Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

Data publikacji: Autor: Marcin Lewandowski

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

fot. Newspress Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją?

W drugiej części naszego zestawienia przedstawiamy coś dla kierowców poszukujących przestrzeni, komfortu, prestiżu i odrobiny emocji. Oto pięć najciekawszych naszym zdaniem propozycji w każdym z segmentów.

Crossovery / SUV
Popularność SUV-ów rośnie lawinowo i pomimo ich wad, m.in. większego zużycia paliwa, coraz więcej kierowców zaczyna poszukiwania swojego wymarzonego samochodu, którym teoretycznie mogą zjechać w lekki teren. Oto pięć propozycji, które warto rozważyć.

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

fot. NewspressHonda CR-V
Nietuzinkowe nadwozie trzeciej generacji przyczyniło się do sukcesu SUV-a Hondy. Oferuje bowiem nowoczesną stylistykę, obszerne wnętrze i mieszczący nawet 556 litrów bagażnik. Jedynym mankamentem są tylne drzwi, które przez górną linię okien nie są łaskawe dla rodziców operujących przy swoich pociechach zapinanych w fotelikach. Od strony technicznej są dwa silniki, benzynowy 2.0 i-VTEC (150 KM) i Diesel 2.2 i-DTEC (150 KM). Obie są godne polecenia, chociaż wysłużone Diesle mogą mieć problemy z wtryskami, czy filtrem DPF. Warto dodać, że umiejętności terenowe CR-V z napędem 4x4 są czysto teoretyczne i nie należy oczekiwać od podwozia cudów.

Ceny wywoławcze: 60-85 tys. zł

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

fot. NewspressDacia Duster
W rankingach usterkowości robionych na podstawie badań technicznych terenowa Dacia wypada blado. Może to być skutkiem zaniedbań właścicieli, a może zastosowania tanich materiałów. Ważne, że serwis i naprawy nie są tu drogie. Jeszcze ważniejsze okazują się zalety, a tych jest sporo. Nadwozie nie jest bardzo duże z zewnątrz, ale za to przestronne z dużym bagażnikiem. Napęd 4x4 czyni z Dustera prawdziwego wszędołaza i zadowoli wszystkich poszukujących taniej terenówki. Polecamy benzynowe jednostki napędowe bez doładowania dobrze pasujące do prostej i niedrogiej Dacii. Na Diesle 1.5 dCi trzeba uważać, miewają sporo przypadłości.

Ceny wywoławcze: 20-38 tys. zł

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

fot. NewspressToyota RAV4
Trzecia generacja RAV4 nie jest ani wyjątkowo przestronna, nie oferuje największego w swojej klasie bagażnika, nie jest też mistrzem bezawaryjności. Problemy pojawiają się głównie w silnikach Diesla 2.2 (136-177 KM), lepiej ich unikać, by nie narazić się na kosztowne naprawy głowicy, lub nawet na wymianę silnika. Za to wersja benzynowa 2.0 (158 KM) nie stwarza problemów, choć jest mało dynamiczna. Czyżby poszukiwana Toyota Rav4 pozbawiona była zalet? Ależ skąd, należą do nich niski spadek wartości, łatwość odsprzedaży i stosunkowo mało problematyczna wersja benzynowa.

Ceny wywoławcze: 48-84 tys. zł

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

fot. NewspressKia Sportage
Trzecia generacja Kii Sportage odznacza się atrakcyjną stylistyką, przez co w połączeniu z sensownie skalkulowaną ceną zyskała sobie spore grono klientów. Sam wygląd to jednak nie wszystko, wnętrze jest dość ciekawe, bagażnik jest ogromny (564 l), zawieszenie komfortowe, a eksploatacja nie wiąże się z ryzykiem poważnych usterek. Polecamy większe silniki, benzynowe 2.0 (161 KM) lub wysokoprężne 2.0 CRDi (136 KM), połączone z ręczną skrzynią i napędem obu osi. Mniejsze silniki są za słabe, jeśli dużo jeździmy w trasy.

Ceny wywoławcze: 45-68 tys. zł

Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

fot. NewspressNissan Qashqai
Choć w początkowym okresie samochód cierpiał na szereg niedomagań, odniósł niewiarygodny sukces. Fenomen Qashqaia polega na dobrze skalkulowanej cenie, za którą klient otrzymuje bilet wstępu do grona posiadaczy crossoverów. To wcale nie oznacza, że auto nie ma zalet. Można wybrać spośród dwóch długości nadwozia, za czym idzie wielkość bagażnika i ilość miejsc siedzących, poszukać wersji 4x4, choć dominują przednionapędowe, oraz przebierać w jednostkach napędowych. Polecamy benzynowe 1.6 (117 KM) i 2.0 (140 KM), wśród jednostek Diesla lepiej skusić się na 2.0 dCi (150 KM) lub oferowany od 2011 roku 1.6 dCi (130 KM). Typowe problemy dotyczą podwozia i silników 1.5 dCi.

Ceny wywoławcze: 32-60 tys. zł

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Cav (gość)

    100 konny, wolnossący benzyniak w Dusterze jest super, ale mocniejszy lub turbodiesel 1.7 w Sportage już absolutnie nie? Jeśli macie pisać takie bzdury, tylko po to żeby coś napisać, to lepiej zostawić same obrazki i dane techniczne.....

  • Silnik Volkswagena (gość)

    W ogóle nie wiecie o co chodzi w motoryzacji. 1.5 dCi awaryjny jest w waszych snach

  • ja (gość)

    Wlasnie w tym ek zero wiadomosci a w komentarzu wielki znawca i fachowiec który nie siedział w tym aucie nie mowiac o jego posiadaniu

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości