Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36910 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Porsche Taycan. Tak wygląda wnętrze nowego modelu

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Porsche Taycan 

Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen wyznacza nowe standardy w zakresie designu wnętrza.

Fot. Porsche Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen wyznacza nowe standardy w zakresie designu wnętrza. Czego można się spodziewać?

Panel instrumentów ma czytelny, minimalistyczny design. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, który jest wyraźnie ukierunkowany na kierowcę.

Zestaw wskaźników składa się z zakrzywionego ekranu o przekątnej 16,8” i typowym dla Porsche, zaokrąglonym kształcie. Z uwagi na brak obudowy panel wyróżnia się smukłym, nowoczesnym wzornictwem, przywodzącym na myśl styl wysokiej jakości smartfonów czy tabletów. Właściwości antyrefleksyjne zapewniają mu prawdziwe szkło i filtr polaryzacyjny w technice naparowania.

Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech trybów wyświetlania informacji w zestawie wskaźników:

• Tryb klasyczny (miernik mocy) – prezentuje instrumenty typowe dla Porsche. Informacje są tu wyraźnie uporządkowane i pozwalają na szybki odczyt. Miejsce umieszczonego pośrodku obrotomierza zajmuje miernik mocy.

• Tryb mapy – zamiast centralnego miernika mocy wyświetla widok mapy.

• Tryb pełnej mapy – celowo pomija okrągłe przyrządy na rzecz widoku dużej mapy nawigacji, prezentowanej na pełnym ekranie.

• Tryb Pure – pokazuje tylko podstawowe informacje na temat jazdy, takie jak prędkość, znaki drogowe oraz wskazania nawigacji w postaci minimalistycznych strzałek.

Porsche Taycan 

Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen wyznacza nowe standardy w zakresie designu wnętrza.

Fot. Porsche Ponadto na krawędziach ekranu znajdują się małe pola dotykowe służące do obsługi funkcji oświetlenia oraz podwozia. Panel wskaźników jest zatem szerszy niż kierownica – i przypomina kultową, pierwszą generację 911.

Sama kierownica ma lekką formę i występuje w dwóch rodzajach do wyboru. Prócz wersji podstawowej, którą można spersonalizować za pomocą kolorowych wstawek oferowanych w ramach pakietu akcentującego, Porsche oferuje opcjonalną sportową kierownicę GT. Wyróżnia ją charakterystyczny design z widocznymi łbami śrub i typowy dla Porsche okrągły przełącznik do zmiany trybu jazdy.

Górna i dolna część deski rozdzielczej rozciągają się na całej szerokości pojazdu i mają kształt skrzydła. Centralny 10,9-calowy wyświetlacz systemu informacyjno rozrywkowego oraz opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc wspólną szklaną taflę, która wygląda niczym czarny panel i wizualnie wtapia się we wnętrze pojazdu.

Wszystkie interfejsy użytkownika na potrzeby modelu Taycan zostały całkowicie przeprojektowane. Znacznie zmniejszono liczbę tradycyjnych elementów obsługi, takich jak przełączniki i przyciski. Sterowanie odbywa się inteligentne i intuicyjnie – za pomocą paneli dotykowych lub poprzez funkcję sterowania głosowego, która reaguje na polecenie „Hej Porsche”.

Wszystkie ustawienia pojazdu, jak np. systemu Porsche Active Stability Management (PASM), można łatwo przeprowadzać za pośrednictwem centralnego wyświetlacza. Za pomocą przejrzystego, konfigurowalnego ekranu głównego kierowca może szybko dotrzeć do wszystkich aplikacji, w tym nawigacji, telefonu, mediów, opcji komfortu i Porsche Connect. Jeszcze szybszy dostęp do żądanej funkcji zapewnia zoptymalizowane sterowanie głosowe. Po raz pierwszy pasażer z przodu może korzystać z „własnego”, opcjonalnego ekranu dotykowego, który umożliwia łatwą zmianę ustawień bez rozpraszania uwagi kierowcy.

Porsche Taycan 

Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen wyznacza nowe standardy w zakresie designu wnętrza.

Fot. Porsche Podniesiona konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej pozycji za kierownicą – zgodnie z tym, czego można spodziewać się po Porsche. Zaopatrzono ją w duży, 8,4-calowy panel dotykowy z funkcją haptycznego sprzężenia zwrotnego (potwierdzania przeprowadzanych operacji). Za jego pośrednictwem można zmienić ustawienia klimatyzacji lub, dzięki funkcji rozpoznawania pisma ręcznego, błyskawicznie wprowadzić adresu celu nawigacji.

Podobnie jak Porsche 918 Spyder, zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany przełożeń Taycan ma kompaktowy przełącznik zmiany kierunku jazdy. Dzięki temu konsola środkowa wygląda schludnie i zapewnia przestrzeń na schowek. Redukcja do niezbędnych elementów oraz klarowne podejście widać również w koncepcji otworów wentylacyjnych – zmodernizowanych i intuicyjnych w obsłudze. Tradycyjne, mechanicznie przesuwane poprzeczki odeszły do przeszłości; przepływy powietrza są teraz kontrolowane zarówno cyfrowo, jak i w pełni automatycznie (Virtual Airflow Control, z ang. wirtualne sterowanie przepływem powietrza). W menu klimatyzacji można przełączać pomiędzy trybem Focused (szybkie, ukierunkowane chłodzenie wnętrza) a Diffused (wentylacja bez silnego nawiewu). W samochodach wyposażonych w opcjonalną 4-strefową klimatyzację automatyczną (Advanced Climate Control) występuje dodatkowy panel dotykowy o przekątnej 5,9”, również z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, który umożliwia obsługę wentylacji z tylnych siedzeń.

Jeśli chodzi o kolorystykę i wybór materiałów wykończeniowych, wnętrze Porsche Taycan oferuje zindywidualizowane konfiguracje, od tradycyjnej po zrównoważoną i nowoczesną. Istnieje również opcja zamówienia klasycznej skórzanej tapicerki, a także ekologicznie wyprawianej skóry klubowej Olea – w procesie jej garbowania wykorzystuje się liście oliwne.

Auto zadebiutuje we wrześniu.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl