Głównym „bohaterem” stoiska Porsche w Los Angeles jest nowy Taycan 4S, który staje się teraz bazowym wariantem tej serii modelowej, dotąd obejmującej odmiany Taycan Turbo i Taycan Turbo S. Taycan 4S jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora: wersja z akumulatorem Performance generuje do 390 kW (530 KM), a Performance Plus – do 420 kW (571 KM) mocy w trybie overboost.
Oba warianty przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s i rozwijają maksymalną prędkość 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus. Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Wszystkie warianty łączy zbliżona architektura napędu, na którą składają się dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. To samo odnosi się do inteligentnego zarządzania ładowaniem oraz imponującej aerodynamiki, która – ze współczynnikiem oporu powietrza Cd o wartości od 0,22 – znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a więc i do uzyskania dużego zasięgu.
Podwozie Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który analizuje i synchronizuje wszystkie układy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo Taycan 4S jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). Jest też seryjnie wyposażony w lakierowane na czerwono, sześciotłoczkowe, aluminiowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłoczkowe, aluminiowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu.
Oprócz modelu Taycan producent wybrał salon samochodowy w Los Angeles także jako miejsce premiery nowego wariantu Macan Turbo, który z silnikiem V6 2.9 biturbo o mocy 440 KM bierze na siebie rolę flagowego samochodu w gamie kompaktowych SUV-ów Porsche.
Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h). Lepsze są również hamulce. Wizytówką udoskonalonego podwozia jest wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), który należy do seryjnej specyfikacji. Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu generuje nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego niż w przypadku tradycyjnych tarcz żeliwnych.
Na targach w Los Angeles prezentowany jest także Porsche 99X Electric – pierwszy elektryczny samochód wyścigowy tego producenta. Tym samym Porsche rozpoczyna starty fabrycznej ekipy w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA 2019/2020.
Porsche 99X Electric będzie służyć także jako platforma rozwojowa dla przyszłych seryjnych aut sportowych na prąd. Sercem tego w pełni elektrycznego bolidu jest zespół napędowy Porsche E-Performance Powertrain, którego rozwój odgrywa główną rolę od samego początku projektu. Przepisy Formuły E określają standardowe podwozie oraz akumulator, natomiast technika napędu zostaje już opracowana przez producenta.
Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?