Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Półdziewice marketingu

Data publikacji: Autor: Piotr Guttman

Kto i o ile sztuk więcej sprzedał aut?

Niektóre firmy ogłosiły na początku roku jak duży odniosły sukces. Tymczasem, większość z nich zanotowało tamtego roku spadek sprzedaży.

Totalny sukces roku 2001 właśnie otrąbiła jedna z firm motoryzacyjnych operujących na naszym rynku. A tak naprawdę sprzedała o 1000 aut osobowych mniej, niż rok wcześniej. Inna firma, ogłosiła aż 26-procentowy wzrost udziału w rynku. Fakt zapewne ma zostawić w cieniu, że jej sprzedaż spadła o 13 procent, czyli o 1000 sztuk.

Kowalski nie jest głupi
Robienie ludziom budyniu z mózgów to zajęcie dobrze płatne, jako że wymaga kwalifikacji, bo Kowalski nie jest głupi. Trzeba zobaczyć, co robią tu mistrzowie marketingu. Pokazują nowe produkty, pasują je do zapotrzebowania rynku, i szukają w nim tzw. nisz. Ale z półprawdą, jak z półdziewictwem - nie trzeba się z nimi pchać na sztandar.
Fałszem serc się nie pokrzepi. Trzeba faktów. A faktem jest, że mamy marazm na rynku motoryzacyjnym. Faktem jest też to, że tylko kilka firm zanotowało - tamtego roku - rzeczywisty wzrost sprzedaży samochodów osobowych. Jakie to firmy i o jak wiele sztuk - przedstawiamy powyżej w tabeli.

Kto i o ile sztuk więcej sprzedał w 2001 roku, niż w 2000?

1. Toyota 1 470
2. Renault 1 010
3. Mercedes 880
4. Audi 590
5. Chrysler 320
6. Suzuki 240
7. Mitsubishi 70
8. Jeep 50
9. BMW 20
10. Lexus 5

Dane - importerzy. Dla uświadomienia proporcji przypomnijmy za Samarem, że łącznie, tamtego roku kupiono 327 251 nowych samochodów osobowych, czyli o 151 488 mniej, niż rok wcześniej.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości