Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37598 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Porsche. Modele Cayman i Boxster w wersjach 718 GTS 4.0. Jakie ceny?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Obydwa dwumiejscowe pojazdy korzystają z tego samego 4-litrowego silnika bokser o 6 cylindrach i mocy 400 KM. Fot. Porsche Do gamy samochodów sportowych Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie dołączają dwa sportowe modele o bogatej specyfikacji: 718 Cayman GTS 4.0 oraz 718 Boxster GTS 4.0.

Obydwa dwumiejscowe pojazdy korzystają z tego samego 4-litrowego silnika bokser o 6 cylindrach i mocy 400 KM, który został już zastosowany w 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Jednostkę skonfigurowano z manualną przekładnią o sześciu przełożeniach.

W obu przypadkach sprint do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h.

Podobnie jak w przypadku modeli 718 Spyder i 718 Cayman GT4 jednostka napędowa odznacza się wyjątkową efektywnością. Przyczynia się do tego adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, które przy niewielkich obciążeniach na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów, a także bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz kanały dolotowe o zmiennej długości.

Silnik odznacza się również znakomitymi rezerwami mocy i natychmiastową reakcją. Rozkręca się do 7800 obr./min, a za sprawą standardowego sportowego układu wydechowego z aktywną regulacją cieszy też akustycznymi walorami bogatej ścieżki dźwiękowej 6-cylindrowego boksera.

Modele 718 GTS 4.0 wyposażono w dwudrożny sportowy układ wydechowy ze zintegrowanym filtrem cząstek stałych, pochodzący z 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Dzięki „rozwidlonej” konstrukcji zapewnia on przestrzeń dla kontrastującej dolnej sekcji w kolorze czarnym, którą opracowano specjalnie dla modeli GTS.

Patent Porsche - zawieszenie PASM

Porsche informuje, że również konstrukcja podwozia zapewnia wyjątkowo precyzyjne prowadzenie, zwinne reakcje na skręt i pewne zachowanie w zakrętach. Jednocześnie dynamiczne prowadzenie łączy się tu z komfortem jazdy odpowiednim do codziennego użytku.

Do standardowej specyfikacji należy zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM), seryjnie występujące z prześwitem zmniejszonym o 20 mm. Opcjonalnie sportowe zawieszenie PASM może być obniżone o 10 mm. Standardowe wyposażenie obejmuje też takie, jak system Porsche Stability Management (PSM) z osobno uruchamianym trybem PSM Sport, pakiet Sport Chrono wraz z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision, Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Auto zbudowano na bazie płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), która wykorzystana została do stworzenia drugiej generacji modelu XC90. Samochód mierzy 4,96 m długości i zapewnia komfortową podróż dla kierowcy i wszystkich pasażerów. We wnętrzu panuje atmosfera luksusu i przytulności. Kokpit wykonano z wysokiej jakości tworzyw i solidnie spasowano. Przednie fotele są doskonale wyprofilowane i dobrze przytrzymują ciało w zakrętach oraz nie męczą kręgosłupa podczas długich podróży.Redakcja poleca: Kodeks drogowy. Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu

Oba nowe samochody sportowe Porsche wyposażono w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów w kolorze czarnym, z satynowym wykończeniem, oraz opony przeznaczone do aut o wysokich osiągach (235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu). Za nimi kryje się ulepszony układ hamulcowy, który otrzymał nawiercane krzyżowo tarcze i czerwone zaciski. Jako opcja dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Cayman i Boxster 718 GTS 4.0. Stylistyka nadwozia i kabiny

Sportowy statusu samochodów GTS odzwierciedlają ciemne, kontrastujące detale. Ich lista obejmuje listwę spojlera, wypełnienie wlotów powietrza przedniego zderzaka Sport Design, moduły przednich świateł przeciwmgłowych i tylnych lamp oraz dolną część przeprojektowanego tylnego zderzaka.

We wnętrzu sportową, elegancką atmosferę podkreślają elementy obite ciemną Alcantarą®: środkowe panele standardowych foteli sportowych Plus, koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów oraz podłokietniki drzwi. W modelu 718 Cayman GTS 4.0 materiał ten pokrywa również słupki A i podsufitkę. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS dodaje kolejny kolor: do wyboru są odcienie Carmine Red lub Chalk. Akcenty obejmują obrotomierz, pasy bezpieczeństwa, wszystkie ozdobne szwy oraz haftowane logo „GTS” na zagłówkach i napis „Porsche” na dywanikach z czarnym obszyciem. Elementy dekoracyjne oraz wykończenie konsoli środkowej wykonano z włókien węglowych.

Modele 718 GTS 4.0 są standardowo wyposażone w system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z 7-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości oraz pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją na smartfon Porsche Track Precision. Podobnie jak rozwiązania wykorzystywane w motorsporcie, podczas sesji torowych na wyświetlaczu PCM podaje ona informacje dotyczące osiągów i zapisuje je do późniejszej analizy. Na życzenie dostępny jest moduł nawigacyjny online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, obsługą głosową i usługami Porsche Connect, a także nagłośnienie przestrzenne BOSE® lub wysokiej klasy system audio firmy Burmester.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie oferowane w cenie 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS 4.0 – 410 tys. zł (kwoty obejmują VAT). Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Obydwa dwumiejscowe pojazdy korzystają z tego samego 4-litrowego silnika bokser o 6 cylindrach i mocy 400 KM. Fot. Porsche

Obydwa dwumiejscowe pojazdy korzystają z tego samego 4-litrowego silnika bokser o 6 cylindrach i mocy 400 KM. Fot. Porsche

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • koram (gość)

    Nie są tanie ale nie oszukujmy się, to są jedna z najlepszych aut na rynku motoryzacyjnym, jeździłem jedynie dwoma modelami w porsche centrum sopot i trudno było mi się zdecydować na konkretny model

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Porsche Boxster dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Porsche Cayman dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl