Poznań Motor Show 2018. Nie tylko odświeżona Toyota Aygo

Mariusz Michalak
Poznań Motor Show jest miejscem polskiej premiery Toyoty Aygo po faceliftingu. Podczas targów Toyota prezentuje także swoje osiągnięcia na polu alternatywnych napędów, samochodów terenowych i motorsportu. Fot. Ryszard M. Perczak
Poznań Motor Show jest miejscem polskiej premiery Toyoty Aygo po faceliftingu. Podczas targów Toyota prezentuje także swoje osiągnięcia na polu alternatywnych napędów, samochodów terenowych i motorsportu. Fot. Ryszard M. Perczak
Poznań Motor Show jest miejscem polskiej premiery Toyoty Aygo po faceliftingu. Podczas targów Toyota prezentuje także swoje osiągnięcia na polu alternatywnych napędów, samochodów terenowych i motorsportu.

Front nowej Toyoty Ayo zdobi trójwymiarowy znak X, zaś z przodu i z tyłu pojawiły się przeprojektowane światła LED. Aygo jest jedynym modelem w segmencie, w którym pełne światła LED są oferowane w standardzie.

3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 998 cm3 po rewizji jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. Silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach oraz zapewnia lepsze wrażenia z jazdy w ruchu miejskim.

Unowocześniona jednostka 1,0 l VVT-i ma nowy podwójny układ wtryskiwaczy paliwa, wyższy stopień sprężania, szereg nowych elementów o niskim tarciu, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) oraz ulepszony wałek wyrównawczy, obniżający drgania na biegu jałowym.

Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO2, która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO2.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Nowe Aygo otrzymało udoskonalone zawieszenie oraz zoptymalizowane oprogramowanie układu sterowania, co zwiększa szybkość i precyzję reakcji samochodu na działania kierowcy. Komfort jazdy poprawiają także dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach i klapie bagażnika.

Fani sportów motorowych nie mogą pominąć sportowego sektora na stoisku Toyoty, którego gwiazdą jest Yaris WRC – samochód, który zapewnił Toyocie dwa miejsca na podium w tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo. Tuż obok stanął Yaris GRMN – rasowy hot hatch o mocy 212 KM.

Zaangażowanie Toyoty w rozwój elektromobilności jest widoczne w części poświęconej zelektryfikowanym samochodom. Można na niej obejrzeć wodorową Toyotę Mirai, Priusa 4. generacji, ładowanego z gniazdka Priusa Plug-in Hybrid oraz Toyotę C-HR Hybrid. W strefie 4x4 znalazł się debiutujący kilka miesięcy temu Land Cruiser 8. generacji, RAV4 Hybrid oraz przygotowany specjalnie na targi w Poznaniu Hilux pokryty specjalnym zmieniającym kolory lakierem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty