Polo jedzie za Golfem

Redakcja
Nowemu Polo trudno się wyprzeć pokrewieństwa z Golfem. Łączy ich design, wysoka jakość wykonania i oszczędne silniki. W polskich salonach najtańsza wersja kosztuje 40 540 zł

Fot. VW
Fot. VW

Od połowy sierpnia w polskich salonach Volkswagena dostępna jest piąta generacja Polo, po raz pierwszy wystawiona na salonie genewskim w marcu tego roku.

 

To stworzone od podstaw auto oparte jest na nowej płycie podłogowej wykorzystanej wcześniej w Seacie Ibiza. Włoski projektant Walter de Silva określa swoje dzieło jako "la semplicita" czyli prostota, samochód o czystym kształcie, bez zbędnych upiększeń.

 

Styl, jaki reprezentuje Polo zapoczątkowało rok temu Scirocco i Golf. Volkswagen, w przeciwieństwie np. do producentów francuskich nie lubi fajerwerków, jego kreacje są spokojne i wyważone, bo takich oczekują klienci tej marki. Wystarczy dodać, ich większy brat Polo czyli model Golf okazał się w 2008 roku najlepiej sprzedawanym kompaktem w Europie.

 

Fot. VW
Fot. VW

Volkswagen liczy, iż jego śladem podąży też najnowsze Polo. Jeszcze do końca tego roku importer firma Kulczyk Tradex zamierza sprzedać u nas około 3 tysięcy tych samochodów.

Najnowsze Polo jest dłuższe od poprzednika o 54 mm i o 14 mm od niego niższe, ale jednocześnie - dzięki zastosowaniu nowocześniejszych materiałów konstrukcyjnych - o 25 kg chudsze. Ostatecznie liczy 397 cm długości czyli podobnie tyle, co Golf trzeciej generacji.

 

Porównań z Golfem jest tu znacznie więcej, bowiem trudno nie zauważyć ogromnego podobieństwa pomiędzy tymi modelami, zarówno jeśli chodzi o nadwozia jak i ich wnętrza. Cechą wspólną Volkswagenów jest wzorowa ergonomia oraz niezależnie od wzrostu kierowcy komfortowa pozycja za kierownicą. Od wersji Comfortline, deska rozdzielcza pokryta jest tworzywem z wykorzystaniem techniki "slush“, która daje miękką w dotyku strukturę powierzchni.

 

Można powiedzieć, iż cała aranżacja kabiny żywcem została przeniesiona z Golfa.

Płaskie podwozie i dopracowane pod względem aerodynamicznym nadwozie pozwoliły obniżyć współczynnik opory dynamicznego Cx do wartości 0,32, najmniejszej w tym segmencie pojazdów. Na razie Polo oferowane jest w nadwoziu 5-drzwiowym, w przyszłym roku dołączy 3-drzwiowe.

 

Fot. VW
Fot. VW

Dla nowego modelu opracowano trzy silniki diesla common rail TDI o pojemności 1.6 litra i mocy 75, 90 lub 105 KM. Ofertę uzupełniają trzy jednostki benzynowe. Podstawowa, trzycylindrowa 1.2 oferuje moc 60 lub 70 KM, większa czterocylindrowa 1.4 moc 85 KM.

 

Sześć wymienionych silników współpracuje z 5-stopniową manualnąskrzynią biegów, ale w ofercie jest także - nowość w tym segmencie - dwusprzęgłowa przekładnia DSG o siedmiu przełożeniach. W niedalekiej przyszłości pojawi się innowacyjny silnik 1.2 z turbodoładowaniem o mocy 105 KM reprezentujący rodzinę jednostek TSI.

 

Oferowane na naszym rynku Polo wyposażone jest seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych obejmujący także poduszki typu Thorax chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń) oraz zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa. Są także mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

 

W najtańszej wersji wyposażenia 1.2 (60 KM) Trendline samochód kosztuje 40 540 zł. Do seryjnego wyposażenia należy elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie okna, centralny zamek, praktyczne zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy oraz termoizolacyjne szyby.

 

Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty