Opracowana przez Porsche innowacyjna metoda druku bezpośredniego pozwala drukować na polakierowanych panelach karoserii elementy graficzne o najwyższej jakości wizualnej. Nabywcy nowego 911 mogą wybrać spersonalizowaną przednią pokrywę z grafiką bazującą na ich własnym odcisku palca.
Na potrzeby projektu w lakierni ośrodka szkoleniowego w Zuffenhausen, głównej siedzibie Porsche, powstała tzw. komórka technologiczna. To tutaj opracowano i przetestowano nowe oprogramowanie i sprzęt, a także niezbędne procesy malowania oraz produkcji.
Druk bezpośredni pozwala na realizację projektów, których nie da się stworzyć w ramach tradycyjnego lakierowania. Jak twierdzi Porsche, nowa technologia okazuje się wyraźnie lepsza od nakładania folii. Jej koncepcja przypomina zasadę działania drukarki atramentowej: farba jest nakładana na trójwymiarowe elementy za pomocą głowicy drukującej, automatycznie i bez nadmiernego rozpylania.
Cały proces odbywa się w ramach bezpośredniej komunikacji z klientem, który ma pełen ogląd co do sposobu wykorzystania jego danych osobowych i jest zaangażowany w proces tworzenia drukowanej grafiki. W Niemczech usługa kosztuje 7500 euro.
Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?