Pompy wspomagania SKV

Artykuł sponsorowany ESEN
Zdecydowana większość współczesnych samochodów wyposażona jest w układy wspomagające kierowanie i ułatwiające prowadzącemu pojazd skręt kierownicy. Jednym z głównych elementów biorących udział w tym procesie jest pompa wspomagania napędzana przez silnik za pośrednictwem paska i koła pasowego. Należy mieć na uwadze fakt, iż hydrauliczna pompa wspomagania pracuje zawsze, kiedy silnik w aucie jest uruchomiony niezależnie od tego czy skręcamy kierownicą czy nie. Efektem działania pompy jest zapewnienie kierowcy komfortu przy skręcaniu poprzez zapewnienie stałej znacznie niższej siły jakiej musi użyć by skręcić kierownicą. Wewnątrz pompy znajduje się zawór wysokiego ciśnienia i to właśnie on zapewnia utrzymanie stałego ciśnienia w układzie hydraulicznym wspomagania niezależnie od prędkości obrotów silnika.

Pompa wspomagania wytwarza ciśnienie hydrauliczne by wtłoczyć płyn do przekładni kierowniczej w celu ułatwienia obrotu kierownicy. W momencie skrętu zawór sterujący w przekładni kierowniczej otwiera się umożliwiając przepływ płynu pod wysokim ciśnieniem i tym samym wspomagając wałek w skręcie kół. 

Pierwszą marką, która wyposażyła swoje auta w układ wspomagania był Chrysler. Miało to miejsce w 1951 roku, a modelem w którym oferowano to luksusowe na tamten czas rozwiązanie był Imperial. Niemniej jednak przed 1970 rokiem zdecydowana większość aut wyposażona była w standardowe manualne układy kierownicze, co wiązało się z koniecznością stosowania koła kierownicy o większej średnicy, dzięki czemu siła konieczna do skręcania malała. 

W związku z tym, iż układ wspomagania kierownicy składa się z elementów mechanicznych wraz z upływem czasu i zużyciem podzespołów mogą pojawiać się usterki. Właściciele pojazdów powinni regularnie sprawdzać stan wszystkich przewodów, mocowań i złączek by zapobiec niespodziewanym awariom takim jaki np. wycieki płynów. W przypadku stwierdzenia wycieku bądź usterki niezbędne jest zlecenie przeglądu i ewentualnej naprawy wykwalifikowanemu mechanikowi. Często użytkownicy aut zapominają o konieczności regularnej wymiany płynu w układzie kierowniczym, gdzie większość producentów aut zaleca przeprowadzanie takiej czynności co ok. 50-60 tyś. kilometrów. Należy pamiętać, że zabrudzony płyn może zablokować łopatki w wirniku pompy i tym samym uszkodzić pompę. Następuje wówczas charakterystyczny problem związany z brakiem wspomagania na niskich obrotach, gdyż pompa wspomagania zaczyna tłoczyć olej pod ciśnieniem dopiero przy wyższych obrotach silnika na skutek występowania większej siły odśrodkowej wypychającej łopatki wirnika pompy. Z kolei nieodpowiednia ilość płynu w układzie zazwyczaj przekłada się na niewłaściwe ciśnienie utrudniając prowadzącemu auto manewrowanie kierownicą. 

Ze względu na ważną rolę jaką w aucie pełni pompa wspomagania stanowczo odradzamy wybór niskiej jakości zamienników. Produktem godnym uwagi są z pewnością pompy wspomagania marki SKV, gdzie współczynnik reklamacji utrzymuje się na bardzo niskim poziomie i oscyluje w granicach 0,7%. Sprawia to, że marka SKV wyróżnia się na tle konkurencji i jednocześnie zapewnia użytkownikom samochodów komfort i bezpieczeństwo jazdy. Istotny jest fakt, iż producent posiada własny dział kontroli jakości wyposażony m.in. w testery pomp wspomagania, dzięki czemu jest w stanie na bieżąco monitorować i kontrolować jakość oferowanych produktów. Tester umożliwia weryfikację takich parametrów jak: szczelność, ciśnienie i przepływ przy zadanej prędkości obrotowej. Wszelkie procedury związane z produkcją pomp wspomagania marki SKV są z uwzględnieniem i zgodzie z wymaganiami certyfikacji IATF-16969. 

 

Pompy wspomagania marki SKV są doskonałą alternatywą dla części regenerowanych. Przy zakupie nie jest wymagany zwrot starego rdzenia pompy, co znacznie skraca cały proces naprawy auta. Stosunkowo niski koszt pomp marki SKV w zestawieniu z pracochłonnym procesem związanym z regeneracją pompy wspomagania powoduje, że produkty SKV w znacznym stopniu wypychają z rynku zamienniki regenerowane, gdyż regeneracja staje się ekonomicznie bezzasadna. 

W asortymencie marki SKV znajduje się obecnie ponad 300 modeli pomp wspomagania, które dostępne są w ofercie znaczących dystrybutorów krajowych tj. Auto-Partner Holding, Motogama, Moto-Profil i Motorol Automotive. Bardzo mocną stroną marki jest też niespotykanie wysoka dostępność produktów. Należy podkreślić, iż marka zauważyła znaczący wzrost rozpoznawalności wśród kontrahentów z większości krajów europejskich, co jest w dużym stopniu wynikiem m.in. udziału marki SKV w międzynarodowych imprezach targowych w latach 2017-2019. Po okresie przestoju związanym z sytuacją pandemiczną na świecie miło nam poinformować, iż w dniach 25-28 maja 2022 marka SKV będzie obecna na targach Autopromotec Bolonia 2022, gdzie jednym z prezentowanych produktów będą właśnie pompy wspomagania. Coraz większe zainteresowanie właśnie tą grupą produktową, pewność marki co do jakości produktu oraz możliwość zaoferowania konkurencyjnych cen sprawiły, że marka SKV obrała za cel wypromowanie pomp wspomagania wśród klientów ze Słowenii, Serbii i Szwecji. Wszystkie osoby wybierające się na imprezę Autopromotec zachęcamy do odwiedzenia naszego stanowiska (hala 18, stanowisko C23) w celu zapoznania się z ofertą pomp wspomagania, a także pozostałych blisko 60 grup asortymentowych. Zapraszamy również na stronę internetową www.skv.pl, a także do skorzystania z katalogu TecDoc / TecAlliance, gdzie zaprezentowany jest cały asortyment SKV liczący na chwilę obecną ok. 12 000 referencji. Zachęcamy także czytelników do kontaktu z firmą ESEN z Włocławka będącą właścicielem marki SKV w celu uzyskania darmowych voucherów stanowiących bilet na imprezę Autopromotec w Bolonii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na motofakty.pl Motofakty