Porsche 2019. Festiwal Porsche na Torze Poznań

Tomasz Szmandra (AIP)
Tor Poznań był miejscem trzeciej rundy nowej serii wyścigowej – Porsche Sprint Challenge Central Europe, w której rywalizują Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport z 3,8-litrowym wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 425 KM. Wielki sukces odniósł debiutujący w tej serii Jan Antoszewski, który był zdecydowanie najszybszym zawodnikiem na torze.Fot. Tomasz Szmandra
Tor Poznań był miejscem trzeciej rundy nowej serii wyścigowej – Porsche Sprint Challenge Central Europe, w której rywalizują Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport z 3,8-litrowym wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 425 KM. Wielki sukces odniósł debiutujący w tej serii Jan Antoszewski, który był zdecydowanie najszybszym zawodnikiem na torze.Fot. Tomasz Szmandra
Tor Poznań był miejscem trzeciej rundy nowej serii wyścigowej – Porsche Sprint Challenge Central Europe, w której rywalizują Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport z 3,8-litrowym wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 425 KM. Wielki sukces odniósł debiutujący w tej serii Jan Antoszewski, który był zdecydowanie najszybszym zawodnikiem na torze.

Przed wyścigiem w Przeźmierowie ze stawki ubył czwarty w klasyfikacji Mateusz Kaprzyk, ale honoru gospodarzy z powodzeniem bronił Jan Antoszewski. Korzystając z przerwy pomiędzy startami w Swift Cup Europe, Antoszewski po raz pierwszy zasiadł za kierownicą samochodu wyścigowego z tylnym napędem i od razu pokazał klasę wykręcając najlepsze czasy podczas treningów. Po drugiej lokacie w kwalifikacjach, Polak perfekcyjnie rozegrał start i już na pierwszym zakręcie objął prowadzenie, które bez problemu utrzymał do mety. Zdobywca drugiego miejsca stracił do Polaka aż 12 sekund! W wyścigu długodystansowym, zmieniając za kierownicą Austriaka Freddy’ego Kremera, Antoszewski zdołał awansować z siódmej na trzecią lokatę i po raz drugi tego dnia stanął na podium.

Trzeba jeszcze dodać, że drugi z naszych reprezentantów – Jimek, czyli znany kompozytor Radzimir Dębski, startujący jako VIP, zajął pierwsze miejsce w kategorii amatorów (AM).

Tor Poznań był miejscem trzeciej rundy nowej serii wyścigowej – Porsche Sprint Challenge Central Europe, w której rywalizują Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
Tor Poznań był miejscem trzeciej rundy nowej serii wyścigowej – Porsche Sprint Challenge Central Europe, w której rywalizują Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport z 3,8-litrowym wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 425 KM. Wielki sukces odniósł debiutujący w tej serii Jan Antoszewski, który był zdecydowanie najszybszym zawodnikiem na torze.

Fot. Tomasz Szmandra

W zawodach Porsche Sprint Challenge Central Europe prywatne zespoły i zawodnicy startują najnowszymi Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport z 3,8-litrowym wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 425 KM. Siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej oraz tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą. Lekkie przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – 911 GT3 Cup, a wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet czterech stalowych tarcz o średnicy 380 mm. Gotowy do jazdy wóz z fabryczną klatką i wyścigowym fotelem kubełkowym waży jedynie 1320 kg. Przy budowie modelu skoncentrowano się nie tylko na osiągach i właściwościach jezdnych, ale także na zrównoważonym wykorzystaniu surowców. 718 Cayman GT4 Clubsport to pierwszy produkcyjny samochód wyścigowy z elementami karoserii z kompozytowego materiału z udziałem naturalnych włókien (drzwi i tylne skrzydło). Co istotne, pod względem masy i sztywności ich właściwości są zbliżone do włókien węglowych.

718 Cayman GT4 Clubsport występuje w bazowej wersji Trackday (typ 982), skierowanej do kierowców, którzy bez większych wysiłków i nakładów chcą brać udział w amatorskich zawodach sportowych, a także w odmianie Competition (typ 982). Ten drugi wariant wyróżnia się szeregiem elementów istotnych z punktu widzenia rywalizacji w wyścigach, m.in. regulacją amortyzatorów i balansu hamulców, większym zbiornikiem paliwa oraz automatyczną instalacją gaśniczą.

Cykl PSCCE współorganizuje znany austriacki zespół Lechner Racing, wielokrotny zdobywca tytułów mistrzowskich w Pucharze Porsche Supercup i inny prestiżowych seriach przenaczonych dla samochodów sportowych. Natomiast partnerem serii jest firma oponiarska Michelin. Zróżnicowana formuła każdej rundy PSCEE – z dwoma sprintami i wyścigiem długodystansowym, gwarantuje mnóstwo emocji i w maksymalnym stopniu stawia na umiejętności kierowców. Poznańska runda była trzecim z pięciu wyścigów w kalendarzu pierwszego sezonu Porsche Sprint Challenge Central Europe. Wszystkie rundy odbywają się na znanych torach w krajach Europy Środkowej. Zawodnicy rywalizowali już na Slovakiaringu i Salzburgringu, a czekają ich jeszcze zmagania na Autodromie Most (Czechy, 13-14 września) oraz Hungaroringu (Węgry, 4-5 października).Warto jeszcze dodać, że podczas rundy na Torze Poznań odbyła się krajowa premiera „drogowego” odpowiednika wyścigowego Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, którym jest model 718 Cayman GT4. To najnowsza propozycja firmy ze Stuttgartu dla entuzjastów sportowych samochodów ceniących sobie radość z jazdy i sportowe emocje za kierownicą. 718 Cayman GT4 otrzymał nowy, wysokoobrotowy silnik typu bokser o 6 cylindrach (420 KM), współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną oraz kompleksowo dopracowaną aerodynamika ze zwiększoną siłą docisku. Jako opcja dostępny pakiet Clubsport, obejmujący m.in. tylne stalowe wzmocnienie z klatki bezpieczeństwa (tzw. rollbar), ręczną gaśnicę i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty