Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Porsche Boxter i Cayman. Będzie zmiana nazwy

Data publikacji: Autor: (mm) / Mototarget.pl

718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016 / Fot. Porsche 718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016.

718 Boxster i 718 Cayman - takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016 / Fot. Porsche Oznaczenie 718 odwołuje się do przełomowego samochodu sportowego z 1957 roku, który w swoich czasach odnosił sukcesy w uznanych wyścigach długodystansowych. Ale 718 Boxster i 718 Cayman mają z nim więcej wspólnego - zarówno od strony optycznej, jak i technicznej. W przyszłości oba modele zostaną zaopatrzone w mocne, 4-cylindrowe silniki typu bokser z turbodoładowaniem. Roadster będzie pozycjonowany na wyższym poziomie cenowym niż coupe - tak samo jak w przypadku modeli 911. Nowe „718” trafią na rynek w 2016 roku.

Zobacz także: Stanisław Czerczesow: Nie mamy szans grać na równi z Napoli

Jednostki o czterech cylindrach mają w Porsche długie tradycje - a zasilane nimi samochody zdążyły odnieść wiele sukcesów w wyścigach. W późnych latach 50. model 718, następca legendarnego Porsche 550 Spyder, otrzymał szczytowe wcielenie 4-cylindrowego boksera. Mocny silnik dał mu przewagę nad licznymi rywalami i sukcesy m.in. w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (rok 1960) oraz w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (European Hill Climb Championship; okres 1958-1961). W latach 1959-1960 model trzykrotnie triumfował w legendarnym wyścigu Targa Florio na Sycylii. W 24-godzinnym maratonie Le Mans w 1958 roku Porsche 718 RSK z 4-cylindrową jednostką o mocy 142 KM wywalczyło zwycięstwo w swojej klasie.

W 2014 r., wraz z prototypem LMP1 919 Hybrid, Porsche powróciło do rywalizacji w topowej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) i słynnego maratonu Le Mans. Do jego napędu służy 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów, połączony z dwoma różnymi systemami odzyskiwania energii.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości