Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 35829 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wiadomości / Raporty

Polecane pięciolatki – przegląd popularnych modeli

Data publikacji: Autor: Marcin Lewandowski

Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu

Fot. Archiwum Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją?

Oto nasze propozycje w poszczególnych klasach. W kolejnej części przedstawimy m.in. rodzinne minivany, popularne SUV-y i modele premium.

Segment A
Poszukujecie kandydata na drugie auto w rodzinie, albo potrzebujecie małego i prostego samochodu, by czasem przebić się przez miasto? Oto najlepsze naszym zdaniem propozycje wśród modeli pięcioletnich.

Polecane pięciolatki

Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją? 

fot. producenciToyota Aygo / Peugeot 107 / Citroen C1
Trojaczki z Kolina (Czechy) to bardzo udana konstrukcja. Można zdecydować się na droższą Toyotę, lub minimalnie tańsze odpowiedniki francuskich marek. Od strony technicznej, czy niezawodności nie ma to znaczenia, bowiem różnią się jedynie panelami nadwozia, mechanika jest zaś identyczna, a auta montowano na jednej linii montażowej. Zalety to niezłe podwozie i żwawy silnik benzynowy 1.0 (konstrukcja Toyoty) o mocy 68 KM. Na rynku można też spotkać egzemplarze napędzane Dieslem PSA o pojemności 1.4 l (55 KM). Wady to słabe wyciszenie wnętrza, przez co dłuższe trasy są męczące.

Ceny wywoławcze: 11-22 tys. zł

Polecane pięciolatki

Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją? 

fot. producenciFiat Panda
Wśród aut pięcioletnich znajdzie się druga generacja Pandy, produkowanego jeszcze w tyskich zakładach Fiata. Największe zalety to praktyczne nadwozie, prostota konstrukcji i ogromna dostępność części. Panda nie jest mistrzem bezawaryjności, ale zazwyczaj psują się drobiazgi. Pod maską znajdziemy benzynowe silniki serii Fire, najsłabszy 1.1 (54 KM) nie grzeszy dynamiką, choć mocniejszy 1.2 (60 KM) też nie czyni z małego Fiata demona prędkości, ale był oferowany z fabryczną instalacją LPG. Zaletą Pandy jest też możliwość wyboru wersji 4x4. Jej możliwości terenowe są zaskakująco duże. Oszczędni kierowcy mogą rozważyć Diesla 1.3 JTD (75KM), choć mogą to być egzemplarze poleasingowe z dużymi przebiegami.

Ceny wywoławcze: 9-18 tys. zł

Polecane pięciolatki

Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją? 

fot. producenciKia Picanto
Pierwsza generacja Picanto jest przyjemna w prowadzeniu, ale nie grzeszy urodą. W 2011 roku nastąpiła prezentacja drugiej generacji. Auto otrzymało dopracowane zawieszenie i niezły układ kierowniczy, a nadwozie w końcu mogło się zacząć podobać. Podstawowy silnik benzynowy R3 1.0 (69 KM) to opcja dla mniej wymagających, jest też wersja z fabryczną instalacją LPG (67 KM), choć trudno trafić na nie na rynku wtórnym. Większy 1.2 (82 KM) ma już cztery cylindry i zapewnia dobrą dynamikę. Poszukując komfortu można poszukać wersji 1.2 z czterobiegowym automatem.

Ceny wywoławcze: 10-26 tys. zł

Polecane pięciolatki

Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją? 

fot. producenciRenault Twingo
Renault Twingo drugiej generacji nie ma praktycznego nadwozia. Dostępne są wyłącznie wersje trzydrzwiowe, a bagażnik jest symboliczny. Ale polecamy ten model z innego powodu. Pod maską można w nim znaleźć mocne silniki. Jednostka 1.2 TCe w modelach GT i Gordini osiąga 101 KM dzięki doładowaniu, przez co to lekkie auto staje się przyjemnie zwinne. Dla wymagających pozostaje wersja Twingo RS napędzana wolnossącym silnikiem 1.6 o mocy 133 KM. Odpowiedzialny za nią dział Renaultsport zadbał o sztywne zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy, a uzupełnieniem centralnie umieszczonych zegarów jest zamontowany nad kierownicą obrotomierz.

Ceny wywoławcze: 10-20 tys. zł (nie dotyczy wersji RS)

Polecane pięciolatki

Wśród samochodów pięcioletnich można spotkać mało używane auta od osób prywatnych, jak i służbowe mające nawet ponad 200 tys. km przebiegu. Ale na jaki model zdecydować się, by jeszcze przez lata cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją? 

fot. producenciFiat 500
Pięćsetka jest już na rynku od 2007 roku, ale nie zestarzała się aż tak bardzo. Jej ceny w salonie Fiata zaczynają się od ponad 40 tys. zł dlatego w Polsce, gdzie jest produkowana, nie cieszy się dużym zainteresowaniem. Ale na rynku używanych warto zwrócić na nią uwagę. Ogromna liczba wersji specjalnych, różne opcje kolorystyczne, a nawet wersja z otwieranym płóciennym dachem (500C) niemal gwarantuje, że każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli zaś uważacie, że 500-ka jest za mało męska, to zawsze można sięgnąć po sportowe wersje oferowane pod marką Abarth.

Ceny wywoławcze: 18-32 tys. zł (nie dotyczy wersji Abarth)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Roger (gość)

    Pięcioletnie mało używane auta od prywatnych osób to rzadkość. Prywatna osoba nie sprzedaje mało używanego auta z niskim przebiegiem no chyba, że auto jest po przejściach. Zazwyczaj są to auta firmowe, których przebieg jak zauważył autor artykułu to około 200 tyś km. W związku z tym zdecydowałbym się na auto może droższe, ale sprawdzone i niezawodne takie jak Toyota. Toyoty produkowane są bardzo solidne i spokojnie wytrzymują dużo wyższe przebiegi czego nie można powiedzieć o prezentowanych tu chociażby francuzach.

  • Tibi (gość)

    A gdzie Opel Astra??

  • Mit Toyota (gość)

    Nie ma cudu .. nowe to nowe. A Toyota to .. mały silniczek szybko się skończy, te większe pija olej po pewnym przebiegu .... oczywiście nie psuje się na potęgę ale pijąc 1l na 3tys. kilometrów ( 4-cyl ... w zależności od ilości cylindrów te 6 i 8 piją więcej). W benzynie widać to po osmolonej końcówce rury. A diesle 2.2 mają też poważną wadę. A auta szkopskie te wypasione BMW i MB taka prawda że one nalatane mają ... te to jako 3-latki potrafią nabić 200 tys. kilometrów przebiegu. Nikt nie kupuje komfortowego auta z dieslem aby stało to w garażu .... a na autostradach kilometrówka szybko się nabija.... tylko prawda taka że te 200 tys. po szkopskich autostradach nie jest 200 tys. po polskich drogach. ogólnie auto 200 tys. 3-letnie będzie o niebo mniej zużyte niż 200 tys. po 10 latach.

  • Doki (gość)

    Zgadzam się z Tobą co do nowych aut. Sam kupiłem jakieś 3 lata temu salonową Corolle i jak na razie nie mam żadnych problemów. Artykuł jednak dotyczy pięciolatków bo nie każdego stać na nowe auto. Wśród pięciolatków można znaleźć przysłowiowe perełki jak i zwykłe szroty. Kupiłem nową Toyotę bo wcześniej miałem używaną i ona również nie sprawiała problemów dlatego też wybrałem te markę. A co do silników to w mojej akurat mam 132 KM i to w zupełności wystarcza w mieście jak również na trasie. Kupując auto używane 5-letnie warto zwrócić uwagę na awaryjność samochodów bo "niby" oszczędność może się skończyć znacznymi wydatkami na naprawę 5-latka.

  • S. Tańczyk (gość)

    Ja też kupiłem nową toyotę. Drugą nową prosto z salonu ma żona. Córce też kupię nową toyotę, bo dwóm synom już kupiłem po nowej toyocie - prosto z salonu. Toyota prosto z salonu to jest to - nie to, co francuz z salonu. Przed obecną toyotą też miałem toyotę, też z salonu. Mój teść też od 45 lat jeździł toyotami i namówił mnie na nową toyotę - prosto z salonu.......... Wystarczy wam już, trolle z toyoty?!?

  • majk (gość)

    Po pół roku szukania aut różnych marek, kupiłem 6-letnią Corollę X (1.6 124 KM) z przebiegiem 40 200 km. Jedna z najdroższych ofert, ale nie żałuje. Faktem jest że samochód bezpłciowy, słabo skręca, głośny, a silnik trzeba kręcić.... ale bezawaryjność rekompensuje wszystko. Choć ma wiele wad, to już wiem że znowu kupię jakąś benzynową Toyotę. Jak kolega powyżej, chyba stałem się toyociarzem.... odnośnie oleju - 0W20, jeździ do odcinki, wymiana co 10k, nic nie ubywa. Trzeba pilnować terminów, np. olej w skrzyni co 60k (nigdy tego nie zrozumiem po co tak często) i wszystko gra. Polecam tym, którzy nie mają seksualnego podejścia do samochodu.

  • MantissPL (gość)

    Ja kupiłem 5 letnia Lancię Delte i za 29 tys mam segment Premium na pełnym wyposazeniu, skora, otwierany dach i reszta, bo tego w Toyocie nawet nie zamówisz. Diesel fiata to symbol techniki i bezawaryjności, nikt nie nauczył się robić common raili do dnia dzisiejszego. 165 tys na starcie dzis ok 200 życzę każdemu posiadaczowi paseratti w tdi takiego braku awaryjności i jakości wnętrza i wyposażenia orazeksploatacji. Dla przykładu komplet hamulców przód tył, klocki tarcze Brembo 900 pln z robocizną

  • MantissPL (gość)

    Wcześniej citroen i 110 k bez kłopotów poza eksploatacją części tanie a zawiecha w segmencie a jak w merolu e klasy pozdro

  • torres (gość)

    może wyglądem nie zaskakują, bo wszystkie są bardzo podobne, ale silniki mają dobre, samochody podobno "bezawaryjne", ale wiadomo, że zdarzają się usterki jak w każdym aucie. nie każdego stać na samochody pięcioletnie , ale starsze modele Toyoty też są godne polecenia

  • Maniak (gość)

    Ja jestem fanem większych aut :) prawie od zawsze jeżdżę suvami bo mieszkam na terenach górzystych a takie auto ułatwia przemieszczanie się :) obecnie jeżdżę XC90 - co prawda nie najnowszym a używanym ale już 4 rok i żadnych poważniejszych awarii :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Accord zdjęcia

Honda Accord dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Mazda 6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Accord Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł