Porsche Panamera. Po liftingu do 100 km/h w 3,1 s

Mariusz Michalak
Porsche Panamera Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery. Fot. Porsche
Porsche Panamera Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery. Fot. Porsche
Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery.

Porsche Panamera Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy

Dysponując mocą 630 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, nowa Panamera Turbo S oferuje o 80 KM i o 50 Nm więcej od poprzedniego flagowego wariantu Turbo z jednostką spalinową. Zdecydowanie pozytywnie wpływa to na osiągi: w trybie Sport Plus odmiana Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Zaprojektowany w Weissach i wytwarzany w Zuffenhausen znany 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany, by samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 315 km/h. Aby w kontrolowany sposób przenieść ogromną siłę napędową na drogę i zmaksymalizować dynamikę na zakrętach, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane i przystosowane do wymagań każdego konkretnego wariantu.

Nowa Panamera Turbo S pokazała swoje możliwościi na legendarnej północnej pętli Nürburgringu – najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Kierowca testowy Lars Kern pokonał tam okrążenie o długości 20 832 m w ciągu 7:29,81 min. To nowy oficjalny rekord w klasie samochodów luksusowych.

Porsche Panamera. Więcej sportowego charakteru, więcej komfortu

Porsche Panamera Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery. Fot. Porsche
Porsche Panamera

Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery.

Fot. Porsche

Jednostka V8 biturbo pod maską Porsche Panamera GTS została zoptymalizowana ze szczególnym naciskiem na sposób oddawania mocy – jej krzywa pnie się w górę aż do ogranicznika prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu charakterystyka silnika przypomina wolnossące motory w klasycznych autach sportowych. Nowa Panamera GTS zapewnia moc o 20 KM wyższą od poprzedniczki – generuje 480 KM oraz 620 Nm. Tradycyjne właściwości akustyczne „V-ósemki” są słyszalne jeszcze bardziej niż dotąd, w czym zasługa nowego standardowego sportowego układu wydechowego z asymetrycznie umieszczonymi tylnymi tłumikami.

Nowe odmiany Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany na wszystkich światowych rynkach silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra. Jego parametry pozostają niezmienne – moc wynosi 330 KM, a maksymalny moment obrotowy to 450 Nm.

Podwozie oraz układy sterowania we wszystkich nowych wydaniach Porsche Panamera skonfigurowano z myślą o uzyskaniu sportowego, a przy tym komfortowego charakteru. Niektóre układy zostały nawet zaprojektowane całkowicie od zera. Na przykład zmodernizowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia odczuwalną poprawę komfortu tłumienia, a sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oferuje lepszą stabilność nadwozia. W ramach modernizacji debiutuje też nowa generacja wyposażenia z zakresu sterowania układu kierowniczego oraz ogumienia.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid z zasięgiem w trybie elektrycznym do 54 km

Porsche Panamera Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery. Fot. Porsche
Porsche Panamera

Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery.

Fot. Porsche

Porsche prezentuje kolejny zorientowany na wysokie osiągi hybrydowy wariant plug-in – Panamera 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 136 KM, zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, oraz 2,9-litrowej jednostki V6 biturbo o mocy 440 KM generuje moc systemową 560 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. W połączeniu ze standardowym pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 298 km/h. W porównaniu z poprzednimi wariantami hybrydowymi, dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, pojemność akumulatora brutto wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem jeszcze efektywniejszego wykorzystywania energii. W trybie elektrycznym Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km (zgodnie z cyklem WLTP EAER City; NEDC: do 64 km).

Porsche Panamera. „Ostrzejszy” design

Nowe Porsche Panamera – w zależności od układu napędowego dostępne nie tylko jako sportowa limuzyna, ale także jako Sport Turismo lub wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi – jest teraz fabrycznie wyposażone w opcjonalny wcześniej przedni pas Sport Design z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia. Zupełnie nowy przód Porsche Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które – łącząc się ze sobą w poziomie – podkreślają szerokość pojazdu. Podwójne moduły przedniego oświetlenia wersji Turbo są teraz znacznie bardziej oddalone od siebie.

Przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany tylny pas świetlny wraz z charakterystycznym konturem. Tworzy w ten sposób harmonijne połączenie dwóch nowo zaprojektowanych lamp LED. Warianty GTS są standardowo wyposażone w nowe przyciemnione tylne światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją funkcji oświetlenia powitalnego/pożegnalnego. Do oferty dodano trzy nowe rodzaje 20- i 21-calowych obręczy – tym samym ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów.

Porsche Panamera. Cyfrowe systemy łączności i wsparcia kierowcy 

Porsche Panamera Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery. Fot. Porsche
Porsche Panamera

Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjnie. Znacznie więcej nowości zauważyć można m.in. pod maską Panamery.

Fot. Porsche

System Porsche Communication Management (PCM) wzbogacił się o dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi, takie jak udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodową łączność Apple® CarPlay oraz wiele innych usług Connect. Porsche Panamera oferuje też szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetlenia i wsparcia kierowcy, takich jak standardowy Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent jazdy nocą, Asystent zmiany pasa ruchu, matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystent parkowania z widokiem otoczenia czy wyświetlacz przezierny (head-up).

Porsche Panamera. Ile kosztuje?

Nowe Porsche Panamera można już zamawiać; samochody będą dostępne u dealerów w połowie października 2020 r. Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty