Podrasowane wersje zwykłych modeli. Przegląd rynku

Wojciech Frelichowski
Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Wiele zwykłych kompaktów, aut klasy średniej czy nawet luksusowych występuje także w wersjach sportowych, które mają mocne silniki i agresywną stylistykę. Sprawdziliśmy, jakie auta są dostępne na polskim rynku.

Sportowe wersje zwykłych samochodów stworzono po to, aby zaoferować klientom namiastkę rajdowych przeżyć. To także kwestia prestiżu. Ci, których na to stać, chcą się pokazać, że jeżdżą autami z mocniejszym silnikiem, z bogatszym wyposażeniem i o atrakcyjniejszej stylistyce. Ten ostatni element nie jest bez znaczenia dla indywidualistów, którzy lubią się wyróżniać - w tym przypadku samochodem. Dodajmy jednak, że takie auta mają również krytyków, którzy wytykają, że tylko samochód zbudowany od początku jako sportowy może dostarczyć naprawdę ekscytujących wrażeń. Reszta to tylko zawracanie głowy.

Zgłębiając tajniki sportowych wersji zwykłych seryjnych modeli, nietrudno zauważyć, iż niemal każde takie auto kusi podrasowanym nadwoziem. Styliści dodają spoilery, nakładki, większe alufelgi i inne elementy wizualne, których zadaniem jest uatrakcyjnienie nadwozia i wyróżnienie go pośród pozostałych wersji tego modelu. To samo dotyczy kabiny. W tym przypadku, oprócz sportowych akcentów i lepszych materiałów wykończeniowych dochodzi jeszcze bogatsze wyposażenie. Są jeszcze inne wyróżniki, np. sportowe zawieszenie (często obniżone), sportowy wydech, detale w nadwoziu i atrakcyjne lakiery.

Ale są też wyjątki, kiedy to nadwozie nie jest przesadnie ozdobione dodatkami, za to pod maską czai się pokaźne stado koni mechanicznych. Tak jest np. w przypadku 300-konnego Golfa R. U niektórych producentów rasowaniem seryjnych modeli zajmują się specjalnie powołane do tego działy tubingowe, które w zasadzie przerabiają całe auta. Tak jest w przypadku AMG w Mercedesie, M w przypadku BMW, czy OPC u Opla. Jeśli chodzi o liczebność usportowionych modeli w poszczególnych segmentach, to najwięcej jest ich wśród kompaktów – zarówno tych z bardziej popularnych (VW Golf, Opel Astra, Ford Focus), jak i z wyższej półki cenowej (Audi A4, Mercedes C). Duża liczba usportowionych aut jest także w klasie aut miejskich. Kuszą zarówno atrakcyjnym nadwoziem, jak i ponadprzeciętnymi osiągami.

Stosunkowo nowym zjawiskiem jest spora reprezentacja podrasowanych modeli w segmencie SUV-ów i auta terenowych. Wynika to z mocnej rynkowej pozycji samochodów z tego segmentu. Natomiast stosunkowo mało takich wersji jest wśród samochodów klasy średniej. Sprawdziliśmy, jaka jest oferta zwykłych modeli samochodów w usportowionej wersji na polskim rynku.

Klasa mini (A)


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Abarth 500

Choć Abarth jest osobną marką, to bazą dla tych aut są modele Fiata. Obecnie w ofercie jest tylko jeden samochód marki Abarth  - Abarth 500, czyli sportowa wersja Fiata 500. Oferta silnikowa składa się z benzynowej, turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 1,4 litra dostępnej w trzech zakresach mocy: 145, 165 i 180 KM.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Opel Adam S

Najmniejszy model Opla doczekał się sportowej wersji. Wariant oznaczony literą S kryje pod maską 150-konny motor 1.4 EcoFLEX. W połączeniu ze sztywnym zawieszeniem jest przepisem na gokartową radość z jazdy po krętych drogach. Producent nie zapomniał o ciekawych akcentach - czerwonych wstawkach na karoserii i we wnętrzu oraz kubełkowych fotelach Recaro.

[page_break]

Klasa małe (B)


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi S1

Najmniejsze Audi, czyli A1, w usportowionej wersji otrzymało nazwę S1. Na polskim rynku występuje tylko w pięciodrzwiowym nadwoziu. Aerodynamiczny pakiet stylizacyjny nadwozia koresponduje z silnikiem. Do napędu tego samochodu przeznaczono benzynową jednostkę o pojemności 2 litrów i mocy 231 KM. Napęd jest przekazywany na obie osie (układ quattro).


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

DS3 GT

Marka wyodrębniona z Citroena na początku 2015 roku  (nazwa DS nawiązuje do kultowego Citroena DS z lat 50. XX wieku) już doczekała się sportowego przedstawiciela. To DS3 GT. Trzydrzwiowy hatchback ma pod maską benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 208 KM. Za przekazanie napędu na przednie koła odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Ford Fiesta ST / ST200

Sportowa (a jednocześnie topowa) odmiana Fiesty jest napędzana benzynowym turbodoładowanym silnikiem 1.6, który rozwija 182 KM. Wersji ST200 został podkręcony do okrągłych 200 KM, co zapewnia temu miejskiemu autu bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 6,7 sekundy). Fiesta ST200 występuje tylko w wersji trzydrzwiowej.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Opel Corsa OPC

Najmniejszy z przedstawicieli Opel Performance Center - OPC, czyli tuningowego ośrodka marki Opel. Silnik 1.6 ma moc 207 KM. Auto wyróżnia się również obniżonym zawieszeniem, którego amortyzatory mają stopień tłumienia dopasowany do zróżnicowanych częstotliwości drgań kół. Corsa OPC występuje tylko w wersji trzydrzwiowej.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mini John Cooper Works

Samochody marki Mini z zasady mają sportowy charakter. Ale i wśród nich są jeszcze bardziej podrasowane wersje. Tak jak John Cooper Works. Ten model jest napędzany 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Do wyboru jest sześciobiegowa przekładnia manualna lub sześciostopniowy automat.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Peugeot 208 GTI

Jeden z konkurentów Forda Fiesty ST200, czy Seata Ibizy Cupry. Auto oferowane jest tylko w wersji trzydrzwiowej. Do jego napędu przeznaczono benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra, który ma moc 208 KM. W odróżnieniu do konkurentów pakiet stylizacyjny nadwozia nie jest aż tak stanowczy.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Renault Clio RS / RS Trophy

Samochód o bogatej historii. W najnowszym wcieleniu do napędu Clio RS zastosowano benzynowy silnik turbo o pojemności 1.6 litra i mocy 200 KM. Z tą jednostką napędową konfigurowana jest sześciostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Poza mocnym silnikiem auto zyskało także pakiet stylizacyjny dla nadwozia.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Seat Ibiza Cupra

Pierwsza Ibiza w wersji Cupra wyjechała na drogi w 1996 roku. Auto miało pod maską benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Teraz Ibiza Cupra napędzana jest turbodoładowanym benzyniakiem o pojemności 1,8 litra, który generuje moc 192 KM. Auto jest oferowane tylko w wersji trzydrzwiowej.

[page_break]

Klasa niższa średnia (C)


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi S3

Model A3, jako sportowe S3 występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback oraz jako sedan. W obu pod maską jest benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 310 KM. I w obu tych wersjach zastosowany jest napęd quattro. Potencjalny nabywca ma do wyboru sześciobiegową przekładnię manualną lub siedmiobiegowy automat S tronic.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW M2 Coupe

Kompaktowe coupe bawarskiego producenta otwiera listę modeli z literą M, która oznacza wybitnie sportową wersję. Pod maską jest sześciocylindrowy silnik benzynowy M TwinPower o mocy 370 KM, który pozwala temu autu na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Do wybory jest skrzynia manualna (sześciobiegowa) lub siedmiostopniowy automat. Kto nie szuka ekstremalnych wrażeń albo musi kontrolować budżet, może zdecydować się na 340-konne BMW M140i (hatchback) lub M240i (coupe). W wersji z napędem xDrive do 100 km/h przyspieszają one nawet lepiej od M2!


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Ford Focus RS AWD

Producent nie żałował mocy dla swojego kompaktu i w wersji RS AWD (napęd na wszystkie koła) zaserwował 2,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 350 KM. Pięciodrzwiowe auto przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Honda Civic Type-R

Japoński producent obwieszcza, że to „samochód do bicia rekordów". Pewnie jest w tym nieco przesady, ale faktem jest, że Type-R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Wszystko za sprawą turbodoładowanego, benzynowego silnika o pojemności 2 litrów i mocy 310 KM.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Kia pro_cee'd GT

Jeśli drogą jedzie trzydrzwiowy cee'd, to na pewno jest to pro_ceed. Ale tylko wersja GT ma pod maską turbodoładowany silnik GDI o pojemności 1.6 litra i mocy 204 KM. Ta sama jednostka może być także zastosowana w pięciodrzwiowym modelu cee'd. Wtedy jest to cee'd GT.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG A 45

Model A45 otwiera długą listę sportowych aut ze znaczkiem AMG. Tego Mercedesa napędza 2-litrowy, czterocylindrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem osiągający moc 381 KM. To najmocniejszy na świecie seryjny czterocylindrowy silnik do samochodu osobowego.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG CLA 45

Także ten model z rodziny A otrzymał do napędu silnik o pojemności 2 litrów i mocy 381 KM. Napęd jest przekazywany z silnika na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni biegów DCT Speedshift AMG. CLA 45 AMG jest dostępny, jako czterodrzwiowe coupe oraz jako kombi (Shooting Brake).


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Opel GTC OPC

Auto z nazwą GTC to tak naprawdę Astra IV w supersportowej wersji. Trzydrzwiowe nadwozie (jest oferowany tylko w tej wersji) poddano solidnej kuracji tuningowej. Postarano się m.in. o specjalne zawieszenie FlexRide, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i hamulce Brembo. Auto napędza benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów o mocy 280 KM.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Peugeot 308 GTI

Pod maską tego auta znalazł się benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra i aż 272 KM. W efektywnym wykorzystaniu tej mocy pomaga blokada mechanizmu różnicowego, która przekazuje więcej siły napędowej na koło o lepszej przyczepności. Peugeot 308 GTI dostępny jest w wersji pięciodrzwiowej.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Renault Megane RS / RS Trophy

Choć już od prawie roku na rynku jest nowa generacja Megane, to jednak jeśli chodzi o wersję RS to dostępny jest model poprzedniej generacji. Auto jest produkowane tylko w nadwoziu trzydrzwiowym. Pod maską ma benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów i mocy 273 KM.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Seat Leon Cupra 290

Leon w wersji Cupra znany jest od 1999 roku. Do napędu zastosowano wówczas benzyniaka z turbodoładowaniem o pojemności 1.8 litra i mocy 180 KM. Obecnie Leon Cupra ma benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów i mocy 290 KM. Oferowany jest w trzech wersjach: jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz jako kombi.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Skoda Octavia RS / RS230

To jeden z niewielu aut, które mają wersję sportową i które mają dwa odmienne silniki do wyboru. W mocniejszej odmianie Octavia RS ma pod maską turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 184 KM (także w wersji 4x4). W mocniejszej odmianie do napędu służy 2-litrowy benzyniak turbo o mocy 220 KM. Do wyboru jest pięciodrzwiowy liftback i kombi.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Volkswagen Golf GTI / GTI Performance

Legendarna wersja GTI jest produkowana od 1976 roku. Obecnie Golf GTI występuje w aż trzech wersjach, które różnią się mocą 2-litrowego silnika benzynowego. Zwykłe GTI ma moc 220 KM, GTI Performance - 230 KM, zaś GTI Clubsport - 265 KM. Do wyboru jest nadwozie w wersji trzy- i pięciodrzwiowej.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Volkswagen Golf R

To topowa wersja Volkswagena Golfa. W tym przypadku 2-litrowy silnik benzynowy, który ma zastosowanie w Golfie GTI, wzmocniono do 300 KM. Ponadto w Golfie R napęd jest przekazywany na obie osie (4Motion). Auto jest oferowane jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz jako kombi.

[page_break]

Klasa średnia (D)                    


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Sedan włoskiej marki w segmencie auta klasy średniej. W sportowej wersji  Quadrifoglio do napędu zastosowano turbodoładowany sześciocylindrowy silnik o pojemności 2, 9 litra i mocy 510 KM, inspirowany technologią Ferrari. Pozwala on na rozpędzenie się auta od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Klienci mogli wybrać wersję e skrzynią manualną lub automatyczną.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi S4

S4, to oczywiście sportowa odmiana modelu A4. Tak samo, jak w przypadku modelu S3 auto występuje w dwóch wersjach - jako sedan oraz kombi. Pod maską obu tych wersji znajduje się 3-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 354 KM, który przekazuje napęd na obie osie (quattro). Jednostka napędowa jest skonfigurowana z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów tiptronic.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi S5

To usportowiona wersja modelu A5. Do wyboru są trzy odmiany nadwoziowe - kabrio, coupe i pięciodrzwiowy hatchback. Każdą z nich wyposażono w ten sam silnik - benzynową, sześciocylindrową widlastą jednostkę o pojemności 3 litrów i mocy 333 KM. Napęd na obie osie (quattro) przekazywany jest za pośrednictwem siedmiobiegowego automatu s tronic.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW M3

Czterodrzwiowy samochód sportowy o doskonałych osiągach, tak reklamuje go BMW. Nowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo podkręcono do 431 KM. Kiedy M3 jest wyposażone w sześciobiegową przekładnię ręczną, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 4,3 sekundy. Jeśli jest to siedmiostopniowwy automat - 4,1 s.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW M4

W tym przypadku mamy do czynienia z dwiema wersjami nadwoziowymi - coupe i cabrio. W obu jest ten sam silnik: trzylitrowa rzędowa "szóstka" o mocy 431 KM. Za przekazanie napędu na tylne koła odpowiada siedmiobiegową dwusprzęgłowa przekładnia oraz aktywny mechanizm różnicowy. Dla miłośników tradycji jest także do wyboru sześciobiegowa przekładnia manualna.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Jaguar XE S

Topowa odmiana modelu XE. W sportowej karoserii ukryto trzylitrowy 340-konny silnik V6 z mechanicznym doładowaniem typu twin-vortex. Ta benzynowa jednostka rozpędzają Jaguara XE S do prędkości 100 km/h w 4,9 sekundy.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG  C 63 / C 63 S

Ten model jest oferowany w aż czterech wersjach nadwoziowych - jako kabrio, coupe, sedan i kombi. Do ich napędu przeznaczono benzynowy 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 476 KM. Dla poprawienia sprawności tego silnika ma on układ chłodzenia z dodatkową chłodnicą wodną umieszczoną we wnęce koła. Wzmocniona wersja C 63 AMG. W tym przypadku silnik V8 biturbo ma moc aż 510 KM. W ślad za tym zastosowano m.in. sportowy układ jezdny AMG Ride Control. Podobnie jak słabsza wersja także jest dostępny w czterech wersjach nadwoziowych - kabrio, coupe, sedan i kombi. Warto dodać, że w ofercie znajduje się też 367-konny Mercedes-AMG C 43 z doładowanym 3.0 V6.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Kia Optima GT

Pierwszy usportowiony model tej koreańskiej marki w segmencie aut klasy średniej. Optima GT jest produkowana w nadwoziu sedna oraz kombi. W obu odmianach stosowany jest ten sam silnik benzynowy o pojemności 2 litrów  mocy 245 KM. Silnik jest konfigurowany z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Opel Insignia OPC

Flagowy przedstawiciel rodziny OPC. Jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz Sports Tourer (kombi). Benzynowy silnik V6 ma pojemność 2,8 litra i moc 325 KM i napędza obie osie. Nabywca może wybrać sześciobiegową przekładnię manualną lub sześciostopniowy automat.

Klasa wyższa (E)

[page_break]


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi RS6 Performance

Ten model Audi, to sportowa wersja A6. Producent proponuje kilka wersji tego auta, ale topową odmianą jest właśnie RS6 Performance. Do jej napędu zastosowano benzynowy silnik V8 o pojemności 4 litrów i mocy 605 KM. Do wyboru jest RS6 Performance sedan lub kombi. W obu wersjach nadwoziowych pracuje napęd quattro oraz ośmiobiegowa automatyczna przekładnia tiptronic.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi RS7 Performance

Luksusowe auto w stylu pięciodrzwiowego coupe. A7 ma też swoją wersje topową sportową - RS7 Performance. Pod maską ma ten sam silnik, co w modelu RS6, czyli benzynową jednostkę V8 o pojemności 4 litrów i mocy 605 KM. Oczywiście do przekazania mocy z silnika zastosowano napęd quattro za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu tiptronic.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW M5

Jeden z klasyków tej marki w wydaniu M. W najnowszym wydaniu auto napędza silnik benzynowy V8 BMW M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 litra i mocy 560 KM. Osiągi? Sprint do 100 km/h trwa 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Auto pojechałoby szybciej, ale ma założony ogranicznik prędkości maksymalnej. Napęd na tylne koła przekazuje siedmiostopniowy automat.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW M6

W tym przypadku auto występuje w trzech wersjach nadwoziowych: jako coupe, czterodrzwiowe coupe oraz kabrio. W każdej wersji pod maską jest ośmiocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 4,4 litra, która generuje moc 560 koni. Do przekazania napędu na tylne koła zastosowano siedmiostopniową automatyczną przekładnię Drivelogic.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG CLS 63

Do napędu tego samochodu przeznaczono benzynowy 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 558 KM. Auto występuje z napędem na oś tylną lub z napędem na obie osie (4MATIC). Jeśli chodzi o dostępne wersje nadwoziowe, to można wybierać pomiędzy czterodrzwiowym coupe, a kombi (Shooting Brake). W przypadku wersji CLS 63 S silnik V8 biturbo osiąga moc 585 KM. Dostępna jest tylko wersja z napędem na obie osie - AMG Performance 4MATIC. Wersje nadwoziowe identyczne, jak w przypadku CLS 63 AMG (czterodrzwiowe coupe i kombi).**

[page_break]

Klasa luksusowe (F)


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi S8 / S8 Plus

Marka z Ingolstadt połączyła sport z luksusem w modelu S8. Limuzyna otrzymała podwójnie doładowane 4.0 V8, które napędza też modele RS6 i RS7. W wersji przewidzianej dla Audi S8 rozwija 520 KM. Dostępna jest też wersja S8 Plus - fabrycznie wzmocniona do 605 KM. Permanentny napęd na cztery koła pozwala na pełne wykorzystanie tej mocy nawet przy ostrych startach. Sprint do 100 km/h trwa tylko 3,8 s.**


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Jaguar XJR

Litera R w Jaguarze zapowiada imponujące osiągi i ekscytujące wrażenia z jazdy. Bo model XJR to połączenie auta sportowego w luksusowym wydaniu. Do napędu zastosowano benzynowy silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 550 KM. To pozwala, aby auto przyspieszało do 100 km/h w 4,6 sekundy.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes S 63 AMG

Pod maską flagowego modelu Mercedesa w wydaniu AMG znalazł się 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 KM. Ten silnik zastosowano w wersji sedan, coupe i kabrio. W każdej z tych odmian nadwoziowych można wybierać pomiędzy napędem na tylną oś lub napędem stałym 4MATIC. Dla wyjątkowo wybrednych (i majętnych) klientów Mercedes proponuje model S w wersji 65 AMG S. W tym przypadku do napędu służy 6-litrowy silnik V12 biturbo, którego moc sięga aż 630 KM. Jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy - 1000 Nm! Auto oferowane jako kabrio, coupe i sedan.

[page_break]

SUV-y i terenowe


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Audi RS Q3

Kompaktowy SUV o sportowych osiągach. Producent zdecydował, aby to auto mógł napędzać pięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra generujący moc 367 KM. Dzięki temu RS Q3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Do dynamicznego silnika dopasowano również nadwozie, które zyskało agresywny charakter.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW X5 M

Flagowy SUV marki BMW również doczekał się sportowej wersji sygnowanej literą M. Zespół napędowy tego auta tworzą ośmiocylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo o mocy 575 KM, ośmiostopniowa skrzynia M Steptronic i układ napędy na obie osie xDrive. MX5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

BMW X6 M

Skoro X5 występuje w wersji M, nie inaczej mogło być w przypadku X6. Model ten otrzymał ten sam silnik, co MX5, tą samą skrzynie biegów i ten sam układ xDrive. Różnice polegają na stylizacji nadwozia, a także pewnych szczegółach w wyposażeniu kabiny. X6 M generalnie wygląda dynamiczniej niż X5 M.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeden z niewielu przedstawicieli samochodów terenowych, który ma również wersję sportową. W tym przypadku pod maską znajduje się ośmiocylindrowy silnik benzynowy HEMI, którego pojemność powiększono z 5,7 do 6,4 litra. W ślad za tym moc tej jednostki uległa zwiększeniu do 468 KM. Napęd jest oczywiście przekazywany na obie osie.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG GLA 45

SUV z rodziny A musiał również doczekać się wersji AMG. Pod maskę zapakowano ten sam silnik, jak w przypadku modeli A 45 AMG i CLA 45 AMG, czyli 2-litrową, czterocylindrową benzynową jednostkę napędową z turbodoładowaniem osiągającą moc 381 KM. Napęd oczywiście na cztery koła.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG GLE 63

W tym modelu zastosowanie znalazł 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 558 KM. Napęd AMG Performance 4MATIC jest przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem przekładni 7G-TRONIC Plus SPeedshift AMG. Auto jest oferowano jako klasyczny SUV oraz jako SUV Coupe.

Mercedes GLE 63 AMG S
Identyczna sytuacja jak w modelu CLS 63 AMG S. Pod maską jest ten sam silnik 5,5-litrowy silnik V8 biturbo, który osiąga moc 585 KM. Także i ten samochód ma klasyczne nadwozie SUV-a oraz wersję z opadającym dachem i pochyloną tylną szybą, czyli coupe.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG GLS 63

Muskularna stylistyka nadwozia tego auta została przełamana takimi detalami, jak np. listwami progowymi ze szczotkowanej stali szlachetnej z napisem „AMG", czy osłona chłodnicy AMG. Pod maską kryje się 5,5-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy 585 KM. Kierowca ma do dyspozycji pięć programów jazdy AMG Dynamic Select.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Mercedes-AMG G 63 / G 65

Jeden z najdłużej produkowanych samochodów terenowych na świecie i to w niemal niezmienionym stylu (auto pojawiło się w 1979 r.). Jako G 63 AMG zastosowano w nim silnik 5,5-litrowy silnik benzynowy V8 biturbo osiągający moc 571 KM oraz maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Topowa wersja modelu G to G 65. Pod maską znalazł się 12-cylidrowy, widlasty silnik benzynowy o pojemności 6 litrów i mocy 630 KM. Do dyspozycji jest olbrzymi moment obrotowy o wartości 1000 Nm. Automatyczna skrzynia 7G-TRONIC Plus Speedshift AMG ma trzy programy jazdy: „C” (Controlled Efficiency), „S” (sportowy) i „M” (manualny).


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Nissan Juke Nismo RS

Przedstawiciel małych SUV-ów w grupie aut o sportowych ambicjach. W tym przypadku objawiają się one benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 218 KM. Z dynamicznym silnikiem koresponduje również nadwozie, które zyskało pakiet stylizacyjny. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej.


Podrasowane wersje zwykłych modelifot. producenci
Podrasowane wersje zwykłych modeli

fot. producenci

Range Rover Sport SVR

To również "biały kruk" o sportowych osiągach wśród aut terenowych. Ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 5 litrów generuje moc aż 550 KM. Do tak mocnego silnika odpowiednio dostosowano również zawieszenie, które otrzymało sportową charakterystykę. Stały napęd na obie osie przekazywany jest za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty