Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań Motor Show 2018. Premiery Audi - modele A6 i Aicon

Mariusz Michalak
Audi Aicon Ten w pełni elektryczny, autonomiczny samochód nie potrzebujący kierowcy, wskazuje jak według Audi wyglądać będzie przyszłość motoryzacji, zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Fot. Ryszard M. Perczak
Audi Aicon Ten w pełni elektryczny, autonomiczny samochód nie potrzebujący kierowcy, wskazuje jak według Audi wyglądać będzie przyszłość motoryzacji, zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Fot. Ryszard M. Perczak
Na tegoroczną wystawę motoryzacyjną Poznań Motor Show 2018, cztery pierścienie przygotowały dwie premiery. Na ekspozycji zobaczyć można po raz pierwszy w Polsce nowe Audi A6. Specjalne miejsce przewidziano również dla koncepcyjnego, elektrycznego i autonomicznego modelu Aicon.

Nowe Audi A6 charakteryzuje się długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Uwagę zwracają szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza.

Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Silniki będą miały moc od 204 KM do 340 KM i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm. Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. Ten silnik V6 turbo, dzięki mocy 340 KM i momentowi obrotowemu 500 Nm, rozpędza limuzynę do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 204 KM) i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Drugim premierowym pokazem Audi, jest przedstawienie również po raz pierwszy w Polsce, koncepcyjnego modelu spod znaku czterech pierścieni – Audi Aicon. Ten w pełni elektryczny, autonomiczny samochód nie potrzebujący kierowcy, wskazuje jak według Audi wyglądać będzie przyszłość motoryzacji, zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Karoseria i wygląd zewnętrzny pojazdu są stylistycznym dziełem Bogusława Parucha, kolejnego polskiego projektanta pracującego w Audi.

Audi Aicon i napęd mild-hybrid Audi A6, są zapowiedziami strategii koncernu na najbliższe lata. Zgodnie z nią, do roku 2025 w ofercie czterech pierścieni pojawi się ponad 20 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli, które stanowić będą jedną trzecią sprzedaży. Pierwszy z nowych modeli, Audi e-tron, swą premierę będzie miał w drugiej połowie tego roku. J

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty