Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Polski ranking japońskich aut

Data publikacji: Autor: (gut)

 Polski ranking japońskich samochodów otwiera Toyota, a potem jest Nissan. Przez wiele lat, na drugiej pozycji była Honda, co różniło nas od Europy Zachodniej.

Teraz japoński ranking jest u nas taki sam, jak tam.

Japońskie firmy samochodowe - poza od kilku lat cofającą się Mazdą, o czym decydują względy celne - są na naszym rynku grupą, która ma przy dosyć wysokiej sprzedaży ogromny, bo sięgający aż 50 procent w skali roku, jej przyrost. Liczący niemal 80 procent wzrost sprzedaży Toyoty, pozwala zakładać kolejne zmiany w polskiej tabeli rankingowej marek. W przewidywalnym czasie możemy kupować więcej Toyot niż Daewoo. Można się spodziewać natężenia marketingowych wysiłków japońskiej grupy w Polsce, bowiem rynki Europy Zachodniej wykazują pewne nasycenie jej autami, zwłaszcza Mitsubishi i Nissanami. System naczyń połączonych musi tu zadziałać, mimo kolosalnej dysproporcji w sprzedawalności aut (która wynika z faktu, że tam popularne samochody, u nas urosły do roli ekskluzywnych dla wybranców losu). Europa Zachodnia w dwa miesiące tego roku kupiła ćwierć miliona "japończyków", a Polacy - 6 tysięcy, wobec (np.) 11 tysięcy aut Fiata czy 5 tys. Renaultów. Czy to dobrze, czy źle, że nasz ranking japońskich firm jest taki, jak w krajach UE? Dla wielu będzie ostatecznym argumentem, że taki właśnie jest. Jak w starej anegdotce - Jeżeli Turcy gonią wszystkie dziewczyny, to i babcię powinni dogonić.

Japończycy na polskim rynku

marka udział w rynku trend
Toyota
7,2
79%
Nissan
2,0
20%
Honda
1,3
15%
Suzuki
0,6
4%
Mitsubischi
0,6
53%
Mazda
0,0
0,0%

dane - SAMAR SC

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości