Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porsche 911 GTS. Jaki silnik i osiągi?

Mariusz Michalak
Porsche 911 GTSOkoło półtora roku po premierze generacji 992 seria modelowa 911 wita w rodzinie sportowe warianty GTS. Pierwsza odsłona 911 GTS zadebiutowała 12 lat temu. Teraz pojawia się nowe wydanie tej popularnej odmiany kultowego samochodu sportowego PorscheFot. Porsche
Porsche 911 GTSOkoło półtora roku po premierze generacji 992 seria modelowa 911 wita w rodzinie sportowe warianty GTS. Pierwsza odsłona 911 GTS zadebiutowała 12 lat temu. Teraz pojawia się nowe wydanie tej popularnej odmiany kultowego samochodu sportowego PorscheFot. Porsche
Około półtora roku po premierze generacji 992 seria modelowa 911 wita w rodzinie sportowe warianty GTS. Pierwsza odsłona 911 GTS zadebiutowała 12 lat temu. Teraz pojawia się nowe wydanie tej popularnej odmiany kultowego samochodu sportowego Porsche

Obecnie portfolio nowego 911 GTS obejmuje pięć wariantów:

• 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet
• 911 Carrera 4 GTS z napędem na wszystkie koła, dostępne jako Coupé i Cabriolet
• 911 Targa 4 GTS z napędem na wszystkie koła

Wizytówką 911 GTS są liczne czarne lub przyciemnione detale karoserii. W 911 Targa 4 GTS ich zakres obejmuje również charakterystyczny pałąk ochronny oraz napis „targa”. Lista dodatkowych elementów polakierowanych na kolor czarny, z satynowym połyskiem, obejmuje: listwę spojlera, wykonane z lekkich stopów obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą, grill pokrywy silnika oraz napisy „GTS” na drzwiach i z tyłu samochodu. Opcjonalnie można wybrać pakiet zewnętrzny, w którym te i inne detale mają kolor czarny z wykończeniem na wysoki połysk.

Wszystkie warianty 911 GTS są wyposażone w pakiet Sport Design z charakterystycznym wzornictwem przedniego i tylnego pasa oraz osłon progów. Obramowanie reflektorów i wykończenie świateł do jazdy dziennej są przyciemnione, a standardowa specyfikacja zawiera reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Ponadto odmiany GTS mają unikalne tylne lampy.

Turbodoładowany 6-cylindrowy, 3-litrowy silnik nowego 911 GTS generuje moc 353 kW (480 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm, co w stosunku do poprzedniej generacji oznacza wzrost o 20 Nm. 911 Carrera 4 GTS Coupé z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s, czyli o 0,3 s szybciej niż poprzednik. Jako alternatywa dla skrzyni PDK dla wszystkich wariantów 911 GTS dostępna jest 7-biegowa przekładnia manualna z drążkiem o szczególnie krótkim skoku.

Zobacz także: DS 9 - luksusowy sedan

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty