Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Polska premiera Chevroleta Cruze hatchback [GALERIA]

Data publikacji: Autor: (red) źródło: Mototarget

Fot. Mototarget W popularnym segmencie aut kompaktowych debiutuje najnowszy Chevrolet Cruze liftback, stając do walki o przychylność klientów z najpopularniejszymi autami tego segmentu, czyli Volkswagenem Golfem czy Fordem Focusem.
W popularnym segmencie aut kompaktowych debiutuje najnowszy Chevrolet Cruze hatchback, stając do walki o przychylność klientów z najpopularniejszymi autami tego segmentu, czyli Volkswagenem Golfem czy Fordem Focusem.    

Fot. Mototarget Rozpoczynając prace nad pięciodrzwiowym Cruzem, bazującym na wersji sedan, zespół inżynierów i projektantów firmy Chevrolet musiał wziąć pod uwagę zróżnicowane wymagania klientów rynku pięciodrzwiowych samochodów kompaktowych. W efekcie powstał nietuzinkowy samochód o wyjątkowo dużych gabarytach. Przy długości nadwozia 4510 mm, Cruze 5d jest aż o 311 mm dłuższy od Golfa. Jest też od niego szerszy (1797 mm w porównaniu z 1779 mm) i tylko nieznacznie niższy (1477 mm w porównaniu z 1479 mm). Co jednak ważniejsze, nowy Chevrolet może pochwalić się rozstawem osi większym o 107 mm od kompaktowego Volkswagena (2685 mm w porównaniu z 2578 mm). Wszystko to przekłada się na ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, a tym samym wyższy komfort podróżowania.

CZYTAJ TAKŻE

Chevrolet Cruze hatchback

Ceny nowego Chevroleta Cruze hatchback w Polsce


Wewnątrz uwagę zwraca kokpit nawiązujący wyglądem do motywów z modelu Corvette. W połączeniu ze środkową częścią panelu przyrządów pokrytą materiałem i winylową powłoką, podświetleniem przyrządów diodami LED oraz wygodnymi fotelami, elementy te dają wrażenie podróżowania autem wyższego segmentu. Przechowywanie niewielkich przedmiotów ułatwiają liczne schowki, np. dwupoziomowy schowek na rękawiczki, schowek w konsoli centralnej, kieszenie na drzwiach oraz kieszenie w oparciach siedzeń. W porównaniu do wersji sedan, wygląd deski rozdzielczej hatchbacka nie uległ zmianom.

Fot. Mototarget Największy ze schowków, czyli bagażnik, ma pojemność 413 litrów. Składając tylne siedzenia w stosunku 60/40 można zwiększyć tę wartość do 883 litrów. Pod tym względem Cruze 5d po raz kolejny prezentuje się lepiej od Golfa, który oferuje użytkownikom standardowo jedynie 350 litrów pojemności.

Ciekawie prezentuje się również wyposażenie Chevroleta Cruze z roku modelowego 2012. W ofercie dostępny jest m.in. system nawigacji aktualizowany za pomocą karty SD, system audio z odtwarzaczem CD, dwu- lub czterokolorowy wyświetlacz systemu audio-informacyjnego, ręcznie sterowany system klimatyzacji z filtrem zanieczyszczeń w wariancie LS+ oraz układ automatycznej klimatyzacji w średnim i najwyższym modelu z automatycznym systemem recyrkulacji powietrza i czujnikiem wilgotności powietrza w wariancie LTZ.

Pod maską do wyboru są trzy silniki – dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Wszystkie motory to czterocylindrowe jednostki z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, 16 zaworami i wielopunktowym wtryskiem paliwa lub, w przypadku silników Diesla, technologią common-rail.

Moc benzynowego silnika o pojemności 1.6 litra wynosi 124 KM przy 6400 obr./min w połączeniu z manualną przekładnią. Silnik o pojemności 1.8 litra dostarcza 141 KM przy 6200 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 176 Nm przy 3800 obr./min. Obydwa silniki zużywają średnio 6,6 litra paliwa/100 km w cyklu mieszanym, zaś poziom emisji CO2 dla jednostki o pojemności 1.6 litra wynosi 153 g/km i 155 g/km dla jednostki o pojemności 1.8 litra.

Jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem charakteryzuje się dużą mocą (163 KM) i momentem obrotowym, który wynosi 360 Nm i dostępny jest przy 1750 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy, a samochód rozpędza się do ponad 200 km/h. Na pochwałę zasługuje w tym przypadku wyciszenie odgłosów pracy motoru.  

Ponadto, z początkiem 2012 r. dostępny będzie również wysokoprężny silnik o pojemności 1.7 litra. Wszystkie jednostki napędowe mogą współpracować z manualną lub automatyczną przekładnią.

Cruze prezentuje też wysoki poziom pod względem bezpieczeństwa. Samochód został wyposażony  w szeroki wachlarz systemów elektronicznych, zapobiegających wypadkom. W utrzymaniu obranego toru jazdy pomaga Fot. Mototarget elektroniczny system stabilizacji (ESC), system kontroli toru jazdy (TCS) oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem sił hamowania (EBD). Działaniem sześciu poduszek powietrznych oraz pięciu trzypunktowych pasów bezpieczeństwa zarządza system diagnostyki czujników (SDM). Istnieje możliwość zamontowania fotelików dziecięcych zgodnie ze standardem ISOFIX.

Najtańsza, ale nieźle wyposażona odmiana LS 1.6 z manualną skrzynią biegów to wydatek 47 690 zł.  Dla porównania, najtańszy Golf 5d z 80-konnym silnikiem benzynowym 1.4 kosztuje 60 650 zł. Prawdziwym hitem cennikowym jest jednak wersja LT 2.0D ze 163-konnym dieslem, klimatyzacją i innymi elementami podnoszącymi komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jej cenę skalkulowano na 64 490 zł. Nabywcy kompaktowego Volkswagena, którzy zdecydują się na auto z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 140 KM będą musieli zostawić w salonie prawie 90 000 zł.

Ceny Cruze'a hatchback w Polsce:

Wersja wyposażenia Silnik Pojemność (l) Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Cena (zł)
LS benzynowy 1.6 124 154 47 690
LS benzynowy 1.8 141 176 53 190
LT benzynowy 1.6 124 154 54 490
LT benzynowy 1.8 141 176 56 190
LT Diesel 2.0 163 360 64 490
LT+ benzynowy 1.6 124 154 56 990
LT+ benzynowy 1.8 141 176 58 690
LT+ Diesel 2.0 163 360 66 990
LTZ benzynowy 1.8 141 176 65 490
LTZ Diesel 2.0 163 360 73 990


Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget Fot. Mototarget

więcej zdjęć Chevroleta Cruze w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości