Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Pomysły na zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie

Data publikacji: Autor: redakcja.gdp

Pomysły na zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina (SENS) ma kilka pomysłów na usprawnienie strefy płatnego parkowania w naszym mieście. Paweł Przychodzień opowiedział nam o swoich propozycjach.

Wciąż szukane są rozwiązania, które usprawniłyby działanie szczecińskiej strefy płatnego parkowania (SPP). Mieszkańcy mają do jej działania sporo uwag. Z pomocą idą im społecznicy ze Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina, którzy jasno określili największe bolączki związane z parkowaniem w naszym mieście. Proponują również pewne rozwiązania. Niektóre z nich mocno kontrowersyjne, inne rozsądne. Przedstawiamy wizję, o której opowiedział nam Paweł Przychodzień.

Największe minusy SPP

1. Duży odsetek posiadaczy abonamentów na całą podstrefę czy strefę – nie mylić z mieszkańcami wykupującymi abonament na daną ulicę – blokują miejsca parkingowe przez wiele godzin. Zdarzają się przypadki, kiedy mieszkańcy wyjeżdżając na urlop zostawiają auto w strefie, bo mają opłacony abonament. Inni w tym czasie nie mogą znaleźć miejsca dla zostawienia swojego pojazdu.

2. Zbyt niskie ceny abonamentów. Na dzisiaj taniej jest wykupić roczny abonament na całą strefę niż roczny bilet sieciowy na wszystkie linie komunikacji miejskiej.

3. Problem z czytelnością podstref. Szczecinianie miewają czasem problemy ze zidentyfikowaniem podstrefy, w której się znajdują. Mowa o placu Grunwaldzkim, placu Szarych Szeregów, placu Lotników. Mamy tu do czynienia ze wszystkimi trzema strefami. Skoro mieszkańcy mają z tym problem to, co dopiero z osobami spoza Szczecina?

4. Niska kara za brak wniesienia opłaty. Taniej jest zapłacić mandat za brak posiadania biletu parkingowego niż wykupić bilet na cały dzień w strefie A. Do tego kara za brak biletu jest niewspółmiernie niska w porównaniu do kary za brak posiadania biletu w pojeździe komunikacji miejskiej.

5. Duży problem ze znalezieniem miejsca do parkowania na granicy strefy. Dotyczy to zarówno granicy podstrefy A, gdzie stają kierowcy z tańszym abonamentem, jak i granicy SPP, co się wiąże z brakiem opłaty. Najbardziej absurdalną sytuację tego rodzaju widać w okolicach Parku Żeromskiego oraz na Podzamczu.

To chcą zmienić w strefie

– Uporządkowanie granic podstref. Ze względu na wyznaczanie granic podstref na podstawie prowadzonych corocznie badań napełnienia w SPP, należy uporządkować czytelność podstref. Trzeba zlikwidować dwie podstrefy i więcej z jednego odcinka ulicy czy placu. Odcinki, w których występuję ewidentny niedobór miejsc parkingowych należy przenieść do podstrefy o wyższym poziomie opłat.

– Likwidacja abonamentów na podstrefę A. Założenie podstrefy A miało na celu wyeliminowanie długich postojów, które utrudniają skorzystanie z pobliskich obiektów przez klientów. Prawdziwą rotację zapewni tak naprawdę brak abonamentów.

– Włączenie do SPP ulic, na których występują ciągłe problemy z parkowaniem. Należy rozszerzyć SPP. Mieszkańcy ulic znajdujących się na granicy SPP, a nią nie objętych, narażeni są na ciągłe problemy ze znalezieniem miejsca. Kierowcy poszukujący miejsca parkingowego wolą zaparkować kawałek dalej, tuż poza strefą, tylko po to, by uniknąć opłaty.

– Złagodzenie kryteriów wykupu abonamentów dla mieszkańców. Aktualnie szczecinianie, mieszkający na terenie SPP, bardzo rzadko wykupują abonamenty dla nich przeznaczone. Warunki korzystania z nich są niekorzystne, właśnie ze względu na problemy z parkowaniem pod własnym domem. Dla mieszkańca strefy bardziej opłaca się wykupić abonament na dwie podstrefy, by mógł zaparkować kilkadziesiąt metrów dalej od domu.

Autor: Andrzej Kus
andrzej.kus@mediaregionalne.pl
Fot. Adam Słomski

Pomysły na zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Pomysły na zmiany w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości