Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36364 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Porsche 718 T. Co oferuje nowa wersja modeli Boxster i Cayman?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Porsche 718 Cayman T i 718 Boxster T

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł, włącznie z VAT. Nowe modele można już zamawiać.

Fot. Porsche 

Wraz z 718 T firma Porsche przenosi purystyczny design z 1968 r. do współczesnej gamy swoich dwuosobowych samochodów sportowych. Oto nowy wariant linii modelowych Boxster i Cayman.

Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring”. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach. Moduł Porsche Communication Management (PCM) zastąpiono pojemnym schowkiem, chociaż nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu inforozrywki, mogą zamówić go bez dopłaty. W sumie zabiegi te pozwoliły zrównoważyć przyrost masy własnej spowodowany instalacją filtra cząstek stałych dla silników benzynowych (GPF).

Charakter 718 T we wnętrzu podkreśla szereg zdecydowanie sportowych akcentów: poręczna, 360-milimetrowa sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy i skórzanym obszyciem. Czarne tarcze wskaźników zdobi logo „Boxster T” lub „Cayman T”, które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie.

Wariant modelu zdradzają szare obudowy lusterek bocznych (odcień Agate Grey) oraz logo „718 Boxster T” lub „718 Cayman T” umieszczone po bokach. Z tyłu można rozpoznać go również po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem. Jeśli chodzi o kolory karoserii, klienci mają do wyboru odcienie: czarny, czerwony Indian Red, żółty Racing Yellow i biały, a także metaliczne lakiery: biały Carrara White, czarny Deep Black oraz srebrny GT Silver. Dostępne są też dwa kolory specjalne: pomarańczowy Lava Orange i niebieski Miami Blue.

Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 300 KM rozkręca się do 7500 obr./min. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Zobacz także: Oto najbardziej zakorkowane drogi w Polsce

Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń. Sport Plus dodatkowo „wyostrza” prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.

Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni. Rezultat: przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł, włącznie z VAT. Nowe modele można już zamawiać.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

Porsche 718 Cayman T i 718 Boxster T

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł, włącznie z VAT. Nowe modele można już zamawiać.

Fot. Porsche

Porsche 718 Cayman T i 718 Boxster T

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł, włącznie z VAT. Nowe modele można już zamawiać.

Fot. Porsche

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Porsche Boxster dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Porsche Boxster Cena