Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska premiera Volvo XC40. Będzie przebój?

mf / bp
Volvo XC40Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście mogli z bliska przyjrzeć się nowemu SUV-owi ze Szwecji. Czy będzie równie dużym przebojem, jak większe XC60?fot. Bartłomiej Pobocha
Volvo XC40Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście mogli z bliska przyjrzeć się nowemu SUV-owi ze Szwecji. Czy będzie równie dużym przebojem, jak większe XC60?fot. Bartłomiej Pobocha
Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście mogli z bliska przyjrzeć się nowemu SUV-owi ze Szwecji. Czy będzie równie dużym przebojem, jak większe XC60?

Styliści Volvo zapowiadali, że XC40 nie będzie to pomniejszonym XC60. Obiecywali, że ten samochód otrzyma swój oryginalny styl, podobny do koncepcyjnego modelu 40.1. Oglądając karoserię i wnętrze małego SUV-a widać, że te zapowiedzi zostały spełnione. XC40 będzie dostępny w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem. Paleta tapicerek będzie bardzo szeroka i obejmie m.in. ciemno-czerwoną skórę. W wersji R-Design można będzie wybrać wykończenie podłogi i boczków drzwi wykonane z pomarańczowego filcu Lava. Ta opcja wygląda szczególnie dobrze z czarną tapicerką skórzaną i ciemną podsufitką.

Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm, czym deklasuje wiele większych SUV-ów, o rywalach w swoim segmencie nie wspominając. XC40 bije rywali także w konkurencji wysokości siedzenia.

Volvo XC40Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście
Volvo XC40

Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście mogli z bliska przyjrzeć się nowemu SUV-owi ze Szwecji. Czy będzie równie dużym przebojem, jak większe XC60?

fot. Bartłomiej Pobocha

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele. Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich designerów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników. Zamontowano je wyżej, z boku konsoli.

Volvo XC40Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście
Volvo XC40

Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście mogli z bliska przyjrzeć się nowemu SUV-owi ze Szwecji. Czy będzie równie dużym przebojem, jak większe XC60?

fot. Bartłomiej Pobocha

Przez pierwszych kilka miesięcy XC40 będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła.

Ofertę uzupełnią odmiany T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

Volvo XC40Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście
Volvo XC40

Volvo XC40 trafi do polskich salonów sprzedaży marki na początku przyszłego roku, ale już teraz przedstawiciele mediów i zaproszeni goście mogli z bliska przyjrzeć się nowemu SUV-owi ze Szwecji. Czy będzie równie dużym przebojem, jak większe XC60?

fot. Bartłomiej Pobocha

Wraz z XC40 zadebiutowała usługa abonamentu na samochód Care by Volvo. Obejmuje ona m.in. usługi concierge, czyli podstawienie i odstawienie samochodu na przegląd. Na 14 dni w roku kierowca będzie mógł wypożyczyć większy model Volvo - np. XC60 czy V90 - równolegle do użytkowanego XC40.

Unikalną cechą tego programu jest to, że w siedmiu krajach europejskich model XC40 będzie miał taką samą wysokość miesięcznej opłaty Care by Volvo. Pierwszymi modelami, które program obejmie, będą odmiany XC40 D4 AWD 190 KM oraz XC40 T5 AWD 247 KM. Miesięczna rata startowa ma wynieść od 2399 zł netto miesięcznie, bez wpłaty początkowej. Program zakłada dwa lata użytkowania samochodu. W ramach stałej opłaty znajduje się pełny pakiet ubezpieczeń. Niezależnie od szkodowości w tym okresie, opłata miesięczna pozostaje stała. Użytkownik otrzymuje także pełną opiekę serwisową oraz opony zimowe wraz z wymianą. Raz do roku użytkownik może zamówić usługę zawiezienia samochodu do serwisu, a następnie jego przywiezienie pod dom lub pod inny wskazany adres.**

źródło: Agencja TVN / x-news

Volvo XC40 - cenniki wersji z silnikami benzynowymi i Diesla

Silniki Diesla

Silnik

(poj./KM)

Ceny w zł z VAT

XC40

Momentum

Inscription

R-Design

D3 FWD*

2.0/150

143 200

153 200

166 700

166 700

D3 FWD*

2.0/150

151 900

161 900

175 400

175 400

D3 AWD*

2.0/150

152 200

162 200

175 700

175 700

D3 AWD*

2.0/150

160 900

170 900

184 400

184 400

D4 AWD

2.0/190

170 950

180 950

194 450

194 450

Silniki benzynowe

   Silnik

(poj./KM)

Ceny w zł z VAT

XC40

Momentum

Inscription

R-Design

T3 FWD*

1.5/150

127 200

137 200

150 700

150 700

T4 FWD*

2.0/190

151 400

161 400

174 900

174 900

T4 AWD*

2.0/190

160 400

170 400

183 900

183 900

T5 AWD

2.0/247



185 400

198 900

198 900

*wersja silnikowa dostępna w produkcji od 23 kwietnia 2018 roku

Dla porównania ceny BMW X1 zaczynają się od 132 900 zł (benzynowy silnik 1.5)

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty