Porsche Boxter i Cayman. Będzie zmiana nazwy

(mm) / Mototarget.pl
718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016 / Fot. Porsche
718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016 / Fot. Porsche
718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016.
718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016
718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016 / Fot. Porsche

Oznaczenie 718 odwołuje się do przełomowego samochodu sportowego z 1957 roku, który w swoich czasach odnosił sukcesy w uznanych wyścigach długodystansowych. Ale 718 Boxster i 718 Cayman mają z nim więcej wspólnego - zarówno od strony optycznej, jak i technicznej. W przyszłości oba modele zostaną zaopatrzone w mocne, 4-cylindrowe silniki typu bokser z turbodoładowaniem. Roadster będzie pozycjonowany na wyższym poziomie cenowym niż coupe - tak samo jak w przypadku modeli 911. Nowe „718” trafią na rynek w 2016 roku.

Zobacz także: Stanisław Czerczesow: Nie mamy szans grać na równi z Napoli

Jednostki o czterech cylindrach mają w Porsche długie tradycje - a zasilane nimi samochody zdążyły odnieść wiele sukcesów w wyścigach. W późnych latach 50. model 718, następca legendarnego Porsche 550 Spyder, otrzymał szczytowe wcielenie 4-cylindrowego boksera. Mocny silnik dał mu przewagę nad licznymi rywalami i sukcesy m.in. w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (rok 1960) oraz w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (European Hill Climb Championship; okres 1958-1961). W latach 1959-1960 model trzykrotnie triumfował w legendarnym wyścigu Targa Florio na Sycylii. W 24-godzinnym maratonie Le Mans w 1958 roku Porsche 718 RSK z 4-cylindrową jednostką o mocy 142 KM wywalczyło zwycięstwo w swojej klasie.

W 2014 r., wraz z prototypem LMP1 919 Hybrid, Porsche powróciło do rywalizacji w topowej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) i słynnego maratonu Le Mans. Do jego napędu służy 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów, połączony z dwoma różnymi systemami odzyskiwania energii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty