Porsche 911. Premiera bazowej wersji Carrera

Mariusz Michalak
Seria 911 wita nowego członka: Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Nowy samochód sportowy trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 385 KM. Fot. Porsche
Seria 911 wita nowego członka: Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Nowy samochód sportowy trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 385 KM. Fot. Porsche
Seria 911 wita nowego członka: Porsche poszerza gamę ósmej generacji modelu o odmiany 911 Carrera. Nowy samochód sportowy trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 385 KM.

Carrera to podstawowy wariant 911 o 15 KM mocniejszy od poprzednika. Jego standardowe cechy i funkcje praktycznie nie różnią się od tych w 911 Carrera S. Należą do nich: wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, wszechstronna łączność, a także systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet, który zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. 911 Carrera charakteryzuje się kołami i hamulcami o mniejszej średnicy oraz odmiennym kształtem końcówek układu wydechowego.

Podobnie jak w przypadku wariantu Carrera S, silnik, podwozie i hamulce 911 Carrera zostały zaprojektowane z myślą o  sportowym charakterze. Jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser korzysta z nowych turbosprężarek z kołami turbiny i kompresora o mniejszej średnicy. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK). W rezultacie 911 Carrera Coupé przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu 0,2 s. Zużycie paliwa w cyklu łączonym (skorelowane z NEDC) odmiany Coupé wynosi 9,0 l/100 km, a Cabriolet – 9,2 l/100 km.

Zestaw odpowiadający za dynamikę jazdy obejmuje mieszaną konfigurację ogumienia z oponami 235/40 ZR na 19-calowych obręczach z lekkich stopów na przedniej osi oraz 20-calowymi felgami z oponami 295/35 ZR z tyłu. Siłę hamowania na obu osiach zapewniają 330-milimetrowe tarcze hamulcowe z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami typu monoblok.

Ceny Porsche 911 Carrera Coupé w Polsce startują od 520 000 zł, a 911 Carrera Cabriolet – od 589 000 zł. Nowe modele można już zamawiać. Wersja z napędem na wszystkie koła będzie dostępna niebawem.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty