911 w wersji GT3 to typowy przedstawiciel samochodów wyścigowych dopuszczonych do ruchu ulicznego. To właśnie na podstawie tej odmiany niemieckiego auta budowane są pojazdy biorące udział w wyścigach, np. Le Mans czy Porsche Supercup.
Z zewnątrz, wersję GT3 poznamy po przeprojektowanym przednim zderzaku z powiększonymi wlotami powietrza, poszerzonych nadkolach, dużym spoilerze na pokrywie silnika, jak również 20-calowych obręczach montowanych do piast za pomocą centralnej nakrętki.
Sercem układu napędowego jest 3.8-litrowy silnik sześciocylindrowy typu boxer. Jednostka ta została wyposażona w zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa, tytanowe śruby i kute tłoki. Wszystkie te zmiany pozwoliły uzyskać 475 KM i 438 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Efekt? Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Co ciekawe, model GT3 będzie pierwszym modelem z serii 911, które będzie wyposażone w tylną oś skrętną. Dzięki temu rozwiązaniu, właściwości jezdne pojazdu mają ulec znacznej poprawie. Jak podaje producent, przejechanie 1 okrążenia toru Nurburgring zajęło 911 GT3 mniej, niż 7 minut.
Auto trafi do sprzedaży w sierpniu 2013 roku. Ceny mają się zaczynać od ok. 135 tys. euro.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?