Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Porsche Cayenne

Data publikacji: Autor: pim

 Porsche Cayenne jest jak Belmondo - niby brzydal, ale jego łobuzerskiemu wdziękowi nie sposób się oprzeć.

Porsche ma już na swoim koncie samochody, które z powodzeniem startowały w rajdzie Paryż - Dakar, ale kiedy po raz pierwszy oświadczyło, że chce produkować samochody terenowe, zdawało się, że bierze na siebie zbyt wielkie ryzyko. Wygląda jednak, że firma wyszła z tego zagrożenia obronną ręką. Nawet, jeżeli połączenie linii sportowego, smukłego coupe, jakimi są od lat samochody tej firmy, z wysokim i kanciastym nadwoziem terenowca, miejscami nie jest przekonujące.

W wyglądzie cayenne znajdziemy wiele elementów wskazujących, że mamy do czynienia z Porsche. Charakterystyczny, choć nieco jakby "napuchnięty" jest zarys maski, a zwłaszcza reflektorów cayenne. Bez trudu rozpoznajemy w nim porsche. We wnętrzu także znajdziemy wiele elementów odpowiadających rozwiązaniom z innych modeli tej firmy. Wśród okrągłych zegarów jest podwójny, cyfrowy i mechaniczny prędkościomierz, a także stacyjka po lewej stronie kierownicy.

Wyższe nadwozie cayenne jest nieco pojemniejsze niż w przypadku innych modeli Posche. Widać to zwłaszcza z tylnej kanapy pięcioosobowego samochodu. Terenowe porsche wyróżnia się także spośród swoich "braci" bagażnikiem, mieszczącym w podstawowej wersji 540 l, a po złożeniu tylnych siedzeń rosnącym do 1770 l. Gdyby to jednak nie wystarczyło, na dach można włożyć jeszcze 100 kg bagaży.

W przypadku takiego połączenia dwóch typów aut poważnym wyzwaniem jest zawieszenie. Sportowe modele Porsche mają inne wymagania niż samochody terenowe. Elektronika pomaga je połączyć. Przełączniki, umieszczone przy dźwigni zmiany biegów pozwalają w zależności od potrzeb zmieniać twardość zawieszenia.

Zastosowany w cayenne Porsche Traction Management dzieli napęd między przedni i tylną oś w stosunku 38 do 62, czyli w pewnym stopniu zachowuje typowy dla tej marki napęd na tylne koła. Jeżeli trzeba, podczas jazdy w terenie może całą siłę napędową przekazać na jedną oś.
A jest co przekazywać. Słabsza wersja cayenne ma 340 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Ponad dwutonowy samochód osiąga 100 km/h w 7,2 sekundy. Silniejsza wersja ma taką samą pojemność silnika (4,5 l), ale dzięki turbosprężarce ma moc 450 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 620 Nm. Na osiągnięcie 100 km/h ten samochód potrzebuje zaledwie 5.6 sekundy.

Silnik V8 ma spory apetyt. Średnio potrzebuje 15 litrów na przebycie 100 km, ale jeżeli kogoś stać na wydanie 290 tys. złotych na kupno tego samochodu, to takimi drobiazgami głowy nie będzie sobie zawracał. A chętnych na te auta jest na świecie sporo. Cayenne dopiero wchodzi na rynek, a Porsche już ma zamówienia na całoroczną produkcję tego modelu.

Porsche Cayenne a konkurencja

model Porsche Cayenne BMW X5 Mercedes ML Volkswagen Touareg
silnik 4,5 aut. 4,6 aut. 55 AMG aut. 4,9 TDI aut.
moc (KM) 340 347 347 313
maks. moment obr (Nm) 420 480 510 750
prędkość maks. (km/h) 242 240 235 225
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 7,2 6,5 6,7 b.d
średnie spalanie (l/100 km) 14,9 14,9 14,8 b.d

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Porsche Cayenne zdjęcia

Porsche Cayenne dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Porsche Cayenne Cena