Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Polska premiera Chevroleta Aveo 1.3 Diesel

Data publikacji: Autor: (red) źródło: Mototarget

Fot. Mototarget Chevrolet Aveo w wersji Eco z 95-konnym silnikiem wysokoprężnym 1,3 litra emituje 95 gramów dwutlenku węgla na kilometr. To wartość, która wzbudza szacunek nawet w ogarniętej ekologicznym „szałem” Szwajcarii, gdzie odbyła się prezentacja modelu.
Fot. Mototarget Nowy silnik skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowicę cylindrów, wykonaną z lekkiego stopu aluminium, wyposażono w 16 zaworów. Listę nowinek technologicznych uzupełnia układ wtrysku paliwa typu common-rail.

CZYTAJ TAKŻE

Nowy Chevrolet Aveo

Damska torebka inspiracją dla wnętrza nowego Aveo?


Fot. Mototarget Na rynku oferowane będą trzy mozliwości. Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast wersja o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, obie wersje silnika o mocy 95 KM rozpędzają Aveo do maksymalnej prędkości 174 km/h, a wersja Eco przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy.

Fot. Mototarget W kwestii zużycia paliwa, odmiana Eco o mocy 95 KM potrzebuje zaledwie 3,6 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym. Z kolei czterodrzwiowe Aveo wyposażone w silnik o mocy 75 KM będzie najbardziej paliwooszczędnym sedanem w Europie, spalającym 3,7 l na 100 km. Wszystkie trzy wersje spełniają normę Euro5 i są wyposażone w katalizator, a także filtr cząstek stałych.

Fot. Mototarget Silnik Diesla o pojemności 1.3 l z funkcją Start&Stop uzupełni gamę jednostek benzynowych 1.2, 1.4 oraz 1,6 l jesienią tego roku.

Nowe Aveo, wprowadzone na rynek wiosną tego roku, charakteryzuje się całkowicie zmienionym wyglądem, skonstruowanym na nowo podwoziem, a także praktycznym wnętrzem. Model jest standardowo wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist).

Fot. Mototarget Aveo 1.3D 75 KM LS+ kosztuje 46 490 zł. Warto przy tym zaznaczyć, że w tej wersji wyposażeniowej – oprócz pełnego pakietu bezpieczeństwa obejmującego 6 poduszek powietrznych – nabywca otrzymuje m.in. radioodtwarzacz CD z MP3, tempomat i elektrycznie regulowane przednie szyby.

Odmiana LT z silnikiem o mocy 95 KM została wyceniona na 51 990 zł. W tej wersji producent oferuje dodatkowo m.in. składany kluczyk, zestaw Bluetooth, komputer pokładowy i klimatyzację.

Najbogatsza odmiana LTZ 1.3D 95 KM to wydatek 55 990 zł. Chętni dopłacą w tym przypadku jedynie za automatyczną skrzynię biegów i podgrzewane przednie fotele. Pozostałe elementy wyposażenia są standardem.

Ceny wybranych wersji Chevroleta Aveo:

Wersja Silnik Pojemność (l.) Moc/Moment obrotowy (KM/Nm) Przyspieszenie 0-100 km/h (s) Prędkość maksymalna (km/h) Zużycie paliwa (l/100 km) Emisja CO2 (g/km) Cena (zł)
LS benzynowy 1.2 70/115 14,3 162 5,9 138 36490
LS+ benzynowy 1.2 86/115 13,4 171 5,5 129 39990
LS+ wysokoprężny 1.3 75/190 14,2 163 3,8 99 46490
LT benzynowy 1.2 86/115 13,4 171 5,5 129 43490
LT benzynowy 1.4 100/130 12,2 177 5,9 139 44990
LT wysokoprężny 1.3 75/190 14,2 163 3,8 99 48490
LTZ benzynowy 1.6 115/155 11,3 189 6,6 156 50990
LTZ wysokoprężny 1.3 95/210 11,7 174 4,1 108 55990

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • matias21

    oczywiście dla znawców jest to silnik fiatowski :)

  • piter1012

    @matias21 - jak najbardziej :) Zresztą, jeden z najlepszych małych diesli na świecie. Tak naprawdę silnik ten jest stosowany pod różnymi nazwami u różnych producentów aut - w Fiacie, Suzuki, Oplu czy teraz u koreańskiego Chevroleta (dawnego Daewoo).

  • Jarpoz

    Diesel o tej pojemności to patologia, ale przynajmniej ma cztery cylindry ( w przeciwieństwie do gr. VW ). Do miasta to bezsens, na trasę za słaby. Jeśli chodzi o auta koreańskie ( i nie tylko ) to znacznie ciekawszą i tańszą ofertą jest KIA VENGA, auto o wyjątkowo obszernym wnętrzu, dużym bagażniku, najsłabszy diesel trochę większy ( 1.4 litra ) i cena w.g. cennika lepsza ( od 45.900 za 75 km i 47.900 za 90 km ). Jeździłem wersją 1.6 - 128 km ( samochód koleżanki ) i muszę przyznać że to kawał solidnego autka.

  • Mecenas

    Pożyjemy zobaczymi ile naprawdę spali i ile będzie emitował CO2. W napędzie wykorzystanym w Polo Bluemotion i Fabii Greenline (1,2 TDI R3, 75KM) średnie zużycie paliwa wynosi ok. 3,3 litra a emisja CO2 82 g na 1 km, a w teście długodystansowym Skoda spaliła średnio 2,2 litra na 100 km!

  • siapek

    kogo obchodzi ile on emituje CO2

  • Jarpoz

    Niestety obchodzi to urzędasów w UE, a my musimy ponosić koszty. Ot taki sprytny pomysł na wymuszenie kupowania niedopracowanej i drogiej tandety.

  • kratylos

    to auto to porazka wnetrze jak z odpustu a silnik hmm kultrura pracy i osiagi jak w maluchu

  • Sierstek

    Mam tą wersję w Sedanie, wczoraj wróciłem z trasy liczącej 500km średnie spalanie wyszło pomiędzy 4.4-4.6 wg komputera pokładowego. Zaznaczam że autko mam od 01.12. dopiero. Bardzo dobrze się prowadzi, świetnie trzyma się drogi.

  • Marekx

    zaciupalbym sie gdybym mial takim czyms jezdzic, jak dla mnie nie udany model. Ogolnie nie jestem przekonany co do Chevroletow.

  • kopl (gość)

    Śmieszne komentarze pseudoznawców.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Aveo zdjęcia

Chevrolet Aveo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Chevrolet dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Chevrolet Aveo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Chevrolet Aveo Cena

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł