Polo R WRC broni tytułów mistrzowskich

(TSz)
Polo R WRC, Fot: Volkswagen
Polo R WRC, Fot: Volkswagen
Na tegoroczne Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) Volkswagen przygotował zmodyfikowaną wersję Polo R WRC, które zdominowało sezon 2013. Prawdziwym testem wytrzymałości będzie słynny Rajd Monte Carlo, który w dniach 14 – 19 stycznia inauguruje tegoroczne mistrzostwa.

Fabryczny zespół Volkswagena rozpoczyna nowy sezon z zadaniem obrony tytułu mistrzowskiego zarówno w kategorii

Polo R WRC, Fot: Volkswagen
Polo R WRC, Fot: Volkswagen

kierowców, pilotów, jak i producentów. Do dyspozycji załóg będzie porawiona wersja 315-konnego modelu, który debiutował przed rokiem. Polo R WRC  wygrało w ubiegłym sezonie dziesięć z trzynastu rajdów i przywiozło do Wolfsburga wszystkie trzy tytuły Rajdowych Mistrzostw Świata.

„W sporcie motorowym kto nie idzie do przodu, ten się cofa” – tłumaczy dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Nikt nie może sobie pozwolić, aby choć na sekundę zwolnić tempo rozwoju technicznego. Nawet jeżeli w 2013 roku zapisaliśmy na swoim koncie kilka triumfów, ani na chwilę nie spoczęliśmy na laurach. Producenci, którzy w 2013 roku brali udział w Rajdowych MŚ uzgodnili, że na sezon 2014 nie udzielą homologacji żadnym nowym World Rally Car. Próbowaliśmy jednak maksymalnie wykorzystać możliwości, które nam pozostały. Polo R WRC na rok 2014 jest pod wieloma względami bardziej dojrzały, niż ten, którym zadebiutowaliśmy przed dwunastoma miesiącami. Każdy zespół czeka z niecierpliwością, aby sprawdzić, ile warte są te udoskonalenia w zaciętej konkurencji z Citroënem i Fordem oraz nowymi rywalami z Hyundaia.”

Polo R WRC, Fot: Volkswagen
Polo R WRC, Fot: Volkswagen

Granice zmian są ściśle wyznaczone regulaminem technicznym. Obok nowego wyglądu zewnętrznego, World Rally Car z Wolfsburga został zmodyfikowany także pod maską. Po ubiegłorocznym sezonie zespół zastosował 10 tak zwanych jokerów, które pozwalają na wprowadzenie zmian do poszczególnych komponentów w porównaniu z dokumentacją homologacyjną. Oprócz optymalizacji komponentów zawieszenia i nowych wariantów dostrojenia układu napędowego, inżynierowie pracowali nad poprawą wytrzymałości. Jednego jokera Volkswagen wykorzystał na nową wersję oprogramowania układów elektronicznych.

Wielką zaletą Polo R WRC 2013 były nie tylko doskonałe osiągi, lecz także niezawodność. W 13 rajdach – trzech z dwoma startującymi autami, dziesięciu z trzema – załogi fabryczne nie odnotowały żadnej awarii silnika, a jedynie jedną usterkę techniczną (poluzowane złącze elektroniki).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty