Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. Z 6-cylindrowym silnikiem

Mariusz Michalak
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportDo napędzania 718 Cayman GT4 Clubsport służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra, generujący moc 425 KM – czyli o 40 KM wyższą niż jednostka poprzednika. Fot. Porsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportDo napędzania 718 Cayman GT4 Clubsport służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra, generujący moc 425 KM – czyli o 40 KM wyższą niż jednostka poprzednika. Fot. Porsche
Trzy lata po premierze pierwszego Porsche Cayman GT4 Clubsport, producent sportowych samochodów prezentuje jego następcę: nowe 718 Cayman GT4 Clubsport. Wariant Trackday przeznaczono dla ambitnych amatorów wyścigowej jazdy, a odmianę Competition zaprojektowano z myślą o udziale w krajowych i międzynarodowych zawodach motorsportowych.

718 Cayman GT4 Clubsport to pierwszy produkcyjny samochód wyścigowy z elementami karoserii z kompozytowego materiału z udziałem naturalnych włókien. Drzwi po obu stronach nadwozia oraz tylne skrzydło wykonano z mieszanki organicznych włókien, które w głównej mierze stanowią produkty uboczne pochodzenia rolniczego, takie jak włókna lnu czy konopi. Pod względem masy i sztywności ich właściwości są zbliżone do włókien węglowych.

Do napędzania 718 Cayman GT4 Clubsport służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra, generujący moc 425 KM – czyli o 40 KM wyższą niż jednostka poprzednika. Siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej i tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą. Lekkie, oparte na kolumnach resorujących przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – 911 GT3 Cup. Wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet czterech stalowych tarcz o średnicy 380 mm każda. Fabrycznie dostarczane ze wspawaną klatką bezpieczeństwa i kubełkowym wyścigowym fotelem z 6-punktowymi szelkami, waży1320 kg.

Bazowa wersja Trackday jest skierowana do kierowców, którzy bez większych wysiłków i nakładów chcą brać udział w amatorskich zawodach sportowych. Samochód wyposażono w pozbawione regulacji amortyzatory. Systemy wspomagające – ABS, ESC i kontrola trakcji – dbają o „wyrozumiałe” zachowanie na granicy przyczepności, a w razie potrzeby można je wyłączyć. Fabrycznie montowane są także: klimatyzacja, klapa ratunkowa w dachu, podręczna gaśnica i 80-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa FT3. Pozbawiony homologacji drogowej model może być serwisowany we wszystkich Porsche Centrach. 718 Cayman GT4 Clubsport Trackday kosztuje 134 000 euro plus lokalny podatek VAT.

Wariant Competition wyposażono w liczne elementy istotne z punktu widzenia rywalizacji w wyścigach, m.in. trzystopniową regulację amortyzatorów. Zbiornik paliwa o pojemności 115 l pozwala na udział w zawodach rozgrywanych na dalekim dystansie. Regulacja balansu hamulców pozwala płynnie ustawiać ten parametr pomiędzy przednią a tylną osią. Zintegrowany układ podnośnika pneumatycznego gwarantuje szybkie pit stopy, a wyścigowa kierownica z szybkozłączką (tzw. rozpinką) z modelu 911 GT3 R oferuje szereg możliwości regulacji i pozwala na dopasowanie ustawień do indywidualnych potrzeb różnych kierowców. Kolejnym elementem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa na torze jest automatyczna instalacja gaśnicza. 718 Cayman GT4 Clubsport Competition kosztuje 157 000 euro plus lokalny podatek VAT.

Obie wersje modelu można już zamawiać. Dostawy samochodów dla kierowców i zespołów z całego świata rozpoczną się w lutym 2019 r.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty