Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37174 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Pontiac G6

Data publikacji: Autor: pim

 Napęd na 4 koła, regulowany prześwit i prawie trzystukonny silnik V6 - mimo czterodrzwiowego nadwozia sedana, pontiac G6 jest wariacją na temat sportowego coupe.

Jego załoga ma nie zauważać przeskoku między tymi dwoma typami aut.

Wnętrze samochodu także nie pozwala wątpić w jego charakter. Kojarząca się z wyczynowymi wyścigówkami nieregularna kierownica, zegary zwrócone w stronę kierowcy i centralne miejsce na tablicy rozdzielczej przydzielone obrotomierzowi to wyraźne sugestie. Ale jakość wykończenia, morze skóry w tapicerce i lśniące tytanowe elementy ustawiają samochód na najwyższej cenowej półce (tytan daje wrażenie precyzji i siły - wyjaśnił dobór metalu Dave Rand, dyrektor d/s designu). G6 to jednak sedan, więc pasażerowie tylnej kanapy mają się znacznie lepiej niż w sportowych coupe, na jakie ten samochód jest stylizowany. Mają tylne drzwi, więcej miejsca na kanapie i udogodnienia takie, jak np. dostęp do systemu audio i odtwarzacz DVD, a także gniazda na słuchawki. Pewnie po to, żeby nie przeszkadzał im odgłos silnika, kiedy kierowca będzie przyspieszał. A pod maską G6 ma co ryczeć.

Silnik V6 z turbodoładowaniem ma pojemność 3,5 l. Może osiągać moc 285 KM i maksymalny moment obrotowy 369 Nm. Żeby kierowca nie musiał tak mocnego auta "wypuszczać z rąk", sekwencyjna skrzynia biegów ma przyciski sterujące także w kierownicy. W silniku można zamontować system Displacement on Demand (pojemność na życzenie), który pozwala w razie potrzeby zmniejszać ilość pracujących cylindrów.

Pontiac G6 ma napęd na wszystkie koła i zawieszenie z regulowanym prześwitem. Niski samochód jest bardzo stabilny, bo ma dodatkowo małe zwisy. Maksymalne wysunięcie kół do rogów nadwozia, oprócz zapewnienia dobrego trzymania się drogi pozwoliło także wygospodarować więcej miejsca na tylnej kanapie.

Wnętrze samochodu, z kierownicą o kształcie typowym dla wyczynowych samochodów wyścigowych, całkowicie nietypową gałką zmiany biegów i chromowanymi zegarami na desce rozdzielczej wskazuje, że mamy do czynienia ze sportowym autem. Obfite kształty deski rozdzielczej i foteli, a także pokrycie całego wnętrza skórą mówią jednak wyraźnie, że mamy do czynienia z ekskluzywnym samochodem dla zasobnych klientów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl