Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porsche. Które modele sprzedają się najlepiej w Polsce?

Mariusz Michalak
Od stycznia do września 2019 r. na polskim rynku zarejestrowano 1435 nowych sportowych samochodów Porsche. Oznacza to 10-procentowy wzrost – większy niż tempo, w jakim rośnie cały krajowy rynek motoryzacyjny.

W tym roku dostawy odnowionego Porsche Macan w Polsce ruszyły pełną parą. Od niedawna oferta modelu obejmuje nie tylko wersje Macan (245 KM) oraz Macan S (354 KM), ale także topowy wariant Turbo z nowym silnikiem o mocy 440 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s.

Od stycznia do września 2019 r. Macan stanowił ok. 46 proc. samochodów Porsche zarejestrowanych w Polsce, ale wysoki popyt utrzymuje również SUV Cayenne, który znalazł w tym okresie 369 nabywców – to wynik na poziomie zeszłorocznego. Kolejny impuls sprzedażowy zapewni nowe Cayenne Coupe, którego pierwsze egzemplarze trafiły już do klientów.

Trzecim modelem w rankingu sprzedaży Porsche w Polsce od stycznia do września 2019 r. była Panamera, zarejestrowana w liczbie 189 aut.

Niesłabnącym wzięciem cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe Porsche – ze wskazaniem na kultowy model 911, który stanowi ok. 9% sprzedaży marki w Polsce (125 sztuk). Samochody z serii 718 w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wybrało 91 nabywców.

Porsche zbiera już zamówienia na swój pierwszy w pełni całkowicie elektryczny samochód sportowy – model Taycan. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu w naszym kraju rozpoczną się na początku 2020 r.

Trzy pierwsze kwartały 2019 r. przynoszą nam pozytywne rezultaty i optymistyczne prognozy do końca roku. Cieszy nas to tym bardziej, że firma stała przed wyzwaniem dostosowania produkcji nowo homologowanych samochodów spełniających normy spalin zgodne z cyklem pomiarowym WLTP. W przypadku niektórych grup modelowych dostępność produkcji nie zaspokajała potrzeb naszego rynku, dlatego w niektórych miejscach możemy zaobserwować spadek. Patrząc jednak na stale poszerzającą się dostępność w fabrykach oraz bank zamówień, jesteśmy spokojni – podsumowuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. – Szczególnie cieszy nas duże zainteresowanie naszą legendą: Porsche 911. Nowa generacja trafiła do klientów w późniejszych miesiącach roku, w dodatku nie jest jeszcze dostępna pełna gama silnikowa. Mimo tego aż 125 entuzjastów sportowych samochodów zdecydowało się wzbogacić swój garaż o tę ikonę motoryzacji. Na końcówkę roku oraz kolejny rok patrzymy optymistycznie, nie tylko z powodu dotychczasowych rezultatów, ale także dlatego, że wkrótce po polskich drogach zacznie jeździć nasz pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód Porsche Taycan – dodaje Wojciech Grzegorski.

Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w ogólnoświatowy trend: w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 3 proc., do 202 328 aut, a liderami rankingu najchętniej wybieranych serii modelowych pozostają SUV-y Macan oraz Cayenne.

Porsche Polska
Rejestracje nowych aut na polskim rynku
styczeń-wrzesień
20182019Różnica
1. Macan422661+57%
2. Cayenne384369-4%
3. Panamera248189-24%
4. 911152125-18%
5. 718 Boxster i 718 Cayman9791-6%
RAZEM13031435+10%

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty