Wszystko
o samochodach

Aktualności / Imprezy

Poznań Moto Show 2003

Data publikacji: Autor: pim

 Tegoroczny Poznań Motor Show był wyrazem optymizmu importerów i producentów aut. Stanowiska poszczególnych firm przyciągały nowymi, dotąd nie prezentowanymi w Polsce samochodami.

Najważniejsze nowości były związane z motoryzacyjnymi fabrykami na Śląsku.

Fiat gingo był najważniejszą premierą Poznań Motor Show.

W swoich wystąpieniach podczas konferencji prasowych wszyscy podkreślali, że w tym roku będą zwiększać sprzedaż i swój udział w rynku. Według przewidywań polski rynek nieco się powiększy i sięgnie 360 tys. aut.

Najważniejszą nowością targów był oczywiście fiat gingo, bo będzie to samochód wytwarzany tylko w Polsce, a dokładniej mówiąc w fabryce Fiata w Tychach. Jego konkurent, agila (kolejna premiera ze Śląska), zaprezentował się z nowym wysokoprężnym silnikiem. Jest to w tej chwili najmniejszy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem w systemie common rail (i jeden z najmniejszych w ogóle). Ma on 1251 ccm pojemności, moc 70 KM i maksymalny moment obrotowy 170 Nm. W agili i gingo pojawi się jesienią. Na razie wchodzi do sprzedaży wraz z nową gamą fiata punto, po modernizacji. Punto po face liftingu przedstawimy za tydzień.

Podczas targów zaprezentowano łącznie 46 aut, zapowiadanych jako nowości. Część z nich były to "nowości targowe", które nie były jeszcze w Polsce prezentowane na żadnej wystawie, ale już są w sprzedaży. Były to np. ford fusion, opel meriva i toyota avensis. Niektóre premiery były nowymi wersjami silnikowymi czy wyposażeniowymi. Można było jednak zobaczyć także interesujące samochody, które pojawią się na rynku dopiero za kilka miesięcy, a ich handlowe premiery będą miały miejsce jesienią podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Było też kilka ciekawych prototypów.

Wśród tych ostatnich wzrok przyciągały choćby peugeoty RC, małe sportowe bolidy, który mają wkrótce trafić na tory wyścigowe. Podobne wrażenie robił opel speedster eco, z wspomnianym już turbodieslem z Bielska. Intrygujące prototypy można było zobaczyć także na specjalnym stanowisku Design Forum, gdzie prezentowano m.in. malutkie miejskie peugeoty, przypominające czasem bardziej futurystyczne skutery wodne niż samochody.

Prezentacje samochodów zgromadzono w tym roku w trzech największych i najnowszych halach. Wielu producentów nie pojawiło się, ale ci, którzy przygotowali swoje prezentacje pokazali się z jak najlepszej strony. Stoiska były przestronne i dobrze przygotowane. Nie było tego rozmachu, jaki spotyka się na wielkich zagranicznych imprezach, ale zwiedzanie targów mogło już sprawiać przyjemność.

W niektórych miejscach pojawiły się także prezentacje akcesoriów i gadżetów, modele i symulatory, a nawet tor z samochodzikami sterowanymi radiem.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości