Wszystko
o samochodach

Aktualności / Imprezy

Poznań Motor Show 2003

Data publikacji: Autor: Witold Blady

W niedzielę zakończyły się w Poznaniu targi Motor Show. Wśród trzynastu marek, jakie prezentowały swoje ekspozycje, zdecydowanie najciekawiej było u Fiata.

Włosi pokazali najnowsze auto z Tychów - Gingo, zmodernizowane Punto, a także Lancię Ypsilon, Alfę Romeo GTV i Spider po liftingu i jedno z najpiękniejszych aut wystawy - Alfę Romeo GT Coupe. Spore zainteresowanie budził także Fiat Idea - studyjny na razie minivan na bazie Fiata Punto. Zwolennicy samochodów sportowych z uwielbieniem spoglądali na 250-konną Alfę Romeo 147 GTA.

Gingo już z ceną
Wiadomo już, ile będzie kosztować najnowsze auto Fiata - Gingo. Bazowy model, z 1,1-litrowym silnikiem w wersji Actual, będzie kosztować 26 900 zł. Tyle że cena ta jest gwarantowana do września, a więc do momentu gdy rozpocznie się sprzedaż tego auta na naszym rynku. Należy się więc spodziewać podwyżki cen Gingo jesienią. Najdroższy Gingo - wersja 1.2 Dynamic Plus - kosztuje 35 900 zł. Na razie więc nie ma w ofercie auta z produkowanym w Bielsku-Białej silnikiem 1.3 JTD.

Bazowe Gingo jest bardzo ubogo wyposażone - zabrakło nawet poduszki gazowej dla kierowcy, a zderzaki nie są lakierowane. Airbag standardem jest dopiero w wersji Active. W najbogatszej wersji seryjnie montowane są elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, radioodtwarzacz CD, halogeny, ABS, relingi dachowe i wspomaganie układu kierowniczego.

Lista nieobecnych
Choć zapowiadano obecność większości importerów i producentów, zabrakło kilkunastu znaczących graczy na naszym rynku. W Poznaniu nie było więc trzech firm z czołówki rankingu sprzedaży - Renault, VW i Seata. Nie można było oglądać także samochodów Mercedesa, BMW, Audi, Jaguara, Hondy, Subaru, Porsche, Suzuki, Volvo, Jeepa, Chryslera, a także Daewoo i Nissana.

Na szczęście nowości nie zabrakło, poza wymienionymi już samochodami grupy Fiata po raz pierwszy w Polsce prezentowano Citroena C3 Pluriel, Mitsubishi Outlandera, Peugeota 307 CC, Forda Streetka, Forda Focusa RS, a także nieoferowany u nas model Hyundaia - Matrix i Trajet.

Sport u Peugeota
Peugeot poza modelem 307 CC prezentował usportowioną odmianę modelu 206, nazwaną RC. 180 KM pod maską zapewnia znakomite osiągi. Auto powinno pojawić się na rynku jesienią. Nie mniejsze zainteresowanie budziły studyjne modele RC Pique i Carreau. Opel promował nie tylko miejskiego minivana Meriva, ale także luksusowe auto Signum.

Miłośnikom sportowych aut przypadnie do gustu Speedster Eco. Ci, którzy dysponują lepszym wzrokiem, zauważyli zapewne obcisłe stroje modelek na stoisku koreańskiego Hyundaia. Atrakcją była miksowana przez Roberta Leszczyńskiego muzyka i studyjna limuzyna Equus. Skoda pokazała nową odmianę silnikową Fabii - pod maskę niedużego auta zamontowano 130-konny silnik TDI. Citroen pokazywał C3 Pluriel - wielofunkcyjne auto na bazie hatchbacka. W zależności od potrzeb może być coupe, kabrioletem lub nawet pikapem. To najtańszy w tej chwili kabriolet na naszym rynku - bazowa wersja kosztuje 58 800 zł. W tym roku firma liczy na sprzedaż 200 aut.

100 lat Forda
U Forda obchodzono 100-lecie firmy. Pokazywano trzy nowe auta - Streetka, Focusa RS i Focusa C-MAX. Szkoda że nie wiadomo nic na temat ich cen ani terminu wprowadzenia na rynek. Mitsubishi Outlander może sporo "zamieszać" w segmencie SUV - w podstawowej odmianie kosztuje poniżej 100 tys. zł. Kia prezentowała model Opirus - z daleka tę luksusową limuzynę można pomylić z… Mercedesem klasy E, a to za sprawą podwójnych, okrągłych reflektorów.
Podczas targów w Poznaniu rozstrzygnięto plebiscyt Autopremiera, organizowany już po raz siódmy przez Motor i Radio Kierowców. Złoty Cylinder - główną nagrodę otrzymała Toyota Avensis, ten samochód zwyciężył także w kategorii design. Laureatem w dziedzinie funkcjonalność został Fiat Stilo Multi Wagon, w ekonomii wygrał Ford Fiesta, a za najlepszą promocję nagrodzono Citroena C3.

Tuż przed targami w Poznaniu dwie firmy postanowiły wprowadzić do sprzedaży nowe auta, nie czekając na Poznań Motor Show. Ford Fusion i Opel Meriva pojawiły się w salonach dosłownie kilkanaście dni przed targami - to kolejny, poza nieobecnością wielu firm, dowód na coraz mniejsze znaczenie Motor Show. A szkoda, w naszym kraju jest przecież spory rynek nowych samochodów i źle by się stało, gdyby najbliższa ważna impreza motoryzacyjna odbywała się w Lipsku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości