Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Polskie silniki z Bielska

Data publikacji: Autor: PRO

Pojemność skokowa nowej jednostki, która będzie montowana w Oplach i Fiatach wynosi 1248 cm sześc. Czterocylindrowy silnik ma zwartą budowę - długość 460 mm, szerokość 500 mm i wysokość 650 mm...

Pojemność skokowa nowej jednostki, która będzie montowana w Oplach i Fiatach wynosi 1248 cm sześc. Czterocylindrowy silnik ma zwartą budowę - długość 460 mm, szerokość 500 mm i wysokość 650 mm.

Nowy silnik zaprojektowano z myślą o redukcji zużycia paliwa, zmniejszeniu poziomu hałasu, jak również obniżeniu emisji spalin o 30-40 proc., co umożliwi osiągnięcie limitu normy Euro 4. W uruchomienie produkcji nowego silnika Fiat i GM zainwestowały łącznie 380 mln euro. W tym celu wyłączono część fabryki Fiata, na której powstały nowe budynki i infrastruktura technologiczna. Silniki z Powertrain montowane będą między innymi w nowych samochodach o roboczej nazwie Mini, które produkowane będą już w przyszłym roku przez Fiat Auto Poland w Tychach. Początkowo będą to silniki o mocy 70 KM, a później także mocniejsze wersje o mocy 85 KM. Docelowo w Powertrain powstawać ma 500 000 silników rocznie. Poza nowym silnikiem w bielskim zakładzie Powertrain produkowane są też skrzynie biegów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości