Styliści Volvo zapowiadali, że XC40 nie będzie to pomniejszonym XC60. Obiecywali, że ten samochód otrzyma swój oryginalny styl, podobny do koncepcyjnego modelu 40.1. Oglądając karoserię i wnętrze małego SUV-a widać, że te zapowiedzi zostały spełnione. XC40 będzie dostępny w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem. Paleta tapicerek będzie bardzo szeroka i obejmie m.in. ciemno-czerwoną skórę. W wersji R-Design można będzie wybrać wykończenie podłogi i boczków drzwi wykonane z pomarańczowego filcu Lava. Ta opcja wygląda szczególnie dobrze z czarną tapicerką skórzaną i ciemną podsufitką.
Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm, czym deklasuje wiele większych SUV-ów, o rywalach w swoim segmencie nie wspominając. XC40 bije rywali także w konkurencji wysokości siedzenia.
Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele. Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich designerów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników. Zamontowano je wyżej, z boku konsoli.
Przez pierwszych kilka miesięcy XC40 będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła.
Ofertę uzupełnią odmiany T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.
Wraz z XC40 zadebiutowała usługa abonamentu na samochód Care by Volvo. Obejmuje ona m.in. usługi concierge, czyli podstawienie i odstawienie samochodu na przegląd. Na 14 dni w roku kierowca będzie mógł wypożyczyć większy model Volvo - np. XC60 czy V90 - równolegle do użytkowanego XC40.
Unikalną cechą tego programu jest to, że w siedmiu krajach europejskich model XC40 będzie miał taką samą wysokość miesięcznej opłaty Care by Volvo. Pierwszymi modelami, które program obejmie, będą odmiany XC40 D4 AWD 190 KM oraz XC40 T5 AWD 247 KM. Miesięczna rata startowa ma wynieść od 2399 zł netto miesięcznie, bez wpłaty początkowej. Program zakłada dwa lata użytkowania samochodu. W ramach stałej opłaty znajduje się pełny pakiet ubezpieczeń. Niezależnie od szkodowości w tym okresie, opłata miesięczna pozostaje stała. Użytkownik otrzymuje także pełną opiekę serwisową oraz opony zimowe wraz z wymianą. Raz do roku użytkownik może zamówić usługę zawiezienia samochodu do serwisu, a następnie jego przywiezienie pod dom lub pod inny wskazany adres.**
źródło: Agencja TVN / x-news
Volvo XC40 - cenniki wersji z silnikami benzynowymi i Diesla
Silniki Diesla
Silnik | (poj./KM) | Ceny w zł z VAT | |||
XC40 | Momentum | Inscription | R-Design | ||
D3 FWD* | 2.0/150 | 143 200 | 153 200 | 166 700 | 166 700 |
D3 FWD* | 2.0/150 | 151 900 | 161 900 | 175 400 | 175 400 |
D3 AWD* | 2.0/150 | 152 200 | 162 200 | 175 700 | 175 700 |
D3 AWD* | 2.0/150 | 160 900 | 170 900 | 184 400 | 184 400 |
D4 AWD | 2.0/190 | 170 950 | 180 950 | 194 450 | 194 450 |
Silniki benzynowe
Silnik | (poj./KM) | Ceny w zł z VAT | |||
XC40 | Momentum | Inscription | R-Design | ||
T3 FWD* | 1.5/150 | 127 200 | 137 200 | 150 700 | 150 700 |
T4 FWD* | 2.0/190 | 151 400 | 161 400 | 174 900 | 174 900 |
T4 AWD* | 2.0/190 | 160 400 | 170 400 | 183 900 | 183 900 |
T5 AWD | 2.0/247 | – | 185 400 | 198 900 | 198 900 |
*wersja silnikowa dostępna w produkcji od 23 kwietnia 2018 roku
Dla porównania ceny BMW X1 zaczynają się od 132 900 zł (benzynowy silnik 1.5)
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?