Porsche. Oryginalny pomysł na oznakowanie auta. O co chodzi?

Wojciech Frelichowski
Fot. Porsche
Fot. Porsche
Porsche ma propozycję dla właścicieli modelu 911. Chętni mogą zamówić odcisk swojego palca, który zostanie nałożony na... lakier karoserii.

Opracowana przez Porsche innowacyjna metoda druku bezpośredniego pozwala drukować na polakierowanych panelach karoserii elementy graficzne o najwyższej jakości wizualnej. Nabywcy nowego 911 mogą wybrać spersonalizowaną przednią pokrywę z grafiką bazującą na ich własnym odcisku palca.

Na potrzeby projektu w lakierni ośrodka szkoleniowego w Zuffenhausen, głównej siedzibie Porsche, powstała tzw. komórka technologiczna. To tutaj opracowano i przetestowano nowe oprogramowanie i sprzęt, a także niezbędne procesy malowania oraz produkcji.

Druk bezpośredni pozwala na realizację projektów, których nie da się stworzyć w ramach tradycyjnego lakierowania. Jak twierdzi Porsche, nowa technologia okazuje się wyraźnie lepsza od nakładania folii. Jej koncepcja przypomina zasadę działania drukarki atramentowej: farba jest nakładana na trójwymiarowe elementy za pomocą głowicy drukującej, automatycznie i bez nadmiernego rozpylania.

Cały proces odbywa się w ramach bezpośredniej komunikacji z klientem, który ma pełen ogląd co do sposobu wykorzystania jego danych osobowych i jest zaangażowany w proces tworzenia drukowanej grafiki. W Niemczech usługa kosztuje 7500 euro.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty