Wszystko
o samochodach

Aktualności / Imprezy

Poznań Motor, ale bez Show

Data publikacji: Autor: Maciej Krzywoszyński

Fot. Przemek Walewski Targi motoryzacyjne z reguły pokazują sytuację na rynku motoryzacyjnym. Tegoroczne Poznań Motor Show są gorsze niż smutna polska motoryzacyjna rzeczywistość.

Na największych polskich targach samochodowych brakuje nie tylko premier czy nowości, ale... w ogóle samochodów.

 

Jeszcze dwa lata temu podczas PMS tereny targowe tętniły życiem. Swoje modele aut prezentowała większość znaczących producentów bądź importerów, a stoiska były oblegane przez tłumy. Już wówczas, u progu nadchodzącego kryzysu, zadecydowano, że salon samochodowy z prawdziwego zdarzenia będzie organizowany w cyklu dwuletnim. Fot. Przemek Walewski

 

Minęły dwa lata, kryzys na polskim rynku pogłębił się. Jak przewidują pesymiści, sprzedaż nowych samochodów ma w tym roku sięgnąć dna, czyli poziomu nienotowanego od 1993 roku (około 280 tys. sztuk). Można zatem powiedzieć: jaki rynek, takie targi.

 

W tym roku wśród wystawców dominują producenci bądź importerzy części, akcesoriów, wyposażenia warsztatów. W statystykach nie wygląda to najgorzej - do Poznania przyjechało prawie 600 wystawców z 20 krajów. Tylko Fot. Przemek Walewski powierzchnia jest mało imponująca - całą ekspozycję da się obejrzeć bez pośpiechu w godzinę, pod warunkiem, że ma się mapkę, bo jedno na targach od lat się nie zmieniło: pogmatwana numeracja pawilonów. „Jedynka” sąsiaduje tu z „piętnastką”, „piętnastka” z „ósemką”, a „ósemka” z „szesnastką”. Prawda, że logiczne?

 

Stwierdzenie, że PMS przekształciły się w imprezę wyłącznie dla specjalistów, byłoby jednak przekłamaniem, choć niewielkim. Miłośnikom samochodów pozostały Design Forum, wystawa pojazdów zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski Fot. Przemek Walewski czy wreszcie Salon Pojazdów Odmiennych. W tym roku szczególnie oblegane jest stoisko Design Forum z wystawionymi prototypami ośrodka Italdesign Giugiaro - Corvette Moray czy Alessandro Volta. Tam też można obejrzeć słynnego już, ale nadal pozostającego w sferze projektów polskiego Clicka. Salon Pojazdów Odmiennych to organizowany na poznańskich targach po raz drugi zlot tuningowców i właścicieli pojazdów nietypowych czy wręcz czterokołowych dziwadeł. Bodaj jedynym pojazdem obecnym na tegorocznym Poznań Motor Show jeżdżącym na co dzień po polskich drogach jest policyjny radiowóz - Skoda Octavia, prezentowana na stoisku wielkopolskiej drogówki.

 

Brakiem na tegorocznych targach salonu samochodowego nie martwią się natomiast wystawcy, przynajmniej ci prezentujący sprzęt dla profesjonalistów. Kontrahentów z pewnością nie brakuje, a nie trzeba zmagać się z rzeszą zbieraczy reklamówek czy przeciskać między stoiskami. Fot. Przemek Walewski Specjaliści nie mogli też narzekać na część konferencyjno-naukową. Polska Izba Turystyki zorganizowała konferencję pod hasłem „AutoEvent 2005”, zaś Polski Związek Motorowy sesję „Badania techniczne w stacjach kontroli pojazdów”. Przewidziano też forum warsztatowe, spotkanie rzemieślników oraz Dzień Flotowy pt. „Zadbaj o pieniądze Twojej firmy”.

 

Jaki będzie dalszy los Poznań Motor Show? Nie jest to jasne, podobnie jak nie wiadomo, jak dalej potoczą się losy polskiego rynku motoryzacyjnego. Kierownictwo poznańskich targów nie chce już składać żadnych deklaracji. Oby tylko nie okazało się, że w Polsce salon samochodowy z prawdziwego zdarzenia opłaca się organizować co 10 lat. Już teraz złośliwi twierdzą, iż ze względu na ogromny import „używek” lepiej zorganizować salon o nazwie „Second hand”.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Adam (gość)

    Dajcie nam zarobić dobre pieniądze a będziemy kupować nowe samochody, nie mamy się co porównywać z bogatą europą zachodnią zresztą nasze drogi mówią wszystko same za siebie. 3 świat i tyle!!!

  • ClucFan (gość)

    zainteresowanych Clikiem zapraszam na: strone producenta: www.clic.pl forum internetowe: http://clic.pl/phpbb/

  • Ara (gość)

    Jeszcze przed wejściem Polski do Unii wszyscy dilerzy występowali w yelewizji i przekonywali widzów że samochodu MUSZĄ zdrożeć bo MUSIMY wyrównywać ceny. Sami zachwycali się tymi pomysłami i było widać zadowolenie w ich oczach przeliczane na worki pieniędzy jakie będą zarabiali. A rynek jest rynkiem nawet jak diler nie ma pojęcia o ekonomii. Ludzie ZAWSZE kierują się racjonalnością a nie bzdurami bełkotanymi przez nawiedzonych i niedouczonych. Ponado warto powiedzieć, że po wejściu do UNII w czechach samochody staniały (STANIAŁY) i czesi są także blisko UNII i jakoś ceny u nich nie MUSIAŁY wzrosnąć. Może waryo zapytać dlaczego?. A dodoatkowo w UNII nie ma jednolitych cen, np. żywnośc jest najtańsza w Grecji i Portugalii - niekirdy taniej niż w Polsce. I jakoś nikomu to nie przeszkadza i bełkocze o wyrównywaniu tych cen. Może warto aby ci niedouczeni dilerzy samochodów splajtowali i na ich miejsce przyjdą bardziej rozgarnięci nawet z czech. Wcześniej czy póżniej tak będzie - i wróci normalność.

  • Przemek (gość)

    Tegoroczne MotorShow to najwieksza porazka organizatorow. Od lat do Poznania jezdzilo sie aby obejrzec nowe modele samochodow, aktualnie oferowane przez producentow oraz koncepcje na przyszlosc. Tym razem stworzono targi wylacznie dla wlascicieli warsztatow i serwisow. Dla przecietnego fana motoryzacji ktory chcial obejrzec modele samochodow roznych marek nie bylo tam nic ciekawego. Organizator wogole nie uprzedzil o tematyce wystawy i uzyl nazwy MotorShow wogole nieodnoszacej sie do faktycznego stanu.

  • Olek (gość)

    heh... ostatnio szwagier pojechal po nowe auto do salonu... swtwierdził,że chce nowe z gwarancją... postanowił oddać swego Citroena ZX w rozliczeniu. Rok 92,gaz,zadbany,serwisowany. diler opróc braku możliwości spuszczenia z ceny nowego auta chciał dać za cytryne 3tys pln... wyobrazacie sobie 3tys... nie bede tego komentować... pozdro

  • widzew (gość)

    Najlepsze targi sa na meczu WIDZEWA!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości