Porsche Taycan. Teraz także z napędem na tył

Mariusz Michalak
Porsche Taycan Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru.Fot. Porsche
Porsche Taycan Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru.Fot. Porsche
Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru.

Jako najmłodszy członek gamy modelowej Taycan od samego początku oferuje nowe funkcje, w pozostałych wersjach wprowadzone przy okazji zmiany roku modelowego. Należy do nich np. funkcja Plug & Charge, która umożliwia wygodne ładowanie i płatność bez używania kart lub aplikacji: po podłączeniu przewodu Taycan nawiązuje szyfrowaną komunikację ze stacją ładującą kompatybilną z Plug & Charge i samoczynnie rozpoczyna proces ładowania. Także płatności są przetwarzane automatycznie.

Porsche Taycan Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli
Porsche Taycan

Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru.

Fot. Porsche

Podobnie jak w przypadku innych wariantów opcjonalne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) oraz ładowarkę pokładową AC o mocy do 22 kW. Dzięki funkcjom na żądanie (FoD – Functions on Demand) użytkownicy Porsche Taycan mogą zakupić różne dodatkowe funkcje zwiększające wygodę lub zakres wsparcia – albo zarezerwować je na wybrany okres – już po dostarczeniu auta, zależnie od swoich potrzeb. Wpisuje się to w oryginalną konfigurację ich sportowego samochodu, a aktywacja online oznacza, że nie ma potrzeby odwiedzania serwisu. Obecnie możliwe jest dokupienie Inteligentnego menedżera zasięgu Porsche (PIRM – Porsche Intelligent Range Manager), wspomagania układu kierowniczego Plus, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu oraz Porsche InnoDrive.

Porsche Taycan. Dwa rozmiary akumulatora do wyboru

Standardowo Porsche Taycan otrzymuje jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto. Opcjonalnie dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto to 93,4 kWh. Zasięg według WLTP wynosi, odpowiednio, do 431 lub do 484 km.

Niezależnie od wybranego akumulatora Porsche Taycan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Jego maksymalna prędkość w obu konfiguracjach wynosi 230 km/h, a maksymalna moc ładowania sięga 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że obie baterie można naładować od 5 do 80% w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.

Porsche Taycan. Wyposażenie

Porsche Taycan Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli
Porsche Taycan

Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant swojej pierwszej całkowicie elektrycznej, sportowej limuzyny – Taycan. Dołącza on do modeli Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru.

Fot. Porsche

Standardowe wyposażenie Porsche Taycan obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Samochód ma dwa bagażniki: przedni, o pojemności 84 litrów oraz tylny, mieszczący do 407 l.

Taycan to także pierwszy model Porsche dostępny z wnętrzem całkowicie pozbawionym elementów ze skóry. Kabina wykończona innowacyjnymi materiałami pochodzącymi z recyklingu podkreśla zrównoważoną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego.

Taycan jest standardowo wyposażony w sześciotłoczkowe aluminiowe, stałe, jednoczęściowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe aluminiowe, stałe, jednoczęściowe zaciski z tyłu. Wentylowane wewnętrznie tarcze hamulcowe mają średnicę 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski otrzymują czarne, anodowane wykończenie. Na życzenie dostępny jest wysokowydajny układu hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z tarczami o średnicy 410 mm z przodu i 365 mm z tyłu.

Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan z napędem na tylne koła trafią do salonów w połowie marca 2021 r. Ceny modelu zaczynają się od 389 tys. zł.

Zobacz także: Ford Transit w nowej wersji Trail

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty