Porsche Boxster

(ms)
Udoskonalona technika, wygląd i wyposażenie to atuty odnowionego Porsche Boxstera.
Porsche Boxster

Subtelna praca projektantów widoczna jest w przedniej części nadwozia w postaci nowo ukształtowanych bocznych wlotów powietrza chłodzącego, które charakteryzują się wyraźniejszą wypukłością po stronie zewnętrznej. Przebiegająca poniżej wlotów powietrza warga czołowa jest w nowym Boxsterze bardziej wyrazista i po obu stronach zakończona jest tzw. płetwą.
W części tylnej nadwozia, obok zmodyfikowanych i polakierowanych w kolorze karoserii bocznych wlotów powietrza, zwraca uwagę nowo ukształtowany spoiler. Jest on, podobnie jak w poprzednich modelach, wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h, co powoduje znaczne ograniczenie siły unoszenia tylnej osi.
Dach samochodu opada teraz bardziej stromo na pokrywę tylną i mocno przypomina oferowany opcjonalnie aluminiowy Hardtop.
Silnik
Silnik Boxstera o pojemności 2.7 litra osiąga teraz moc 228 KM przy obrotach 6300/min., a 3.2 litrowy silnik Boxstera S - 260 KM przy 6200/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm przy 4700/min. (Boxster) oraz 310 Nm przy 4600/min. (Boxster S). Oba samochodu poprawiły również osiągi w dziedzinie przyspieszenia: sprint od 0 do 100 km/h wykonują teraz o 0.2 sekundy szybciej - Boxster w ciągu 6.4 sekundy, a Boxster S w 5.7 sekundy.
W przypadku Porsche większa moc silnika oznacza także mniejsze zużycie paliwa. Zgodnie z normą EU zostało ono obniżone o 2 % do wartości 9.7 litra na 100 km w przypadku Boxstera z manualną skrzynią biegów (Tiptronic S: 10.7 l/100 km) oraz do wartości 10.5 litra na 100 km w Boxsterze S z ręczną skrzynią biegów (Tiptronic S: 11.1l /100 km).
Pięć czy sześć biegów?
Boxster z 2.7 litrowym silnikiem jest seryjnie oferowany ze sprawdzoną, pięciobiegową manualną skrzynią przekładniową o sportowo dobranych przełożeniach. Sześciobiegowa manualna skrzynia przekładniowa Boxstera S została dopasowana do większego momentu obrotowego silnika. Do nowych warunków pracy dostosowana została charakterystyka i siła docisku jednotarczowego sprzęgła suchego, natomiast przełożenia poszczególnych biegów obydwu skrzyń przekładniowych zostały przejęte z poprzednich modeli w postaci niezmienionej.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty