Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36554 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Polska premiera Chevroleta Aveo 1.3 Diesel

Data publikacji: Autor: (red) źródło: Mototarget

Fot. Mototarget Chevrolet Aveo w wersji Eco z 95-konnym silnikiem wysokoprężnym 1,3 litra emituje 95 gramów dwutlenku węgla na kilometr. To wartość, która wzbudza szacunek nawet w ogarniętej ekologicznym „szałem” Szwajcarii, gdzie odbyła się prezentacja modelu.
Fot. Mototarget Nowy silnik skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowicę cylindrów, wykonaną z lekkiego stopu aluminium, wyposażono w 16 zaworów. Listę nowinek technologicznych uzupełnia układ wtrysku paliwa typu common-rail.

CZYTAJ TAKŻE

Nowy Chevrolet Aveo

Damska torebka inspiracją dla wnętrza nowego Aveo?


Fot. Mototarget Na rynku oferowane będą trzy mozliwości. Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast wersja o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, obie wersje silnika o mocy 95 KM rozpędzają Aveo do maksymalnej prędkości 174 km/h, a wersja Eco przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy.

Fot. Mototarget W kwestii zużycia paliwa, odmiana Eco o mocy 95 KM potrzebuje zaledwie 3,6 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym. Z kolei czterodrzwiowe Aveo wyposażone w silnik o mocy 75 KM będzie najbardziej paliwooszczędnym sedanem w Europie, spalającym 3,7 l na 100 km. Wszystkie trzy wersje spełniają normę Euro5 i są wyposażone w katalizator, a także filtr cząstek stałych.

Fot. Mototarget Silnik Diesla o pojemności 1.3 l z funkcją Start&Stop uzupełni gamę jednostek benzynowych 1.2, 1.4 oraz 1,6 l jesienią tego roku.

Nowe Aveo, wprowadzone na rynek wiosną tego roku, charakteryzuje się całkowicie zmienionym wyglądem, skonstruowanym na nowo podwoziem, a także praktycznym wnętrzem. Model jest standardowo wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist).

Fot. Mototarget Aveo 1.3D 75 KM LS+ kosztuje 46 490 zł. Warto przy tym zaznaczyć, że w tej wersji wyposażeniowej – oprócz pełnego pakietu bezpieczeństwa obejmującego 6 poduszek powietrznych – nabywca otrzymuje m.in. radioodtwarzacz CD z MP3, tempomat i elektrycznie regulowane przednie szyby.

Odmiana LT z silnikiem o mocy 95 KM została wyceniona na 51 990 zł. W tej wersji producent oferuje dodatkowo m.in. składany kluczyk, zestaw Bluetooth, komputer pokładowy i klimatyzację.

Najbogatsza odmiana LTZ 1.3D 95 KM to wydatek 55 990 zł. Chętni dopłacą w tym przypadku jedynie za automatyczną skrzynię biegów i podgrzewane przednie fotele. Pozostałe elementy wyposażenia są standardem.

Ceny wybranych wersji Chevroleta Aveo:

Wersja Silnik Pojemność (l.) Moc/Moment obrotowy (KM/Nm) Przyspieszenie 0-100 km/h (s) Prędkość maksymalna (km/h) Zużycie paliwa (l/100 km) Emisja CO2 (g/km) Cena (zł)
LS benzynowy 1.2 70/115 14,3 162 5,9 138 36490
LS+ benzynowy 1.2 86/115 13,4 171 5,5 129 39990
LS+ wysokoprężny 1.3 75/190 14,2 163 3,8 99 46490
LT benzynowy 1.2 86/115 13,4 171 5,5 129 43490
LT benzynowy 1.4 100/130 12,2 177 5,9 139 44990
LT wysokoprężny 1.3 75/190 14,2 163 3,8 99 48490
LTZ benzynowy 1.6 115/155 11,3 189 6,6 156 50990
LTZ wysokoprężny 1.3 95/210 11,7 174 4,1 108 55990

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • matias21

    oczywiście dla znawców jest to silnik fiatowski :)

  • piter1012

    @matias21 - jak najbardziej :) Zresztą, jeden z najlepszych małych diesli na świecie. Tak naprawdę silnik ten jest stosowany pod różnymi nazwami u różnych producentów aut - w Fiacie, Suzuki, Oplu czy teraz u koreańskiego Chevroleta (dawnego Daewoo).

  • Jarpoz

    Diesel o tej pojemności to patologia, ale przynajmniej ma cztery cylindry ( w przeciwieństwie do gr. VW ). Do miasta to bezsens, na trasę za słaby. Jeśli chodzi o auta koreańskie ( i nie tylko ) to znacznie ciekawszą i tańszą ofertą jest KIA VENGA, auto o wyjątkowo obszernym wnętrzu, dużym bagażniku, najsłabszy diesel trochę większy ( 1.4 litra ) i cena w.g. cennika lepsza ( od 45.900 za 75 km i 47.900 za 90 km ). Jeździłem wersją 1.6 - 128 km ( samochód koleżanki ) i muszę przyznać że to kawał solidnego autka.

  • Mecenas

    Pożyjemy zobaczymi ile naprawdę spali i ile będzie emitował CO2. W napędzie wykorzystanym w Polo Bluemotion i Fabii Greenline (1,2 TDI R3, 75KM) średnie zużycie paliwa wynosi ok. 3,3 litra a emisja CO2 82 g na 1 km, a w teście długodystansowym Skoda spaliła średnio 2,2 litra na 100 km!

  • siapek

    kogo obchodzi ile on emituje CO2

  • Jarpoz

    Niestety obchodzi to urzędasów w UE, a my musimy ponosić koszty. Ot taki sprytny pomysł na wymuszenie kupowania niedopracowanej i drogiej tandety.

  • kratylos

    to auto to porazka wnetrze jak z odpustu a silnik hmm kultrura pracy i osiagi jak w maluchu

  • Sierstek

    Mam tą wersję w Sedanie, wczoraj wróciłem z trasy liczącej 500km średnie spalanie wyszło pomiędzy 4.4-4.6 wg komputera pokładowego. Zaznaczam że autko mam od 01.12. dopiero. Bardzo dobrze się prowadzi, świetnie trzyma się drogi.

  • Marekx

    zaciupalbym sie gdybym mial takim czyms jezdzic, jak dla mnie nie udany model. Ogolnie nie jestem przekonany co do Chevroletow.

  • kopl (gość)

    Śmieszne komentarze pseudoznawców.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Aveo zdjęcia

Chevrolet Aveo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Chevrolet dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Chevrolet Aveo Cena

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł