Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Porsche. Nowy rekord na północnej pętli Nürburgringu

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia 20,8-kilometrowej północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM), wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało tam czas 6:43,300 min. Rekordowy przejazd 14 czerwca odbył kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern.

Fot. Porsche Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia 20,8-kilometrowej północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM), wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało tam czas 6:43,300 min. Rekordowy przejazd 14 czerwca odbył kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern.

Plan zakładał pobicie dotychczasowego rekordu wśród samochodów drogowych – 6:48,047 min. Lars Kern za kierownicą 911 GT2 RS wywiązał się ze swojego zadania bijąc poprzedni czas o 4,747 s. Samochód odbył przejazd na dopuszczonych do ruchu oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R, osiągając średnią prędkość 185,87 km/h.

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia 20,8-kilometrowej północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM), wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało tam czas 6:43,300 min. Rekordowy przejazd 14 czerwca odbył kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern.

Fot. Porsche „Nabywcy naszych maszyn GT często korzystają ze swoich samochodów na torach, na przykład podczas imprez typu track days” – powiedział Frank-Steffen Walliser, wiceprezes ds. linii modelowych 911/718. „Inżynierowie Manthey i Porsche wspólnie opracowali doskonale zestrojony pakiet, który pozwala 911 GT2 RS zapewniać jeszcze lepsze osiągi”. Lars Kern pobił rekord mimo upalnych warunków – temperatura toru wynosiła 41°C. „Dzięki zestawowi Manthey Performance Kit 911 GT2 RS trzyma się toru jak przyklejone – czujesz się jak w samochodzie wyścigowym, zwłaszcza na szybszych zakrętach. To naprawdę niesamowite, jak ten wóz przekazuje swoje 700 KM na asfalt i jak świetnie hamuje – a przy tym zawsze pozostaje łatwy do opanowania” – skomentował Kern.

Zestaw Manthey Performance Kit z oferty Porsche Tequipment składa się z komponentów podwozia i układu hamulcowego oraz elementów aerodynamicznych opracowanych specjalnie dla 911 GT2 RS. Obejmuje on również magnezowe obręcze kół z pakietu Weissach. „Poszczególne komponenty Performance Kit są do siebie precyzyjnie dopasowane. Stają się w pełni skuteczne tylko wtedy, gdy zostaną zamontowane wspólnie. W rezultacie zestaw ten jest w tej chwili dostępny wyłącznie jako cały pakiet. Aktualnie oceniamy możliwość wprowadzenia (do sprzedaży) indywidualnych elementów” – powiedział Alexander Fabig, wiceprezes Porsche AG ds. indywidualizacji i Porsche Classic.

Zobacz także: Prawo jazdy. Kategoria B i ciągnięcie przyczepy

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to elementy aerodynamiczne. Docisk przedniej osi zwiększają dodatkowe klapy przedniego spojlera w połączeniu z karbonowymi osłonami podwozia oraz dodatkowymi elementami kierującymi powietrze w okolicy przednich kół. Przy 200 km/h siła docisku wzrasta z 49 do 70 kg. W przypadku tylnej osi przy tej samej prędkości rośnie z 93 do 200 kg – to efekt zastosowania nowego tylnego spojlera, zmodyfikowanego dyfuzora oraz aerodysków na tylnych kołach. „Jesteśmy dumni, że dzięki zestawowi Performance Kit – opracowanemu wspólnie z Porsche i wszechstronnie zoptymalizowanemu – Lars Kern był w stanie w ten sposób poprawić czas okrążenia 911 GT2 RS” – powiedział Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey-Racing GmbH.

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia 20,8-kilometrowej północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM), wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało tam czas 6:43,300 min. Rekordowy przejazd 14 czerwca odbył kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern.

Fot. Porsche Przednie amortyzatory można regulować w trzech, a tylne – w czterech różnych zakresach. Specjalne wyścigowe klocki hamulcowe zastosowane w połączeniu z ceramicznymi hamulcami PCCB ograniczają spadek skuteczności układu przy intensywnej jeździe, a jednocześnie poprawiają responsywność i precyzję dozowania siły hamowania. Przewody hamulcowe w stalowym oplocie zapewniają jeszcze bardziej bezpośrednie informacje zwrotne od pedału. Magnezowe obręcze o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu pozwalają zmniejszyć masę własną o 11,4 kg i są dostępne w kolorach: czarnym, złotym, platynowym, Brilliant Silver oraz White Gold Metallic.

Dodatkowy zbiornik wody do natryskowego chłodzenia intercoolerów zwiększa całkowitą objętość układu o około 9 litrów, wydłużając tym samym czas pomiędzy kolejnymi napełnieniami. „Dzięki nowym częściom sprawiliśmy, że niezwykle dobry samochód stał się jeszcze lepszy. 911 GT2 RS z zestawem Manthey Performance Kit jest perfekcyjnie dopasowane do potrzeb tych klientów, którzy lubią jeździć na torze, zwłaszcza na północnej pętli Nürburgringu. Wynik 6:43,330 min odpowiada okrążeniu starego, krótszego wariantu w czasie 6:38,835 min – to naprawdę mocna deklaracja” – podsumował Andreas Preuninger, wiceprezes ds. samochodów GT.

Zestaw Manthey Performance Kit z oferty Porsche Tequipment można zamawiać już w europejskich Porsche Centrach, a z czasem zostanie wprowadzony na innych rynkach. Ponadto dla każdego egzemplarza Porsche 911 GT2 RS z zestawem Manthey Performance Kit można teraz wykupić gwarancję Porsche Approved.

Zobacz także: Skoda Kodiaq po kosmetycznych zmianach na 2021 rok

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia 20,8-kilometrowej północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM), wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało tam czas 6:43,300 min. Rekordowy przejazd 14 czerwca odbył kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern.

Fot. Porsche

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia 20,8-kilometrowej północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut produkcyjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. 911 GT2 RS o mocy 515 kW (700 KM), wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało tam czas 6:43,300 min. Rekordowy przejazd 14 czerwca odbył kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern.

Fot. Porsche

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości