Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porsche. Nowa generacja 911 Turbo S. Do setki w 2,7 sekundy

Wojciech Frelichowski
Nowy topowy wariant Porsche 911 Turbo S trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet. Fot. Porsche
Nowy topowy wariant Porsche 911 Turbo S trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet. Fot. Porsche
Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S. Nowy topowy wariant modelu 911 trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet.

Porsche 911 Turbo S napędza nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 650 KM, o 70 KM wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). Specyficzna dla Turbo 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) skraca przyspieszenie od 0 do 100 km/h do 2,7 sekundy (to 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik). Czas sprintu od 0 do 200 km/h to 8,9 sekundy, o całą sekundę lepszy niż w przypadku poprzednika. Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S. Szczegóły techniczne silnika

Zupełnie nowy silnik 911 Turbo S bazuje na generacji jednostek 911 Carrera. Otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, z elektrycznie regulowanymi klapami wastegate, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które znacznie poprawiły charakterystykę pod względem responsywności, mocy, momentu obrotowego, emisji i zdolności do wchodzenia na obroty. 

Nowy topowy wariant Porsche 911 Turbo S trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet. Fot. Porsche
Nowy topowy wariant Porsche 911 Turbo S trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet. Fot. Porsche

Nowy 6-cylindrowy motor ma też nowy układ dolotowy. W tym przypadku zamieniono poprzednie kanały powietrza procesowego i chłodzenia powietrza doładowującego: część powietrza procesowego przepływa obecnie przez charakterystyczne dla Turbo wloty powietrza po bokach z tyłu. Przed filtrami powietrza, umieszczonymi teraz w tylnych błotnikach, znajdują się jeszcze dwa inne dopływy powietrza – przez grill tylnej pokrywy. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma cztery wloty o większym przekroju ogólnym i niższym oporze, co pomaga poprawić efektywność silnika.

Dwie symetryczne turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny (VTG) i większych wymiarach zastępują poprzednie komponenty, a wirniki sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica wirników turbiny wzrosła o 5 mm, do 55 mm, a sprężarki – o 3 mm, do 61 mm. Klapy wastegate są sterowane elektrycznie, za pomocą silników krokowych.

Porsche 911 Turbo S. Opony w dwóch rozmiarach

Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy wzrosły też wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm). Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku.

Po raz pierwszy 911 Turbo S zostało wyposażone w opony w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu – 21-calowe, w rozmiarze 315/30.

Nowy topowy wariant Porsche 911 Turbo S trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet. Fot. Porsche
Nowy topowy wariant Porsche 911 Turbo S trafi na rynek jako Coupé i Cabriolet. Fot. Porsche

Nowe opcje wyposażenia podkreślają znacznie bardziej sportowy wizerunek czteronapędowej 911. Należą do nich obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami, który zapewnia charakterystyczne brzmienie.

Po ulepszeniach napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) skrzynia rozdzielcza potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy – do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego. Pojawiła się także nowa generacja standardowego zawieszenia PASM. Szybsze i precyzyjniej kontrolowane amortyzatory zapewniają znaczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy – pod względem stabilności przechyłów, przyczepności, zachowania przy skręcie i prędkości w zakrętach.

 

Porsche 911 Turbo S. Stylistyczne wyróżniki

Nowy przedni pas z szerszymi wlotami powietrza ma charakterystyczny dla Turbo wygląd, z podwójnymi modułami świateł, a także standardowymi reflektorami matrycowymi LED z ciemnymi wstawkami. Przeprojektowany, pneumatycznie rozkładany przedni spoiler i większe tylne skrzydło zapewniają o 15% większy docisk. Muskularne sekcje tylnych błotników ze zintegrowanymi wlotami powietrza podkreślają smukłość nadwozia 911 Turbo S. Nowy wygląd tylnej partii nadwozia uzupełniają typowe dla Turbo, prostokątne końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym (wysoki połysk).

Wnętrze łączy wysokiej próby wykończenie ze sportową aurą. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930). Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a nowy układ sprawia, że można obsługiwać go szybko i intuicyjnie. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE®.

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty