiś sposób pokona!!! Ale ci w rządzie coś muszą robić,bo byliby bez pracy!!! PARODIA:-)

  • Kierowca

    sni mi sie Kraj, w którym Obywatel nie ma pojęcia z jakiej politycznej opcji pochodzi aktualna władza, bo niezaleznie od orientacji Władza dba tylko o praworządność, bezpieczeństwo i zamoznośc Obywtaeli, śni mi się...

  • Władek (gość)

    Czas skończyć z wyzyskiem obywatela przez jego własne państwo, zwolnić z obowiązku pracy minimum połowę sejmozjadów i urzędasów. To wtedy starczy pieniędzy na zadania Państwa. Import samochodów "trzeba ukrócić" bo przeszkadza w bogaceniu się nielicznym producentom i importerom nowych bryk - to jest najważnieszy powód , a nie ekologia. Ekologia jest tylko zasłoną dymną.

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • parodia (gość)

    Własnie rzad miedzy innymi premier Belka chce wprowadzić coś nowego tak aby sejm musiał to przyjąć wtedy wyborcy nie poprą parti która będzie się kojazyc z wyzyskiem i zagłosują za parią demokratyczną .MASLO MAŚLANE !!! Edytowany przez moderatora 2005-05-10 15:47

  • Komentarz usunięty.
  • BASIA (gość)

    I JAK ZWYKLE ZNOWU WYSSAĆ Z BIEDNEGO POLAKA CO WY ROBICIE TYLKO UMIECIE SSAĆ TO ISTNA BZDURA

  • pawel (gość)

    tylko tak dalej a wszyscy uciekna za granice ...

  • Bartek (gość)

    Po prostu brak slow! panstwo w panstwie! i jak zwykle ucierpi ten tylko biedny Polak,bo Ci co maja pieniadze to jest Im najprosciej decydowac niemartwiac sie o ta biedniejsza jednostke spoleczenstwa,ale niestety tak bylo i bedzie!

  • szark (gość)

    CLO nazwane podatkiem do kosza

  • andrzej (gość)

    od 15 lat wiecznie ten sam temat,auta,złom itp.urzędasy i pismaki wyrzywają sie na sprowadzanych samochodach,ktoś kto sprowadza auta to nie przedsiębiorca tylko laweciarz.Natomiast nikt zdrowo nie podszedł do tematu OD TEGO JEST RYNEK i RYNEK TO SAM UREGULUJE.g.... ICH TO POWINNO OBCHODZIĆ CZY JA MAM STARĄ LODÓWKĘ CZY NOWĄ CZY NOWY SAMOCHÓD CZY STARY.

  • kierowca (gość)

    niech wezmą nowego lanosa, i mojego fora probe, 1991,zobaczymy czy nowe jest lepsze

  • djjerry (gość)

    wy chyba kpicie a panstwo i tak na biednych bedzie sie bogacic to jet taka polityka i tego biedak nie obali Edytowany przez moderatora 2005-05-10 18:33

  • AGA (gość)

    Jak zwykle wolna amerykanka.Dlaczego nie kontroluje sie w jaki sposób są wykorzystywane służbowe samochody do celów prywatnych.W sumie po co? Przecież wygodniej jeżdzić prywatnie autem służbowym,gdyż ucieknie sie wtedy od kosztów utrzymania samochodu.A społeczeństwo niech zaciska pasa - ma przecież to dobrze opanowane przez lata kolejnych ekip rzadzacych.

  • Ksys (gość)

    ciekawe ile czasu upłynie aż znajdzie sie sposób by to ominąć:)bo już kilka propozycji jest,przypomniał mi się kawał o wakacjach dla niemca,jedź do polski,twoje auto juz tam jest...

  • Mariusz (gość)

    Niedzielne ofiary i oprawcy niedzielni, kazdy ponad kazdym wszyscy najmadzejsi...tylko pytanie kto na tym ucierpi??My wiemy "najbiedniejsi".Pozdro dla Belki(wszystkiego co najgorsze)

  • Jerzy (gość)

    Szlaban na niezłe samochody używane z zachodu oznacza jedno - skazywanie ludzi na zaciąganie kredytów na kupno kiepskich aut w stylu Dacia Logan.

  • 25jacke (gość)

    całkowicie się zgadzam z Basią

  • gabercom (gość)

    Zrobicie z nas Chiny wszyscy będziemy śmigać na rowerach! Ludzie już nie mają pieniędzy. Ten, co ma, będzie miał, ten, co nie ma na rower, chociaż naród będzie zdrowy i wysportowany. Hehe

  • SEBASTIAN (gość)

    TAKI PODATEK TO KOMPLETNY BEZSENS, KTOS KTO ZARABIA PONAD 10000 NIE PRZYKLADA WAGI DO TAKIEGO PODATKU, WEZMY JEDNAK POD UWAGE ZE 99% POLAKOW ZARABIA DUZO, DUZO MNIEJ I LICZA SWOJE PIENIADZE A TEZ CHCA JEZDZIC PORZADNYM AUTEM A NIE ZDEZELOWANYM POLONEZEM, NIESPRAWNYM TECHNICZNIE PO KILKU LATACH UZYTKOWANIA, A BEZPIECZENSTWEM NIE DOROWNUJACYM AUTOM Z ZACHODU PRAWIE WCALE. ZASTANOWCIE SIE WIEC POLITYCY CO ROBICIE!!!!!!!!!!!!!!!!

  • jarek (gość)

    normy normami ale nikt mi nie powie ze to ochrona krajowego rynku motoryzacyjnego,przeciez my takowego nie mamy , widac Zasadzie grunt sie zaczyna palic pod nogami , rozpedzic ich na wszystkie strony , w przyszlych wyborach nie zaglosuje na nikogo kto byl w tym parlamencie , wole nowego zlodzieja ktory sie zadowoli 1/4 tego czego beda sie domagac starzy wyjadacze , ciekawe ilu z nich ma juz posadki w radach panstwowych spolek , Edytowany przez moderatora 2005-05-10 19:43

  • JACEK (gość)

    wystarczy już tego złomu,powinni wprowadzić podatek nawet od jutra,nawiezli tego dziadostwa z przebiegami po 300.000km a ludzie sie łudza że z zachodu to idealne,ale POAK zawsze był ciemny i kupował.jeżdził maluchem a teraz sasiadowi pokąze jaką ma fure--golf II 89 ROK..CHE-CHE NIE ZASIMIECAJCIE POLSKI ZŁOMEM

  • MICHAŁ (gość)

    już dosyć zasmiecania polski złomem,CO MY ZROBIMY Z TYM ZŁOMEM ZA PARE LAT,CZY CI POLACY JUŻ ZGUPIELI CAŁKOWICIE,ZE KUPUJĄ TE ZWŁOKI-NIEDAJĄCE SIE DO JAZDY,PRZEJECHANE 80.000KM,A W RZECZYWISTOSCI 400.000. LUDZIE NIE KUPUJCIE TEGO ZŁOMU BO SIE ZABIJECIE,JAK MÓJ KOLEGA CO MU SIĘ KOŁO URWAŁO-MIAŁO BYĆ IDEALNE

  • do jacka (gość)

    i ty koleżko uważasz ze golf rocznik 89 to jest większy złom niż maluch?zastanów sie pozdrawiam

  • Bonzai rządzi... (gość)

    ściema...mój kolega Paweł ma zajefajny bonzai na czerepie!!!Jezdzi stara skoda 105 i nie placi zadnych podatkow ekologicznych! hhehehe

  • zapi (gość)

    Jeśli Michał i Jacek zarabiają tyle, że stać ich na kupno nowego samochodu to nie dziwi mnie ich podejście do sprawy. Tylko , że w Naszym kraju większość niestety nie może pozwolić sobie na kupno nowego cacka. Jeśli mamy do wyboru wspomnianego poloneza i golfa o którym pisano wcześniej to jest tylko jedna opcja. Jesli macie wątpliwości to zróbcie test. Porównajcie spaliny oraz stan poloneza z 1990 i golfa z 1990, reszty niestety nie da się porównać - polonez z tego roku juz nie ma karoserii. Dlaczego mamy płcić podatek "ekologiczny" za auto sprowadzone chociaz krajowe emitują znacznie więcej spalin!!! Może M... i J... są przedstawicielami JAKIEGOS KONCERNU SPRZEDAJĄCEGO NOWE AUTA W POLSCE???

  • Komentarz usunięty.
  • piotrek (gość)

    spadac z podatkiem

  • Ufo (gość)

    Stale słuszne jest powiedzenie, że "SYTY NIGDY NIE ZROZUMIE GŁODNEGO". Taki podatek znacznie przyblokuje sprzedaż aut używanych. Czy nasi ustawodawcy nie rozumieją, że znacznie więcej można zarobić na większym obrocie - przecież sprowadzone samochody zużywają paliwo w którym jest zawarta akcyza i podatek, więc w końcowym efekcie państwo zarobi więcej na sprzedaży paliwa niż na zaporowym podatku.

  • piotr (gość)

    15 lat głupich ceł,podatków,akcyz. używane auta będą mogli kupowac sąsiedzi ze wschodu, a jak zostanie trochę złomu to chętnie kupią chiny! dajcie polsce zarabiać pieniądze!

  • mały (gość)

    mało kasy z "nielegalnej" akcyzy,to teraz podatek.Przecież nasi "kochani" urzędnicy muszą z czegoś swe długi pospłacać...A wy "robale" możecie nawet hulajnogami jeżdzić.

  • lis (gość)

    proponuję powrócić znowu do składaków!

  • big (gość)

    zamiast podatku ekologicnego , zweryfikowac umowy kupna używanych aut. przyniesie to większy dochód.

  • neo (gość)

    poczekamy do tego czata. bedzie się musiał pan minister ostro tłumaczyć

  • Bogdan (gość)

    Nie chcę "zaśmiecać Polski złomem"! Wolę iść do uczciwej pracy,zarobić 5tys.zł a 4tys.wydać na dostatnie i bezpieczne życie, mieć czas na rozmyślania o ekologii.Reasumując:głupota goni głupotę,doświadczenia pseudomedyków na żywym organiżmie,brak odpowiedzialności.Trzymać tak dalej a nigdy nie dojdziemy do normalności.

  • VITO (gość)

    A jakie normy spełniają nasze drogi ??? - normami się zajmuja zamiast dziury połatać albo nowy asfalt wylać.... co komu z auta z norma jak i tak po jednej zimie wydech od soli odpadnie a koła zawieszenie będzie jak w 20 letnim aucie z niemiec. A podatek.... to kiełbasa przedwyborcza nie zpomnijmy że partia sie zmienia ale zostają te same "ryje" wiecznie żądne kasy. !!!!!!!!!

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Radek (gość)

    [b]Sprowadzanie używanych aut z uni jest jek najbardziej pozytywnym zjawiskiem!nareszcie każdy kto ma chociaz 3 tys.moze sobie kupic samochod normalny!a nie malucha. Jechałm ostatnio za KAMAZEM. nie dało sie za nim jechac na 20 metrow, bo nie było czym oddychać.Czy przysłowowy golf 89' rownie mocno zanieczyszcza środowisko co ten kamaz??mysle ze nawet 10 takich golfów nie jest w stanie skazic tak mocno srodowiska. Spójżmy jeszcze na inne zjawisko.W niemczech od dawna montowane sa katalizatory(co jest podstawą!)i w wiekszosci sprowadzane sa własnie takie auta. Z naszych dróg zniknely duże fiaty, maluchy sa juz po cenie złomu użytkowego, a do tego coraz więcej ludzi może pozwoić sobie na samochód!Rynek na samochody używane w Polsce jeszcze jest nie zapełniony,ale przesyci się wkońcu!stare samochody stanieją do tego stopnia ze tfafia na zlomy!to wszystko sie samo wyreguluje. Pozdrawiam![/b]

  • Tom (gość)

    Straszą nas podatkami coraz nowymi, my po auta gonimy, a guldeny i niemiachy maja z tego kasy po pachy. Moze w ramach ekologi zmniejszyc podatki na nowe auta co by Kowalski złomkiem nie jezdził.

  • Adamo (gość)

    Ja również nie zgadzam sie z tym podatkiem, i to w takiej skali...6000zł za np. 12-letnigo OPLA ASTRĘ !!! TO JAKAŚ PARANOJA. PO CO IM TYLE KASY? ROZUMIEM JAK BY POWIEDZIELI TO KASA NA NASZE DROGI I ZA 5 LAT WSZYTKIE DROGI W POLSCE BEDĄ ROWNE JAK STÓŁ...OKEY, A TU NIC, JAK BYŁY DZIURY TAK SĄ>>>...a ile nowych miejsc pracy by powstało przy ich łataniu ... hoho... Nic zdrowo nie pomyślą........

  • Wiosna (gość)

    Te nieroby tylko idą po najlżejszej lini oporu, bezczelnie właż ludzią do kieszeni i wyciagają forse, tak rzadzic to dzieciak potrafi.Nic nie myślą aby drogi były lepsze, paliwo tańsze,ludzie lepiej zarabiali itd. Po komuchowsku przykręcic srube ludziom, a co niech jężdzą taczkami, a my gablotami.Niech tych polityków szlak trafi.

  • waldek (gość)

    polska jest krajem gdzie ciagle wymysla sie przepisy aby dowalic ludziom izmusza sie do kombinacjia wysokosc stawek przechodzi zdrowy rozsadek.tworzy sie przestepcow.przyklad z akcyza.a gdyby bylo auta 1-5 lat oplata 1zl cm3 5-10 lat 1,50gr powyzej10lat-2zl i wtedy zero kombinacji z fakturami wiadomo rocznik +pojemnosc=oplata .tak powinno byc od 1maja04r.ale w polsce to jest za proste .teraz ktos wpadl na genialny pomysl aby znow dowalic polakom bez mozliwosci obejscia tego ,patentu,zero regulacji faktura

  • Magdalena (gość)

    Już nie wiecie skąd brać pieniądze , opodatkujcie uczciwie ; lekarzy, prawnikow , notariuszy i tym podobne zawody. Dlaczego brak tam kas fiskalnych!

  • Małgosia (gość)

    Panu Piechocie , kiedy był ministrem gospodarki udało się skutecznie zachamować sprowadzanie samochodów z zagranicy do Polski , bo dilerzy nowych aut nie mogli sobie poradzić. Jest gospodarka wolnorynkowa , ten który nie może sobie poradzić , znika z rynku . Nad ludzmi ktorzy w kilku miesiącach stracili pracę , też nikt nie płakał !!!!!! Często , a nawet w większości były to rodzinne firmy , pracę i środki do życia tracili wszyscy . Nie widzi się tego , kiedy pobiera się stałą pensję , i nie trzeba liczyć czy starczy na zapłacenie Z U S , bo robi to ktoś inny. Wolny rynek zrobł swoje , sytuacja się unormowała i koniec !

  • Buntownik (gość)

    Dlaczego zawsze biedni ludzie dostają kłody pod nogi np:taksówkarze i te kasy fiskalne ! a teraz jakiś durny podatek ! Jak tak dalej pójdzie to Polska bedzie krajem z najczystrzym powietrzem bo wszyscy bedziemy jeździć na rowerach bo nikgo nie bedzie stać na auto ,ale i to pewnie wprowadzą podatki na rowery! Ludzie trzymajcie mnie bo wytłuke tych pasożytów w sejmie!!

  • maly (gość)

    Znowu kogoś olśniło, pewnie cierpiał na bezsenność, a że trzeba wykazać się efektami w pracy, wymyślił sobie nowy podatek, bo pewnie w sejmie nie ma poważniejszych spraw.

  • artur (gość)

    a dlaczego wychodzą z zalozenia ze musi byc jakis podatek?? Skoro jestesmy w uni,kazdy powinien kupic auto jakie chce i na jakie go stac.Przeciez i tak placimy im 2% wartośći przy kazdej rejestracji!! Kiedy w koncu politycy dadzą nam spokojnie zyc??? Edytowany przez moderatora 2005-05-11 08:56

  • daro (gość)

    Powiem WAM jak jest , na posła ida niedorajdy zyciowe, ludzie z głowa maja jaja , zeby zrobic cos w tym kraju aleee nie poprzez teki ministerialne...tam nieda sie juz nic zrobic, tak jak ktorys z moich poprzedników swietnie zaznaczył spia, i nic nie robia a kiedy sie obudza albo dostana kopniaka wpadaja na wspaniały pomysł , PODATKI .....niech dadza kazdemu Polakowi zarobic chociaz po 1/4 tego co maja ONI miesiecznie.....zjemy zywcem cała Europe..

  • Zenek (gość)

    Ja tego naprwdę nie rozumiem, może ktoś wytłumaczy mi jak mamy pozbyć się zlomu z polskich dróg, gdy za każdy samochód trzeba zapłacić 2-3 razy tyle ile jest on wart w europie? Gdyby przy okazji zakupu samochodu nie trzeba było płacić tak wysokich podatków byłyby oczywiście o wiele tańsze i nikomu nie opłacałoby się sprowadzać czy naprawiać starych samochodów. Jak widać ruch na rynku samochodów używanych znacznie się ożywił jak tylko można było zapłacić mniejszy podatek - co pewnie też zwiększyło wpływy do budżetu. Jaki jest cel zwiększania podatków? Ja tego na prawdę nie rozumiem.

  • miguel (gość)

    ten podatek jest podobny do akcyzy godzi w zasade wolnego rynku i preferencji zakupów w danym kraju. ludzie jeżdża moze starymi autami typu 5-10 lat ale i tak sa one młodsze od tych które posiadali wczesniej, a Polsce mogli by sobie kupic w zamian poloneza w którego by włozyli jeszce z pare tysięcy w remont i tak by padł. Przecież rząd posiada statystyki mówiące o zaróbka i że średnia jest na poziomie 2,3 tyś to nie oznacza ze wszyscy tyle zarabiają jest grupa bardzo liczna która zarabia mniej i dzieki wyżeczeniom oszczedza na samochod (grupa ecistów) lepiej dobic ludziom podatki śmiesznie ekologiczne: dzięki temu pewnie bedzie mniej samochodów a renciści będa siedziec w domu i sie chyba rozkładać bo nie dojdą do lekarza smutne ale na to sie zanosi bo to ze teraz nie przejdzie ten podatek to nie znaczy ze po wyborach przejdzie bo to juz jest pewnik :( Edytowany przez moderatora 2005-05-11 08:54

  • Komentarz usunięty.
  • prawnik (gość)

    Do Magdaleny hej od prawników prosze daleko:)sam nim jestem ale bez aplikacji i wiem jak kasują adwokaci radcy i notariusze ale uwierz mi tacy jak ja bez aplikacji mają przerąbane pracują za grosze i nie maja zbyt wielkich szans na ich zrobienie ps. dodatkowo wkurza mni fakt że z byle prostym problemem lecicie do właśnie radcy adwokata który i TO NAJCZĘŚCIEJ GŁUPAWEGO STAREGO WYGI który kasuje min 500 lub 1000 na początek podczas gdy zwykły prawnik zrobi wam to za góra stówke ale wy później narzekacie i nas objerzdżacie razem z nimi!

  • kierowca (gość)

    Ciekawe ile wyniosła łapówka od dealerów samochodów za te wszystkie podatki i akcyzy, które uderzają właścicieli używanych samochodów. Edytowany przez moderatora 2005-05-11 09:40

  • Mark (gość)

    I po co czas tracicie na pisanie tego i tak wprowadzą podatki. A ludzie tylko piszą i szumnie żw wystrzelają tych w sejmie a gówno robią. Wszyscy wiedzą że to złodzieje a i tak kradną bo wiedzą że społeczeństwo Polskie to same pajace narzekający a przymający pysk i nic nie robiący Edytowany przez moderatora 2005-05-11 09:40

  • Grzegorz (gość)

    To po prostu bez sensu. jesli oni wprowadzą ten podatek to ludzie się zbuntują bo nie jest ich stać na kupno nowego auta za 30tys jeśli mogą kupic sprowadzony samochód chociaż 10 letni za 5tys zł. No oczywiście mogli by sobie pozwolć gdyby każdy z nas zarabiał tyle co te ****** w sejmie. A w ogóle to po co nam tyle posłó 400 w innych krajach jest po 50-100 i też jest dobrze od razu polepszyła by się sytuacja w kraju.

  • Arek (gość)

    Ludzie.Chyba jest czas by potrząsnąć.Podatki i opłaty to ich cel nadrzędny.Ten minister który wymyślił ten nowy podatek,sam jeżdzi limuzyną za 200.000 zł.a nam Polakom każe kupować nowe samochody na które nas nie stać. Pan minister niedługo nie będzie ministrem,ale nas Polaków zostawi z kolejnym wysokom podatkiem od luksusu jakim są używane samochody z Uni Europejskiej której jesteśmy członkami.Ponadto za nie zlikwidowanie akcyzy i wprowadzenie nowego podatku grożą Polsce sancje unijne.To mogą być miljardowe kary za które nie zapłaci ministerstwo finansów tylko my Polacy.To co on próbuje przeforsować jest zwykłym kolejnym przekrętem a nie dbałością o ekologię w naszej Polsce.Nam nadzieję rodacy że otrząśniemy się i pokażemy kto tu rządzi.Nie pochamowana chęć zysku rządzących doprowadzi spenością do ogromnego buntu społecznego na który mam osobiście nadzieje.Pozdrowienia dla wszystkich prawdziwych Polaków. Edytowany przez moderatora 2005-05-11 09:39

  • Skiba (gość)

    Jezeli w innych krajach EU pobiera sie tylko podatek vat od sprowadzonych samochodow to w Polsce wymyslaja jeszcze jakies tam Ekologiczny i akcyze przypomne ze w Niemczech placi sie podatek ekologiczny rocznie i wynosi dla aut z Euro 2 13€/100cm³, i jest to przystosowane do niemieckich warunkow.Wprowadzajac takie oplaty jak cytuje :[quote]- 2,5 zł za 1 cm3 : dla aut spełniających normę Euro 2 obowiązującą w latach 1996 – 1999[/quote], Napewno zachamuje to rozwoj gospodarczy ,moim zdaniem [b]pobieranie podatku wat od sumy zakupu pojazdu jest wystarczajace[/b],niech mi powie ktos czego tam w Rzadzie jeszcze chca od obywateli, przeciez oni powinni reprezentowac nasze interesy a nie zgnojic i wyciagnac ostatni grosz ktorego juz i tak niemamy.

  • Grzegorz (gość)

    Musiałbym nieźleupaść na głowę żeby płacic taki podatek a tak na marginesie to w końcu jesteśmy w unii więc ja jako młody facet zastanawiam się czy nie uciec gdzieś indziej i tam szukać swojej szansy na pieniądze bo tutaj jej nie ma a na przykładzie astry to sprowadziłem taką i wyszła mnie ona 4000 pln i zrobiłem to dla rodziców których po prostu nie stać na lepszy samochód a debile z rządu niech się zastanowią zanim cos takiego uchwalą że zabierają ludziom prawo do posiadania namiastki samochodu chociaż nie wiem co to za luksus jezdzic astrą 10-letnią ale po co jak mozna kupić sobie rowery i wtedy będziemy wszyscy zadowoleni i podatek ekologiczny nie bedzie potrzebny

  • Tomasz 331 (gość)

    Ja uważam, że te ich podatki i tak nie będą zaakceptowane przez Brukselę. Przecież to jest jeszcze gorszy podatek niż nielegalna akcyza. Unia europejska to swobodny przepływ pieniędzy i towarów i to dotyczy także samochodów. Jeżeli ja kupiłbym samochód w Poznaniu na giełdzie to nie będę placił tego podatku bo on jest zarejstrowany , a jeżeli ja kupię samochód używany w Berlinie to zapłacę. Nigdy w życiu Unia na to nie pójdzie. Edytowany przez moderatora 2005-05-11 12:16

  • Komentarz usunięty.
  • Rafmot (gość)

    Od lat użytkuję tylko samochody sprowadzone zza zachodniej granicy.Nigdy nie zamieniłem tego samochodu na nówkę z salonu-jak słyszę opowieści znajomych,którzy chcą mieć nowe i pachnące a później płaczą,ze cos skrzypi,coś się wali-za samochód dali np 40 tys zł i nikt z nimi juz nie rozmawia-bo wiadomo-sprzedawca jest miły do momentu sprzedaży...Za jedno z najgorszych trafeł tj. np dacia logan,która kosztuje 30tys zł można mieć taki samochód tzn-kilkuletni-ale jesli chodzi o klasę,jakosć itp-bez porównania wręcz do salonowych golizn.Z akcyzą jest bezprawie-teraz następna złodziejska ustawa-a sprzedaż w salonach tak nie ruszy-bo jak np mając na samochód 15tys zł po wprowadzeniu śmiesznych zakazów pomnożyc to minimum razy 3 i isć kupic auto do salonu-to absurd absurdów

  • Bartek (gość)

    Panie Ministrze!!! Z pełnym szacunkiem dla Pana i piastowanego Urzędu, ale nie wysilajcie się. Każdy podatek i opłata fiskalna jakolwiek nazwane, jeśli dotyczyć będzie tylko samochodów pochodzących z nabycia wewnątrzwspólnotowego poza granicami naszego kraju, a nie będzie on nakładany na analogicznie kupione auto w Polsce będzie zawsze kwestionowany przez Brukselę. Jest to poprostu opłata zaporowa. Więc nie wysilajcie sie i nie zmieniajcie nazw opłat, nie płaćcie NASZYMI PIENIĘDZMI rzeszy prawników za pisane na odwal się projekty ustaw i opinie, które zresztą są takie jakie chcecie usłyszeć. Szkoda czasu Szanownych Posłów i Senatorów, papieru i NASZYCH PIENIĘDZY. I tak już musicie zacząć zwracać akcyzę (są juz takie orzeczenia Sądów - konkretnie dwa), więc nie urządzajcie kolejnej pozyczki narodowej pod nazwą OPŁATA EKOLOGICZNA.

  • Robi (gość)

    A JA MYŚLE ŻE I TAK ZROBIĄ TO CO CHCĄ,PRZECIEŻ MAMY SAMYCH GIENIUSZY W NASZYM KRAJU.

  • Tomek (gość)

    Panowie, popieram!Zastanawiam się, dlaczego tak jest, że Niemiec może jeździć dobrym i tanim autem (do tego ekonomicznym i sprawnym oraz ekologocznym!),natomiast mnie stać na zdezelowanego polonez jeżdżącego na gazie?Czyżby wybierany przez nasz rząd nie był naszym przedstawicielem?Czy jest możliwe żeby nie dbał op nasze interesy?Jeżeli tak to trzeba ten rząd wymienić...........

  • Dominik (gość)

    Podatek ekologiczny ??? Skończcie wreszcie z tymi smiesznymi pomyslami!!!!! Co jeszcze chcecie wprowadzic???? Mało Wam tego co pobraliscie nielegalnie od ludzi(akcyza)???????? Unia powinna sie Wam porzadnie dobrac do tylkow!!!! To jest nielegalne,jeszcze lepiej to jest zlodziejstwo w bialy dzien!!!! Jeszscze chcecie wiecej nabrac od nas pieniedzy przed wyborami??? Ludzie nie dajmy sie okradac tym zlodziejom !!!!!!!!!!!!!!!!! Zadnych akcyz i podatkow ekologicznych!!!!

  • Anna (gość)

    Jezeli szukaja dodatkowych srodkow niech rozlicza afery korumpcyjne. Karierowicze. Normalnemu czlowiekowi nie dadza szansy na posiadanie nawet starego samochodu, bo o zarobieniu na nowy nawet nie ma mowy.

  • Monika (gość)

    Uważam, że w Polsce za dużo mamy posłów i senatorów!!! Myślę, że Polskę nie stać na utrzymanie tylu polityków, tymbardziej, że każdy z nich ma ogromne "niezbędne" wydatki (np. samochody za 200 tys. zł.). Wydaje mi się, że Polsce jest potrzebny ktoś bardzo silny, który zreformuje ten kraj, bo puki co to wszystko w naszym kraju kieruje się w złą stronę - służba zdrowia, edukacja,itd. Jestem bezrobotna od stycznia mam na utrzymaniu syna, ale to ich nie interesuje, że w kraju panuje ogromne bezrobocie, nie to jest najważniejsze - priorytetem jest u nas w kraju wymyślanie ciągle to nowych podatków, które to jeszcze bardziej dotkną tych najbiedniejszych - to MY najbardziej na tym tracimy! Błagam - niech się coś w tym kraju zmieni, bo na dzień dzisiejszy ja nie widzę ŻADNYCH PERSPEKTYW!!!

  • KRASNAL (gość)

    Pan Minister miał racje mówiąc że nie będzie nam mówił byle kto, byle co . Tak trzymać Panie Ministrze. W koncu to tylko jeszcze jeden podatek.

  • Chaser (gość)

    A dla mnie to rewelacyjny pomysł!!Przy kupnie Corolli G6 z 1999 roku normalnie zaplaciłbym 13000zł akcyzy,a po wprowadzeniu tego podatku zaplace 3200zł.To spora różnica.I nie bede musial 2 lata w sadzie spedzic zeby odebrac bezprawnie zaplaconą akcyze!!Panie Ministrze-tak dalej!!

  • Antydoda (gość)

    Przecież jest oczywiste, że ten podatek ma tylko i wyłącznie zastopować import używanych aut, żadne tam "ekologiczne" historie się nie liczą - bo gdyby rządowi zależało na ekologii - to opodatkowałby wszystkie stare i kopcące auta - zwłaszcza autobusy mpk i pks. Wiekszość używanych aut jeździ przecież na gazie - właściciele instalują gaz zaraz po zakupie, bo cena benzyny (w którą wliczone są przecież już ekologiczne opłaty) jest kosmicznie wysoka. Tak więc kochani ministrowie - nazwijcie ten podatek "Podatkiem Upokorzenia Biednych Ludzi Których Nie Stać Na Nowe Auto" czyli 80% społeczeństwa. Poczekam sobie na ten dzień z przyjemnością drodzy dzisiejsi politycy, gdy będziecie starzy, nikt Was nie będzie pamietał, będziecie się odwoływali do sumień przyszłych rządzących i młodych pokoleń żeby Was szanowali i wtedy zobaczę z przyjemnością jak młode pokolenie pokaże Wam gest Kozakiewicza. Zapewniam Was że za wszystkie swoje grzeszki zapłacicie - na 100%.

  • Jacek (gość)

    Panowie posłowie i ministrowie. Wszyscy Polacy są przeciwni jakimkolwiek podatkom i akcyzom. Dlatego że te pieniądze są marnotrawione. I dopóki się tego nie uporządkuje zachęcam wszystkich podatników do oporu przeciwko władzy. Nie chcę aby moje ciężko zarobione pieniądze przeznaczano na : - rozwój administracji państwowej - spłatę gwarancji państwowych z niespłaconych kredytów kolesiów - załatwianie spraw prywatnych ministrów, burmistrzów - zakup myśliwców F16 - dotacje na PKP, górników, hutników i innych niegospodarnych przedsiębiostw - dotacje dla partii politycznych - wojnę w Iraku itd. Chcę aby jeśli uczciwie płacę podatki mieć : - dobrej jakości drogi - dobre szkolnictwo i naukę - dotacje do badań i nowych technologii - gwarancje kredytowe dla przedsiębiorczych itd. Wtedy mozemy płacic i akcyzę i podatek itd.

  • blue_man (gość)

    podatek ekologiczny, ładna nazwa na kolejne koniecznie potrzebne zapewno w przyszłości zmarnowane pieniądze:(

  • igby (gość)

    A poczytajcie sobie to: http://czat.wp.pl/zapis.html?T[page]=2&id_czata=2121 to chyba zostalo ocenzurowane:| pomyslec ze zarejestrowanie malucha, trabana itp wartego ok 500zl wyniesie prawie 4tys... plakac czy sie smiac??:|

  • maruder (gość)

    oczywiście tu nie chodzi tu o żadną ekologię a wyłącznie o wyłudzenie od ludzi pieniędzy by je zmarnotrawić; gdyby to miał być podatek ekologiczny to powinni od niego zwolnić auta zasilane np gazem, bo one praktycznie nie zanieczyszczają środowiska; ale tak nie jest; dlaczego tym podtkiem nie opodatkują np węgiel ; przecież jego spalanie jest niesamowicie kopcące co ja zrobiłem ? !! podpowiedziałem tym sk...synom kolejny podatek, który oni gotowi są jeszcze wprowadzić

  • Ralf (gość)

    Proponuję opodatkowanie każdego z obywateli podatkiem od oddycyania. Podatek ten powinien być uzależniony od pojemności płuc, bo przecież kto ma większe płuca ten wydycha większą ilość dwutlenku węgla, którego emisję nasze państwo powinno ograniczać, zgodnie z podpisanymi umowami międzynarodowymi:)))))) A wracając do podantku "ekologicznego" od aut, to na pewno lepszy jest 20letmi, zardzewiały maluch od 10letniego auta zachodniego...prawda??:))))

  • olga (gość)

    zajmuja sie duperelami aby sprawy wyzszej rangi przeszy mimochodem, zrobic duzo szumu kolo rzeczy maloistotnych to nasz kochany rzad potrafi. umie sprytnie zamaskowac sprawy, które sa istotniejsze bo dotycza ich ukrytych interesów--> przepraszam za stwierdzenie ale rzad-> to ludzie skorumpowani, dbajacy tylko o swoja prywate i o swój tylek, a co niekturzy dla rozglosu aby sie pokazac-> zaistniec nawet jako glupiec ale byc!!!!

  • Zibi (gość)

    Jestem za... przynajmniej rynek samochodowo sie ustabilizuje troche bo teraz to jest tragedia, Ceny przynajmniej beda w mniare ustabilizowane. Drobni handlarze odpadna ktorzy ten rynek psuja. Choc do rzadu mam mieszane uczucia to do tej ustawy jestem na tak

  • Domin (gość)

    To czy dany pojazd powinien być dopuszczony do ruchu w Polsce powinna sprawdzać stacja obsługi pojazdów. A nasi politycy zaczynają się bawić w ekologów i mechaników!!!Samochód tak jak kiedyś stanie się dostępny dla dobrze uposażonych(kolejny krok wstecz tego kraju)! Głupota, chamstwo i beszczelność naszych polityków sięga już brzegu czary.W Niemczech jeżeli pojazd przejdzie ("tif" a to jest trudne) to jest ok i nikt się o więcej nie pyta. W naszym kraju jeżeli się nic nie zmieni dalej to taki kretyn od pługa oderwany będzie decydował czy auto spędza normy emisji czy nie :-)

  • drobny hanlarz (gość)

    panie 'ZIBI' proponuje zmienić rynek, najlepiej do koryta rządowego, tam napewno twoje mieszane uczucia się ustabilizują

  • Agabitom (gość)

    Wprowadzając tzw.podatek ekologiczny,skończą sie wpływy z rejstracji ok.700 zł z każdego auta, ktoś powinien o tym pomyśleć?

  • Wolnyrynek (gość)

    Panie Zibi ! Pisze Pan: "ustabilizuje się rynek samochodowy". W jaki sposób? W taki że samochody znowu staną sie towarami luksusowymi, dostepnymi dla najbogatszych?. Dziekuję za taką "stabilizację"

  • agabitom (gość)

    dzięki "drobnym handlarzom" jeżdzę pieknym, bezpiecznym,tanim w eksploatacji Audi 80, Pan Zibi podejrzewam nie jeżdził jeszcze normalnym autem.

  • Cichy (gość)

    [b]Podatek ekologiczny - następna bzdura. Z resztą Unia Europejska przestrzegła Polskę przed wprowadzaniem innych podatków zamiast akcyzy, jednak jak znam życie Rząd najpierw słono za to zapłaci a dopiero później się opamięta.[/b]

  • Marcin (gość)

    <b>Skoro są tacy ekologiczni, to niech idą na pole, bo miejsce buraków jest na polu, a nie w klimatyzowanym sejmie </b>

  • Anty (gość)

    <B><FONT COLOR="RED">JA TAM NIE RÓŻNICY POMIĘDZY AKCYZĄ, A PODATKIEM EKOLOGICZNYM NIE WIDZĘ, POZA NOWĄ NAZWĄ I METODĄ NALICZANIA SKŁADKI NIC SIĘ PRAKTYCZNIE NIE ZMIENIA. DALEJ KASA BĘDZIE WYCIĄGANA OD NAJBIEDNIEJSZYCH JAK BYŁA</FONT></b>

  • sławek (gość)

    niech się zaczną leczyć, teraz bo pózniej to juz za ................,

  • Subek (gość)

    DOŚĆ TYCH KRETYŃSTW i TEGO ZŁODZIEJSTWA NIECH CI POSŁOWIE SIĘ SAMI OPODATKUJĄ EKOLOGICZNIE BO SĄ TOKSYCZNI !

  • Niedzwiedz (gość)

    Jak ten podatek wejdzie w zycie to sprowadzenie sobie jakiegos fajnego amerykanskiego autka z silnikiem powiedzmy 5000 z lat 70'tych - 80'tych bedzie drozsze niz kupno nowego BMW. Wiem ze zabytkowe auta sa w cenie ale dzieki takim pomyslom w Polsce, pojeciem zabytkowy pojazd bedziemy nazywac stare polonezy i fiaty. A nie Biuick'i Fordy itp, ktore beda poprostu nieosiagalne. ZDECYDOWANY SPRZECIW W SPRAWIE EKO-PODATKU

  • nie nawidze zibiego (gość)

    zibi jesteś jak pewna częsć rowerowa sam niewiesz czego chcesz Edytowany przez moderatora 2005-05-12 07:44

  • Madzia (gość)

    Akcyza za auta sprowadzone jest juz raz oplacana w Unii (pierwszy wlasciciel placi ja przy zakupie) wiec z jakiej racji placic ja drugi raz, natomiast podatek ekologiczny trafi tylko znowu w najbiedniejszych, ludzi na poselskich dietach stac oczywiscie na auto spelniajace normę Euro 3 , 4

  • Artut (gość)

    [quote="Zibi"]Jestem za... przynajmniej rynek samochodowo sie ustabilizuje troche bo teraz to jest tragedia, Ceny przynajmniej beda w mniare ustabilizowane. Drobni handlarze odpadna ktorzy ten rynek psuja. Choc do rzadu mam mieszane uczucia to do tej ustawy jestem na tak[/quote] Chyba jest z toba coś nie tak. Ceny wzrosną, nawet kupując nowy samochód będzie trzeba to zapłacić. Sprowadzając mitsubishi Sigme z 1994 roku akcyzy zapłaci się ok 4500 pln podatku 'ekologicznego' ok 10000 niewielka róznica. A jestem cię wstanie zapewnić że taka Sigma jest dużo 'zdrowszym' samochodem niż niektóre nowe auta szczególnie z segmentu najmniejszego. Co do drobnych handlarzy to gdyby nie oni to ceny aut były by duuuuuużo wyższe, dlaczego może się ktoś zapyta. Prosta sprawa duża firma musi utrzymać dużą dministrację i ma o wiele wyższe koszty niż taki 'drobny handlarz', który może dziennie przywozic 1 samochód i niekoniecznie musi to być 'przystanek' po wypadku. Jest jeszcze jedna sprawa, w polsce jak kupuje auto to pierwsze pytanie powinno brzmieć: Jak mocno było walone?, kupując ( i sporwadzając ) auto z zagranicy pytam się czy było walone? Ot wywnętrzniłem się. Pozdrawiam Artur

  • qwerty (gość)

    Znając Polaków tak jak teraz wszystkie auta były kupione za 1 Euro teraz będą zame 650 cm ;-))

  • Komentarz usunięty.
  • smilenigga (gość)

    Mam coraz większą ochotę wsadzić wszystkich rządzących tym krajem w jedną niewielką rakietę, taką żeby nie mieli za wygodnie, dać każdemu na drogę kopa i srrrru w kosmos, żeby nigdy nikt nie musiał ich oglądać!!! OPAMIĘTAJCIE SIĘ I W KOŃCU ZRÓBCIE COŚ POŻYTECZNEGO DLA NASZEGO KRAJU. PRZESTAŃCIE NAS OKRADAĆ Edytowany przez moderatora 2005-05-12 08:46

  • Andrzej (gość)

    Jaki podatek by nie był, jest to w ramach Unii żlodziejstwo ze strony pobierających go. Tak jak Madzia zauważyła raz zapłacona akcyza jest już przy zakupie samochodu w kraju pierwszego zakupu. Jak wytłumaczyć podatek ekologiczny od auta z normą spalin Euro5, przecież czystszych nie produkują do ch.., ale tu po prostu chodzi o budżet.

  • waleczne serce (gość)

    PODATEK TO BYM WPROWADZIŁ, ALE OD WASZEJ GŁUPOTY

  • Maro (gość)

    czytałem,że Komisja Europejska juz sie czepia tego podatku ekologicznego, ponieważ jakikolwiek podatek ograniczający handel wewnątrzwspólnotowy jest niezgodny z prawami Unii Europejskiej.Czy nasz Rząd nie zdaje sobie z tego sprawy?Może jak dostana kare to sie opamiętają??

  • sybz (gość)

    Ja tak tylko cicho siedzę pod miotłą i obserwuje czy przypadkiem nie wprowadzą podatku od rowerów bo tylko takim środkiem transportu się poruszam (na auto mnie stać, biedny student jestem). Gdyby tak się stało to klapa. Zbierać będzie trzeba kase na nowe buty .. Zmotoryzowani wpółczuje Wam !!!

  • crazygirl (gość)

    W Polsce przyczepiają się do wszystkiego. Niedługo zacznie im przeszkadzać, że po 22 chodzimy lub jeżdzimy po ulicach i wprowadzą godzine policyjną jak za czasów wojny!! A jak nas złapią po 22 to mandacik- a co mało im pieniędzy jeszcze! Niech dadzą nam lepszą pracę i pozwolą zarabiać więcej, a przeciętnego Polaka będzie stać na zakupienie nowego auta z salonu!! Bo chyba tych de***li z Parlamentu tylko stać na te nowe cudeńka. Co za ludzie... szkoda słów.

  • elcomo (gość)

    Ciekawe kiedy wprowadzą podatek od świerzego powietrza na wsi.....Co to za kraj?....Czy oni chcą doprowadzić do rewolucji lub wojny domowej?.... W końcu miarka się przebierze....

  • Krzysztof (gość)

    Zróbcie to a ludzie was pozamiatają. Trochę załuję z przekory , że tego nie wprowadzacie ( ze strachu oczywiście). Bo prawdziwy rachunek poszedłby na Wiejską. Banda, mafia i złodzieje. Jeżeli nie wprowadzą teraz to zapewne po wyborach. Wara od naszych portweli. Słonecznie pozdrawiam.

  • TYGRYS (gość)

    MAM PYTANI ,CZY NIEMIEC KUPUJĄC AUTO W POLSCE PŁACI W NIEMCZECH AKCYZE,PODATEK EKOLOGICZNY, LUB JAKIEŚ INNE ŚMIESZNE ZAPOROWE PODATKI.CHYBA NIE....

  • elcomo (gość)

    [quote="elcomo"]Ciekawe kiedy wprowadzą podatek od świerzego powietrza na wsi.....Co to za kraj?....Czy oni chcą doprowadzić do rewolucji lub wojny domowej?.... W końcu miarka się przebierze....[/quote] Pomijając już złodziejstwo-AKCYZA- która jest niezgodna z prawem Unijnym chyba powinien ktoś za to odpowiedzieć??? Druga rzecz jeszcze większe złodziejstwo DEALER płaci za kartę pojazdu 36zł bo kupuje ją w Wytwórni Papierów Wartościowych i sam ją wypisuje...dla czego więc obywatel płaci 500zł za tą samą kartę przy rej. auta sprowadzonego z zagranicy bo wypisuje ją Wydział Komunikacji???? Ktoś zna odpowiedź???

  • na zaś (gość)

    wszyscy tylko narzekacie na parlament, wyborcy przeciez to wasi soory nasi przedstawiciele, ktorych wybraliśmy niedlugo bedziee okazja by wybrac nowy team sejmowy/parlamentarny, wiec moze troche rozsadku przy wyborze!!!!odetnijmy stara gwardie od koryta kielbasa na piknikach nie jest za 'darmo' w efekcie to nasza kasa......

  • Janek 256 (gość)

    coś wymyślą bo dobra kase wzieli od koncernów a nowe autka i tak bedą stały bo nas nie stac przy naszych zarobkach lub brak pracy a po drugie troche znikneło faktycznie szrotu np. maluchów starych i aut z lat 70i 80 pozdrawiam gorąco wszystkich szaraków Edytowany przez moderatora 2005-05-12 12:58

  • P (gość)

    Panie na zaś , jaki nowy team sejmowy ? Od kąd pamiętam w sejmie są Ci sami ludzie i na wybory nie chodzi się wybrać "tych dobrych" ,tylko ewentualnie "lepsze zło".

  • wiciu (gość)

    [b]Niech oni sobie zrobią podatek od luksusowych limuzyn bo tylko takie mają,a swoją drogą to Lepper zrobi z nimi porządek jak teraz zapowiedział amnestję dla więżniów to tym samym zdobędzie dodatkowo 100 000 głosów skazanych i ma duże szanse na wygrana. Edytowany przez moderatora 2005-05-12 12:56

  • Adrian Broda (gość)

    Kiedy ten podatek najszybciej może wejść w życie? Ktoś się orientuje? pozdrawiam

  • walery świdnica śl (gość)

    DLA NICH NAJLEPIEJ LIMUZYNY ZA DARMO A DO NASZYCH DOMÓW KOMORNIKÓW- NIECH NAM ZABIORĄ WSZYSTKO CO MAMY ZAGŁOSUJE NA LEPERA

  • mari111 (gość)

    i do czego to doprowadzi zaczna sprowadzac samochody malolitrazowe z ktorych podczas wypadku nie zostaje nic ,a pozniej narzekaja ze ilosc ofiar na dziurawych drogach rosnie smieszne !!!!!!!!!!!

  • mclawd (gość)

    Jak zapłacę kilka tysięcy podatku to na "ekologiczny" samochód będę zbierał o parę lat dłużej. Może zameldować się i zarejestrować auto gdzieś na Słowacji albo w Czechach. Do tych kilku tysięcy doszłoby i parę innych podatków ;))

  • jurasso (gość)

    wymyślili akcyzę na 10-letnie samochody bo złom ale 30-letnie samoloty od USA do remontu za parę milionów to co? ustawy są tworzone dla potrzeb ich własnych nie dla naszych ,jeśli będzie afera to dany cwaniak zostanie innym ministrem zamiast wywalić dożywotnio na bruk. PYTANIE my wybieramy i jesteśmy potrzebni do wyborów ale jak żle rzadzą to nie możemy ich wywalić.CZEMU?? DLACZEGO?? w zakladzie lub innej firmie pracownik podpadł to wynocha a aferzyści nie.Czy ktoś w polsce jeżdził na prawdziwym paliwie? wszystko chrzczone ale my musimy spełniać normę euro na czym? zniszczone katalizatory regulacje przy przeglądach to pseudo paliwo, ale my płacimy,zwiewać ztego gównianego kraju!!!

  • atm1 (gość)

    powiedzcie mi jak mozna zaskarżyc akcyze i czy nie dowala mi podatku od pojazdu wewnątrzwspólnotowego jak sie ubezpieczyć na niektóre kruczki prawne z ich strony???

  • Do idiotów z Rządu (gość)

    Jeśli obywatele będą zarabiac po ludzku, jak w każdym normalnym kraju, to nikt nie będzie musiał jeździć tysiąc kilometrów po 10-letnie auto!!! Gdyby było nas stać, to wszyscy kupowalibyśmy sobie nowy samochód co 3-4 lata. Jak tylko będzie okazja, to wyjeżdżam z tego chorego nieuleczalnie kraju. Wolę płacić uczciwe podatki dla innego kraju, który będzie mnie traktował jak człowieka, a nie jak maszynkę do oddawania własnych pieniędzy nierobom i złodziejom.

  • huzi@go2.pl (gość)

    Nie wiem może się nie znam&#8230; &#8230;ale normalny trzeźwo myślący człowiek wie że ekologia ma niewiele wspólnego z wiekiem i pojemnością auta. Jak koniecznie chcą wprowadzić podatek ekologiczny to powinni w zależności od tego kto ile jeździ i zatruwa środowisko. Na corocznym przeglądzie mogą sprawdzić przebieg. Niech płacą burżuje co się rozbijają brykami i wstydzą się jechać miejskim autobusem. A podatek w całości powinni przeznaczyć na drogi !!!

  • roja (gość)

    A mnie sie podoba. Dzieki temu, ze w kraju przez pie... ustawy stracilem prace, ze politycy wlaza w d. bogatym a elektorat sami maja w d. to znalazlem prace w Londynie i sprzedaje swoje auto bo kierownica nie po tej sttronie. I wiecej podatkow juz glabam nie bede pacil. I zycze innym tego samego!

  • ~talk talk~ (gość)

    kiedy rządzący przestaną traktować kierowców jak dojną krowę do łatania dziur budżetowych? na co przeznaczone zostaną te pieniądze bo na pewno nie na ochronę środowiska? dlaczego nie szukają pieniędzy tam, gdzie na ich oczach, pod nosem urzędu skarbowego funkcjonują targowiska (w każdym większym mieście jest takie targowisko)gdzie sprzedaje się nowe rzeczy ale nie spotyka się ani jednej kasy fiskalnej. dlaczego przymyka się oczy na lekarzy którzy za używanie szpitalnych urządzeń diagnostycznych biorą ciężkie pieniądze do własnych kieszeni a mówi się że służba zdrowia nie ma pieniędzy. w "zdrowych" państwach lekarz albo prowadzi praktykę prywatną albo pracuje w społecznej służbie zdrowia. ile pieniędzy przecieka im między palcami ale dziwnym trafem wszyscy oślepli. takich przykładów na pseudo uzdrawianie naszej gospodarki mozna by mnożyć. nałatwiej sięgnąć do kieszeni kierowcy a po dziurawej Polsce jak jeżdzilismy tak i będziemy jeżdzić.

  • rymik (gość)

    popieram walerego ze świdnicy śląskiej

  • cichy (gość)

    zgadzam sie z wieloma opiniami. I mam jedno tylko zdanie: to wszystko jest przesadzone na maxa!!!!!!! sorry za wyrażenie ale nie ma słów!!! Edytowany przez moderatora 2005-05-12 21:33

  • stcom (gość)

    nawet jeśli przyjmą ustawę to za 2 lata wprowadzą EURO 5,6,7 itd. mam płacić na ich długi? Ten podatek ma G.... wspólnego z ekologią. niech sprawdzą emisję spalin w autobusach MPK, MZK, PKS itd. A 50 000 zł dla posła na paliwo to z czyjej kieszeni. mclawd ma rację za kilka lat będzie coraz więcej rejestracji za granicą - tam co 2 lata nie wprowadzają nowych norm EURO. jak ktoś ma zapłacić 5 000 za friko to w ogóle nie kupi bo będzie musiał odkładać następne 10 lat bo mu powiedzą że nie ma zdolności kredytowej... za 8 000 chyba nie kupi nowego w salonie.. POZDRAWIAM WSZYSTKICH NIEZADOWOLONYCH Edytowany przez moderatora 2005-05-12 20:10

  • Komentarz usunięty.
  • ZiomFromHell (gość)

    To już chyba byłaby kompletna paranoja! Od czego jeszcze nasi "kochani" lewaccy/komunistyczni posłowie wprowadzą podatek? - od klikania myszką? Kraj absurdu i głupoty. Ile jeszcze można znosić kolejne obciązenia podatkowe? PolPot(marek pol) - geniusz finansowy wymyślił tyle wspaniałych podatków jako dodatek do benzyny, iż niedługo w ogle niedługo nikogo nie będzie (no może prócz posłów) stać na jeżdżenie samochodem - a tych autostrad jakoś nie widać. Panowie politycy - dajcie żyć. Puknijcie się w głowę gdy pomyślicie o następnym absudralnym podatku. Wiem, że wam ciągle malo i trudno od koryta się oderwać ale WARA. My obywatele chcemy żyć i jeździć samochodami a nie podziwiać je jako "pomniki". Edytowany przez moderatora 2005-05-13 00:40

  • x (gość)

    Ech dla mnie ten podatek to ściema,aby w jego perspektywie łatwiej było przełknąć obecną akcyzę. Jeśli ktoś chce po roku (około 1mln aut) ograniczać ich napływ przez tego typu podatek jest dla mnie śmieszny, ponieważ rynek i tak jest już nasycony, więc może teraz warto zastanowić się nad eksportem stali z odzysku? Lub zagospodarowaniem jej w kraju, może znowu ruszą huty.. Może zamiast podatku ekologicznego,jakieś bonusy dla złomiarzy? ;-)

  • gzes (gość)

    hmmmm to skoro płacimy akcyze np przyworząc auto z niemiec to czemu nie placimy kupujac od kogos z sasiedniego wojewodztwa...??? w sumie przeciez to to samo. te ciołki wychodza z załozenia ze jesli ktos kupuje auto za 200euro to znaczy ze stac go na auto za 40tys zl, pewnie lepiej jezdic jakims 20-letnim zlomem niz 10latkiem z UE, czemu placimi podatek w paliwie na budowe dróg skoro i tak ich nie buduja i czemu te wybudowane stają sie platne skoro MY za nie zaplacilismy z własnej kieszeni, PARODIA nie RZĄD!!! Jak te błazny trafiły na te stołki- śmiechu warte...dążą do upadku i upadniemy a oni razem z nami...

  • YARO_78 (gość)

    W przypadku używanego Opla Astry z 1994 r. z silnikiem benzynowym o pojemności 1596 cm3 podatek wynosiłby 5586 zł. Zaś w przypadku nowiutkiego MAYBACHA z silnikiem 5000cm3 - 5000PLN. Coś tutaj nie gra. Facet od Maybacha splunie i zapłaci, zaś ten od opla ??? Cena podatku przekroczy z pewnością kilkukrotnie cenę auta. Coś tutaj zdecydowanie nie gra. Pozdro dla osłów.

  • Komentarz usunięty.
  • Ali G (gość)

    Uwazam, że to co robi nasz sejm po raz kolejny jest bezsensowny!Lepiej by mogli zrobic redukcje klubów parlamentarnych o 70%!!!! Chory pomysl,znowu po kieszeni dostaną biedni ludzie! Bo przykladowo: młode małzenstwo z 2 dzieci jezdzace dotychczas maluchem wkoncu może pozwolic sobie na zakup kilku letniego opla astry,ktory mimo swojego wieku, w wiekszym stopniu polepszy ich komfort jazdy jak i kwesti samego bezpieczeństwa! Ciekawe czym jeszcze nasz rząd zaskoczy?

  • vmorli (gość)

    zyjemy w kraju wszekiego dobra i zla. Dobrzy jak wszedzie od Stanow Zj. do Afganistanu to zwyczajni dobrzy ludzie. Zlo to pazerni politycy i ludzie, ktorych niestety mamy coraz wiecej. REWOLUCJA I TO TERAZ KIEDY SA NA KOLANACH. Podatek ekologiczny powinien byc lecz ustanawiany po dokladnym zbadaniu wydmuchow auta przez co najmniej dwie niezalezne stacje diagnostyczne za regularna oplate by nie tworzyly die mafie diagnostyczne.Wyrywkowo, kazde auto mogloby byc sprawdzane.

  • Admarco (gość)

    W tym podatku wcale nie chodzi o ekologie, czy ochrone Obywateli przed "zlomem". Krotkowzrocznosc politykow (urzednikow) jest porazajaca! Za wszelka cene musza domknac budzet! Nikt nie zastanawia sie nad losem biednych (doslownie) ludzi w tym kraju. Nie mowiac juz o oszczednosciach budzetowych. Ciagle nam wmawiaja, ze nie ma z czego oszczedzic, a jak juz to na sluzbie zdrowia, emerytach, itp.Bo to jest medialnie efektowne. Dzieki ostatnim aferom kazdy Polaczek Szaraczek wreszcie zobaczyl jak ta kasta politykow robi sobie na nas i naszych pieniadzach swoje prywatne interesy. I to takimi prymitywnymi metodami, ze nie trzeba byc studentem ekonomii, zeby cos takiego wymyslic. Podatek to tylko pretekst to zwiekszenia obciazen. Ale wielu Polaczkow Szaraczkow pamieta przy okazji przeksztalcania podatku od srodkow transportu (niesciagalnego!)w podatek drogowy zawarty w paliwie, OBIETNICE ze bedzie on przeznaczony W CALOSCI na remont i budowe drog! I co? I nic! Wydaje mi sie, ze Polacy maja juz dosc walenia ich w rogi i traktowania jak debili przez politykow, ktorzy w koncu pracuja, a przynajmniej powinni, dla nas Obywateli i w naszym interesie. A nastepny podatek nie jast nam potrzebny. Polityku wbij sobie do glowy zasade: "Chcesz zarobic, daj zarobic innym".

  • xyz (gość)

    W tej chwili sytuacja jest taka, że co nasz rząd nie wymyśli to i tak niemamy na to wpływu. Każdy tylko kręci nose, płacze etc. A przecież to my jesteśmy pracodawcami naszych polityków, więc dlaczego by nie zrzeszyć się i wreszcie złapać nasz rząd za jaja. Niech wreszcie zacznie pracoać dla nas a nie dla siebie. PROPONUJE ROZPOCZĄĆ KAMPANIE która zrzeszyłaby zwykłych ludzi, pozwoliła dojść do głosu zwykłym szarym ludziom. gdyby znalazł sie wreszcie człowiek który by potrafił ludzi poprowadzić do walki... Jednak ludzie się boją i nigdy powtarzam NIGDY nie będzie lepiej bo jeśli nie walniemy pięściom w stół i nie powiem STOP. Ale tego muszą chcieć wszystcy . POZDRAWIAM !!!

  • xyz (gość)

    Przepraszam za literówki, za szybko pisałem :)

  • xyz (gość)

    Musze cos dodać. Otóż tak jak poprzednicy mówią TO NIE JEST PODATEK EKOLOGICZNY. DLaczego? A dlatego: Sprowadzam do polski AUTO 1992 NA GAZIE !!!!! I co, jaka jest emisja spalin???? DLaczego posłowie nie zrobią furtki aby promować montqaż instalacji gazowych LPG lub CNG? To ja wam POWIEM. Spadła sprzedaż nowych aut, spadły zyski, więc lobby samochodowe, dogadało się z politykami, każdy dostał premie, może nowy samochodzik i CYK mamy nowy podatek.

  • Piotr Surowiecki (gość)

    Ponawiam APEL !!! najlepiej ruszyć na wiejską najlepiej przez POSPOLITE RUSZENIE bo za co tu życ mam wyższe wykształcenie i pracuje za 1200zł mam żone która jest na kuroniu i niestać mnie na dziecko a nawet na zamieszkanie samodzielnie APELUJE POSPOLITE RUSZENIE !!! NIE DAJMY SIĘ WIĘCEJ. Edytowany przez moderatora 2005-05-13 17:02

  • Komentarz usunięty.
  • doradca sejmowy (gość)

    panowie poslowie a moze by tak opodatkowac jeszcze palaczy papierosow podatkiem ekologicznym.np.

  • Komentarz usunięty.
  • darek (gość)

    chcielismy demokracji to ja mamy w polskim wydaniu za baki i oddychanie tez powinnismy placic bo to metan i dwutlenek wegla. Ludzie czas sie zbuntowac!

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Grafvonraditz (gość)

    Przepraszam,nie chce tu nikogo urazic, ale gdy czytamy ksiazki historyczne to nasuwa sie samo stwierdzenie ,ze Polska i polacy nie potrafia sie sami rzadzic. Prosze tylko przeczytac opinie wielkiego rzadcy p.Bismarca. "Chcecie polakow zniszczyc to dajcie im sie samym rzadzic."

  • Komentarz usunięty.
  • LITERAT (gość)

    WEDŁUG MNIE PODATEK JEST SŁUSZNY,KONIEC Z KANCIARZAMI FAŁSZERZAMI UMÓW I RUŻNYMI LAWECIARZAMI CO PRZYWOŻĄ POWYPATKOWY SZMELC LUB INNE BADZIEWIE PO POWODZIOWE DAJMY ZAROBIĆ NASZYM FIRMOM ANIE NABIJAJMY KIESZENIE BOGATEMU ZACHODOWI

  • krzyś (gość)

    tak preferować montaż instalacji LPG I CNG EKOLOGICZNE PALIWO w ten sposób będziemy dbać o EKOLOGIE TAK TAK PANOWIE POSŁAWIE

  • www.redlineracers.com.pl (gość)

    Jak wszyscy wiedzą, akcyza pobierana była niezgodnie z prawem, co potwierdziła również UE, ale nikt nie powiedział, że powinniśmy ją od państwa odzyskać... RP musi zapłacić karę Unii, ale o tych, co te pieniądze stracili ani słowa!!! W Polsce chyba większość jeździ na LPG (a to paliwo jest bardziej ekologiczne od benzyny czy ropy), dlatego nasi posłowie nie próżnują i już KMINIĄ nad opodatkowaniem LPG...Ale co z tymi pieniędzmi się dzieje??? Każdy widzi, jakie są drogi w naszym kraju... Uważam, że zamiast zabierać nam kasę powinni pomyśleć o tym, że za taką kwotę można założyć instalacje i już jest świeższe powietrze...Największy ból, ponieważ to my tych "MĘDRCÓW" dopuściliśmy do władzy... Pozdrawiam zmotoryzowanych! -=DenseR=- RLR #23

  • Merf (gość)

    A dlaczego mam placic podatek niby ekologiczny skoro zamieniam starego rupiecia na zalozmy 10 letni samochod do tego jeszcze zakladam instalacje gazowa. Chyba normalne jest, ze kazdy zmienia samochod na lepszy, a co za tym sie kryje na mniej zanieczyszczajacy srodowisko. Wiec to panstwo powinno nam doplacac za samochody sprowadzane z Niemiec.

  • safo (gość)

    no tak przecież kto chciał do tej pory kupic nowy samochód to kupił, kto chce i kogo bedzie stac tez kupi nowy, ale po jakie kurczątko odmawiac ludziom samochodów tanich, nastepnym samochodem będzie kolejny lepszy,(przeciez nikt nie zmienia na gorszy) dlaczego pozbawiac ludzi pracy, a wgle ci klowni z sejmu i senatu nie maja prawa o czym i kim kolwiek decydowac

  • lofa (gość)

    Każdy polak powinien mieć prawo co parę lat odstrzelić jednego przygłupa z sejmu lub z rządu tudzież urzędasa lub inny wynalazek i wtedy się uspokoją oczywiście będą nadużycia ale bywa . Pozdrawiam

  • chemik (gość)

    Włos sie jezy jak sie czyta o takich podatkach. Smutne to ale "pawiem narodów byłas i papuga a teraz jestes słuzebnica cudza...". Polska dalej jest ta sluzebnica, niestety jestesmy posmiewiskiem Europy, inne narody maja nas gleboko w nosie i co jakis czas pokazuja nam gdzie nasze miejsce a my dalej brniemy w to bagno, ludzie, ktorzy nami rzadza nie maja KOMPLETNIE ZADNEGO HONORU, i co najgorsze trudno te swinie od koryta wyrzucic...

  • wkurzony (gość)

    Ty literat!!! jaja sobie robisz chyba. Na samą myśl, że są takie jełopy jak "Literat", które pisać nawet nie potrafią i jeszcze takie bzdurne opinie wygłaszają, g.... się we mnie gotują. Myślę, że takich "Literatów" jest w Polsce niewielu, ale niestety wszyscy zasiadają w ławach poselskich!

  • Wodny (gość)

    Przecież ten podatek ekologiczny, poszeży tylko szarą strefe !! będzie wiecej fałszerzy, i sprzedawania nielegalnych, (podrobioncyh) papierów, wiec LITERAT jestes głupi, skoro myślisz że to dobry pomysł :) Miałem w czerwcu jechać sobie Samochód nowy kupić ale widze że lipa :) bo chciałem sobie Vectre B z 97 roku kupić i kupie taką powiedzmy że 2,5 tys euro (a nawet mniej) to 5 tys musze zapłacić za ten cały podetek ekologiczny czyli 1/3 wartoś auta, co za BZDURA !! to napewno wejdzie od 1 czerwca czy nie ?? bo normalnie załamka :/ znam ludzi którzy żyją z tego że sprowadzają auta (nowsze, starsze [przeważnie]) a teraz... :/

  • Aga (gość)

    Niech mi ktoś powie, kiedy to badziewie ma wejść w życie? :(

  • ElectricPl (gość)

    Ja w sprawie LIterata :) kolego ... jak juz sie wypowiadasz to staraj sie nie robic blędów RÓŻNYMI sie pisze przez "Ó". A co do sprowadzania samochodow ..CO za glupoty piszesz!, kogo stac na nowy samochód z takimi srednimi zarobkami jakie ma przecietny POLAK ?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości