Porsche Panamera S Hybrid w Genewie

(ip)
Na salonie motoryzacyjnym w Genewie odbędzie się światowa premiera modelu Panamera S Hybrid. Auto potrzebuje tylko 6,8 litra paliwa na przejechanie 100 km.
Fot. Porsche
Fot. Porsche

Model Panamera S Hybrid otwiera nowy rozdział w realizowanej przez niemiecką firmę koncepcji Porsche Intelligent Performance. Nowe Gran Turismo łączy maksymalną moc zespołu napędowego (380 KM) z imponująco niskim, jak na tę klasę aut, zużyciem paliwa. Wynosi ono 6,8 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 równej 159 g/km.

Dzięki temu Panamera S Hybrid jest nie tylko najbardziej ekonomicznym Porsche w historii, lecz także wyprzedza w kategoriach redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkie produkowane obecnie samochody w pełni hybrydowe w swojej klasie. Wartości te osiąga m.in. dzięki opracowanym specjalnie dla Panamery i dostępnym jako opcja, całorocznym oponom Michelin - o zmniejszonych oporach toczenia. Jednak nawet na oponach standardowych, zużycie paliwa przez nowy hybrydowy model Porsche kształtuje się na poziomie 7,1 l/100 km w NEDC, co odpowiada emisji

Fot. Porsche
Fot. Porsche

CO2 - 167 g/km.

Panamera S Hybrid przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Korzystając z samego silnika elektrycznego można jechać, w zależności od warunków drogowych, z prędkością do 85 km/h, a zasięg takiej jazdy wynosi ok. dwóch kilometrów. Ponadto, napęd hybrydowy Porsche jako jedyny na świecie jest w stanie uzyskać dodatkową redukcję zużycia paliwa dzięki tak zwanemu "żeglowaniu" na autostradach i drogach ekspresowych. Tryb ten polega na rozłączeniu i wyłączeniu silnika spalinowego przy prędkościach do 165 km/h (w modelu Cayenne S Hybrid próg ten wynosi 156 km/h) w fazach jazdy, w których silnik nie dostarcza mocy.

Panamerę S Hybrid napędza zespół silników wcześniej wykorzystany w modelu Cayenne S Hybrid. Głównej siły napędowej dostarcza trzylitrowa,

Fot. Porsche
Fot. Porsche

doładowana sprężarką jednostka V6 o mocy 333 KM, wspierana przez silnik elektryczny o mocy 47 KM. Każda z tych jednostek może napędzać pojazd samodzielnie lub wspólnie z drugą. Silnik elektryczny pełni przy okazji rolę alternatora i rozrusznika. Wraz ze sprzęgłem rozdzielającym tworzy on zwarty układ hybrydowy, ulokowany pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Silnik elektryczny podłączony jest do akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego (NiMh), gromadzącego energię odzyskiwaną w momentach hamowania i normalnej jazdy. Rolę przekładni pełni znana, ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic S, montowana standardowo w modelach Cayenne.

Porsche Panamera S Hybrid trafi do sprzedaży w czerwcu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty