Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Południowa Obwodnica Warszawy. Ledwo co zbudowali już nadaje się do rozbiórki

Data publikacji: Autor: Paweł Piątek

Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany
Fot. GDDKiA Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany

Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany
Fot. GDDKiAJak podała w komunikacje GDDKiA, badając właściwości ułożonej nawierzchni betonowej inspektorzy wykryli nieprawidłowości. Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu. Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających.

GDDKiA poleciła wykonawcy pilne usunięcie wadliwej nawierzchni i ponowne jej ułożenie w wymaganym standardzie. Wykonane zostały dodatkowe badania potwierdzające niespełnienie wymagań. Wykonawca opracował program naprawczy dotyczący rozebrania fragmentu nawierzchni i przystąpił do prac przygotowawczych. Do 19 września zakończona zostanie rozbiórka, a ułożenie nowej wraz z odtworzeniem pozostałych elementów, zajmie około tygodnia. Wszystkie koszty związane z naprawą pokryje wykonawca.

Kiedy kierowcy pojadą tunelem?

Ten fragment trasy S2 wraz z tunelem pod Ursynowem nie ma szczęścia do odbioru. Kilkukrotnie już przekładano terminy jego otwarcia, a według ostatnich informacji GDDKiA, pierwsi kierowcy mają nim przejechać jesienią tego roku.

Na początku sierpnia problemy z nawierzchnią pojawiły się na Moście Południowym, który jest fragmentem POW. Tam również wykonawca musiał rozebrać, a następnie położyć od nową nawierzchnię. Koszt samych poprawek oszacowano na około 758 milionów złotych.

Zobacz także: Czy można nie płacić OC kiedy auto tylko stoi w garażu?

Dodajmy, że łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 miliarda złotych.

Warto też przypomnieć, że problemy ekonomiczne i restrukturyzacyjne ma włoski wykonawca firma Astaldi (notabene wykonawca także tunelu "Zakopianki"), a GDDKiA musiała przejąć płatności na rzecz podwykonawców.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany
Fot. GDDKiA

Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany
Fot. GDDKiA

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • A (gość)

    Zgodnie z tematem cała obwodnica nadaje się do rozbiórki? Tunel też do zburzenia a może to szukanie sensacji?

  • Anonim (gość)

    Mi się wydaje, że tutaj w grę wchodzi wojna polityczna i jak zwykle na tym cierpią zwykli ludzie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości