Wszystko
o samochodach

Przepisy / Prawo jazdy

Prawo jazdy będzie droższe, a młodych kierowców będą obowiązywać niższe limity prędkości

Data publikacji: Autor: Agnieszka Jasińska

Fot. Krzysztof Szymczak Droga po ten dokument nie skończy się na egzaminie. Po nowym roku każdy nowy kierowca, po odebraniu prawa jazdy, będzie musiał zaliczyć dodatkowy kurs praktyczny i teoretyczny. Obowiązkowe szkolenie będzie kosztować 300 zł.

Fot. Krzysztof Szymczak- Od nowego roku każdego młodego kierowcę będzie obowiązywał dwuletni okres próbny - tłumaczy Łukasz Kucharski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi. - W okresie od 4 do 8 miesięcy od odebrania prawa jazdy trzeba przejść obowiązkowe szkolenie teoretyczne i praktyczne. Pierwsze kosztuje 100 zł i trwa 2 godziny, za drugie zapłacimy 200 zł i zajmie nam ono godzinę.

Zbigniew Popławski, właściciel łódzkiej szkoły jazdy i wiceprezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Ośrodków Szkolenia Kierowców, chwali pomysł nowych szkoleń. Jednak zwraca uwagę na jedną rzecz.

- Kursy powinny odbywać się po 1,5 roku od momentu odebrania prawa jazdy. Przez pierwsze miesiące bowiem kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami i mają jeszcze w głowie wszystkie uwagi, które usłyszeli podczas nauki w szkołach jazdy - uważa Zbigniew Popławski.

Szkolenia teoretyczne będzie można zaliczyć w WORD. Natomiast praktykę należy odbyć w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy.

- Na razie takiego ośrodka nie ma w województwie łódzkim. Jednak do nowego roku jest jeszcze czas - mówi dyrektor Kucharski. - Starają się o nie m.in. WORD-y. W najgorszej sytuacji będziemy dowozić kierowców do ośrodka w Bednarach, z którym współpracujemy.

Kucharski zaznacza, że jeśli nowy kierowca nie odbędzie szkolenia, zostanie cofnięte mu prawo jazdy.

- Praktyka to m.in. jazda w poślizgu, kierowca musi poczuć, jak w takiej sytuacji zachowuje się auto. W programie jest też zjazd z góry, pokonywanie niebezpiecznego zakrętu i jazda po łuku - mówi Łukasz Kucharski. - Dodatkowe szkolenia to bardzo dobry pomysł. Uważam, że przyczynią się do poprawienia bezpieczeństwa na drodze. Dziś młody kierowca często pędzi na złamanie karku. Nie jest świadomy, jakie zagrożenia na drodze na niego czekają, nie zna granicy bezpieczeństwa. Podczas tworzenia nowych przepisów dla młodych kierowców czerpano wzorce ze Skandynawii. Skandynawowie są jednymi z lepszych kierowców na świecie.

Po nowym roku każda osoba, która odbierze prawo jazdy, będzie musiała przez 8 miesięcy jeździć samochodem z "zielonym listkiem". Do tego obowiązywać ją będą niższe limity dopuszczalnych prędkości. W terenie zabudowanym młody kierowca nie będzie mógł przekroczyć 50 km/godz., poza terenem zabudowanym 80 km/godz., na autostradzie i drodze ekspresowej - 100 km/godz.

Niebawem może okazać się jednak, że zmian od nowego roku będzie jeszcze więcej. Trwają właśnie prace nad projektem, który wprowadzi na egzaminie sprawdzian z resuscytacji.

- Chodzi o sztuczne oddychanie i masaż serca - zaznacza Łukasz Kucharski. - Jestem przeciwny tym zmianom. Sztucznego oddychania i masażu serca kursanci uczą się na szkoleniu. Uważam, że na egzaminie nie jest im potrzebny dodatkowy stres z tym związany.

                                                                                                 Źródło: Dziennik Łódzki

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gość (gość)

    Chyba PO chce na własne życzenie przegrać wybory - nie takie POlicyjne państwa upadały.

  • Wrocławiak (gość)

    80 km/h poza miastem? 100 km/h na AutoStradzie? Poje71bało całkiem już to państwo???!!!

  • wrocławianka (gość)

    chyba wyższe limity...

  • Kierowca (gość)

    Doszkalanie - bardzo dobrze, oby nie była to tylko okazja do zarabiania przez szkolących, którzy tylko podpiszą papierek ... Ograniczenie do 80 km/h poza obszarem zabudowanym to pomysł NIEBEZPIECZNY! Wszyscy będą takiego wyprzedzać a ten manewr powinien być ostatecznością! Za miastem wszyscy powinni jechać równo 90 km/h w spokojnej kolumnie, jak we wszystkich cywilizowanych krajach.

  • Kolejne wyciaganie pieniędzy (gość)

    Może i te kursy, to nie byłby zły pomysł, ale jakby to był jakiś prawdziwy kurs, a nie coś takiego. Przez jednorazową godzinę, to na pewno "wiele" się Ci młodzi kierowcy tam nauczą. I jeszcze ta chora cena. 200 zł za godzinę szkolenia. Ewidentnie jest to robione tylko po to żeby wyciągać od ludzi kolejne, niemałe pieniądze, a w kwestii bezpieczeństwa na drogach nic to nie zmieni, bo przez jednorazową godzinę nie da się praktycznie nic nauczyć. Już nie wspominam o tym, że jeśli będą to organizować jakieś prywatne firmy, a nie WORD-y, to w polskich warunkach zapewne będzie to zazwyczaj wyglądało tak, że klient dogada się z tą firmą, zapłaci, ta wystawi świstek i kurs zaliczony. Totalny bezsens.

  • Kierowca (gość)

    Gwoli uzupełnienia - 100 km/h na autostradzie może być - tam są minimum 2 pasy i nie będzie stwarzał zagrożenia.

  • Gość (gość)

    Niż demograficzny, to wymyślają bzdury za które młody kierowca ma płacić. Nabijanie kasy i nic więcej. Kto wymyślił te limity prędkości? Nie mogą jechać zgodnie z przepisami jak wszyscy tylko muszą się wlec 100km/h na autostradzie. Pomyślał ktoś jakie to jest niebezpieczne i jak utrudnia ruch innym na autostradzie. Nie powinno być takich durnych ograniczeń tylko większa kara za przekroczenie prędkości. Już widzę a4, sznurek młodych kierowców jadących równo 100km/h, a za nimi sznurek ciężarówek trochę wolniejszych. Gratuluję POmysłu, czas na zmiany i normalność.

  • czas opuścić ten grajdół (gość)

    Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Kierowcy i ogólnie zagadnienie motoryzacji to bodaj najbardziej dochodowa część budżetu Państwa (takie odnoszę wrażenie). W końcu ktoś się wziął i porobił porządki z fotoradarami (jest ich mniej) to teraz pod przykrywką bezpieczeństwa rządzący przemycają kasę do swoich kieszeni z innej strony boiska.

  • wrrr (gość)

    takie ograniczenia to dopiero powodowanie zagrożenia. Zawalidroga jadąca 100km/h na autostradzie, czy nawet auto jadace 80 na drodze krajowej, gdzie można jechać 90 - powoduje koniecznosc wyprzedzania. Za takim delikwentem robi sie korek, kierowcy zaczynaja sie czaić jeden za drugim zeby wyprzedzic, powoduje to niejednokrotnie nagłe hamowania. To jest wlasnie stwarzanie zagrozenia. Trzeba jechac tak jak wszyscy, wtedy ruch jest plynny.

  • plus 50 (gość)

    Co to znaczy "młody kierowca" stażem czy wiekiem? A co będzie jeżeli ktoś zrobi prawo jazdy i schowa je do szuflady to co też będzie musiał te kretyństwa przejść.

  • W-w (gość)

    To błąd - jak tak można marnować pieniądze Przecież można byłoby wprowadzić obowiązek dla wszystkich posiadaczy Prawa Jazdy szkolenia uzupełniającego np. raz na 5 lat - 50 godzin dydaktycznych i 25 godzin praktycznych - koszt np. 2500 Takie podejście byłoby prawidłowe z punktu widzenia pozyskiwania kasy do budżetu

  • rak (gość)

    Już widzę jak taki młody kierowca jadąc autostradą 100 km/h wyprzedza tira jadącego 95 km/h. Przecież auton bedzie wyprzedzał przez 2 kilometry i za nim utworzy się sznur aut. Ze zbulewersowanymi kierowcami w środku

  • spidi (gość)

    Będzie bezpieczniej? Jak to sobie wyobrażają? Przy stanie naszych dróg(jednopasmowe)Zawalidrogi będą wyprzedzane a jest to najtrudniejszy i zarazem najniebezpieczniejszy manewr. Jeszcze parę rodzynków w stylu wyprzedzanie z prawej strony, dwa pojazdy na jednym pasie. Ci kretyni sami się rodzą czy ktoś ich produkuje?

  • oto rządy PO (gość)

    dyskryminacja społeczna na każdym kroku

  • ktos (gość)

    Ciekawe jak będą weryfikować te 100 km\h. Zatrzymają samochód jadący na autostradzie 140, po czym stwierdzą, że jedzie stary i go puszczą. I tak w kółko... Na 100 zatrzymań trafią na młodego. Kolejna fikcja.

  • misiek (gość)

    kolejne zawalidrogi na drogach krajowych. Dość już nadgroliwych imbecyli, którzy na góownej drodze krajowej obszarze zabudowanym zamiast jechać przepisowe 59 km/h zwalniają do 30 km/h

  • adams23 (gość)

    Nie wiem czy to dobry pomysł , jak ktoś jedzie za wolno to robi się nerwowe wyprzedzanie i czołówki

  • kierowca (gość)

    Brawo, te dzieci jeżdżą jak wariaci nie mając o tym zielonego pojęcia!!!

  • tomekucharz (gość)

    A ja się pytam co z niedowidzącymi kierowcami 65+?

  • Nasus (gość)

    Co za D E B I L I M!!!

  • ... (gość)

    chyba kogos pojeb... juz i tak utrudniacie jak sie da to trzeba jeszcze dojeba....

  • dodo (gość)

    klasyczne krojenie z pieniędzy, kidyś taki podchodził i mówił dawaj 200 zeta bo w ryj a teraz w imieniu prawa Ku...... co za kraj

  • .... (gość)

    Debile wyciagajacy pieniądze! Niech się za starych kierowców wezmą pe****!!!!!!

  • stop, stop (gość)

    Na jakich "normalnych" drogach poza zabudowanym można jeździć 80 km/h czy więcej. W dupach wam się, kierowcy, poprzewracało...

  • padam (gość)

    To jest jakiś chory i nasycony ogromnym idiotyzmem żart? "Kursy powinny odbywać się po 1,5 roku od momentu odebrania prawa jazdy. Przez pierwsze miesiące bowiem kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami i mają jeszcze w głowie wszystkie uwagi, które usłyszeli podczas nauki w szkołach jazdy - uważa Zbigniew Popławski"

  • KIEROWCA (gość)

    nie ma sensu gadać o debilach którzy te durne przepisy wymyślają.NABIJANIE KASY LEGALNIE

  • eeetam (gość)

    przecież nie wszyscy zaczynają jeżdzic, wrzucą prawo jazdy do szuflady i będą mieli wszystko w d-pie

  • Witek (gość)

    "Praktyka to m.in. jazda w poślizgu, kierowca musi poczuć, jak w takiej sytuacji zachowuje się auto." Samochód który kupiłem córce, ma tyle zabezpieczeń elektronicznych, że jazda poślizgiem jest niemożliwa. Pytałem nawet w serwisie. Powiedzieli, że tym samochodem nie da się jechać poślizgiem, nawet na lodowisku. O co więc tu chodzi?

  • Komentarz usunięty.
  • tirowiec (gość)

    całe to szkolenie w dup. wsadzić jak ktoś jest debil to chociaż byś się ile szkolił to i tak zostanie debilem :-) nie czarujmy się bo to nie tylko młodzi jadą ile się da starsi kierowcy tak samo jeżdżę to wiem jakie zachowania są na drodze a to jest tylko po to żeby dać w kość wszystkim nie tylko młody bo zaraz znajdą haka na starszych. poślizgu się nigdy nie nauczy bo każdy poślizg inaczej wygląda polecam jazdę po dużych parkingach najlepsza szkoła całe ośrodki to pić na wodę pewnie z PO połowa znajomych będzie je mieć pozdrawiam

  • tirowiec (gość)

    zapomniałem dodać ze w zimie na te parkingi i oczywiście puste nic więcej nie potrzeba wtedy można różnych rzeczy próbować :-)

  • TTT (gość)

    Biedne nastolatki nie będą sobie mogły "depnąć", no bardzo współczuję. Najpierw nabierzcie pewności, później można jeździć szybciej. Pamiętajcie, że szybsza jazda to mniejszy margines błędu dla siebie i innych uczestników ruchu. Najlepiej jak się spotka dwóch cwaniaków, to czasem nie ma co zbierać. Sam byłem dość zestresowany i zwłaszcza w jeździe poza miastem, ale tysiące wyjeżdżonych km zrobiły swoje. Z drugiej strony jest to pokłosie braku respektowania prawa i wrzucanie wszystkich do jednego worka...

  • TTT (gość)

    Jest jeszcze pojęcie różnicy prędkości. Na autostradzie ciężarówki, wg przepisów mają jechać 80km/h, więc pojęcie zawalidrogi jest słabe. Przepisy są złe, bo tym samym dopuszczają różnicę w wysokości 60km/h. Standardy skandynawskie ok, niech nikt nie ginie. Komu się nie podoba, niech się nie zabiera za kierowanie pojazdami skoro nie szanuje życia innych.

  • Buszmen (gość)

    Nie widzicie że chcą nas wyrzucić z tego kraju, jak dla minie to wzory biorą prosto od zaborców, jesteśmy dla nich zbyt homogeniczni ;). Wywalimy parę milinów Polaków, ściągniemy trochę Ukraińców trochę Żydów i trochę Arabów to będzie się łatwo nimi manipulowało napuszczając ich na siebie :))) . No to policzmy: Lekarz 200 Kurs – 1200 Egzamin teoria (45,23%) 40 x 2 a nawet 3 czyli 120 Egzamin praktyczny (27,53) 200 x 4 czyli 800 No i do 2015 jakieś po__bane poślizgi 300 Czyli średnio 2600 nie licząc godzin wykupionych po trzecim niezdaniu teorii ;) Teraz pytanie ile ludzi ma taką pensję;)

  • cypriNO (gość)

    Mszczą się na wyborcach Korwina ;/

  • Szkoleniowiec (gość)

    Tak, tylko szkoda, że cena kawałka papieru od lekarza wzrosła z 50zł na 200zł za kilka minut, szkolenie które będzie trwało 3h będzie kosztowało 300zł, a ośrodki szkolenia za 30 h zajęć praktycznych i 30h zajęć teoretycznych biorą po 1300 zł. ŚMIECH NA SALI!!! I jakie koszta ponosi lekarz za 10min pracy a jakie instruktor. Dajcie 40 zł taksowkarzowi i zeby was wozil 1h to was wyśmieje.

  • Agnieszka (gość)

    Kolejny błyskotliwy pomysł. Z pewnością to przedsięwzięcie nie zrobi z nikogo lepszego czy bezpieczniejszego kierowcy. Koszta mówią same za siebie. A szkolenie z masażu serca i sztucznego oddychania? Po co to komu? Pewnie, lepiej sprawdzać czy ładnie utrudniasz ruch jadąc 80km/h niż umiejętność ratowania życia w sytuacji zagrożenia.

  • bmxr3asY (gość)

    To ja robie prawko czy kursy doskonalenia? Im sie w dupach juz pojebało... odsetek zdających już zmalał przez przyjebane testy... teraz to nawet nie warto sie ruszać... dla tego ja prawko robie za granicą... płace więcej... ale kurs przeprowadzony jest rzetelnie! a nie każdy tylko patrzy ile mam w portwelu i gdzie mnie ujebać...! polska zapada sie pod ziemie...

  • Aga (gość)

    totalna głupota. władze udowadniają tym swoją głupotę. skoro ktoś przechodzi cały kurs i zdaje egzamin to znaczy, że potrafi prowadzić samochód. po co jeszcze dodatkowe szkolenia? to tak jakby stwierdzić że wszyscy egzaminatorzy są niekompetentni bo mimo, że zaliczają egzamin to zdający i tak potrzebuje dodatkowego szkolenia. śmiech na sali. a inne ograniczenia prędkości dla młodych kierowców? masakra, czyli każdy kierowca na drodze ma jechać inną prędkością?! przecież to tylko stwarza zagrożenie na drodze...

  • Simon (gość)

    Proponuję doszkolić całą resztę kierowców, a nie tylko nowych! Nie zgadzam się z twierdzeniem, że młody jedzie jak na złamanie karku. Popatrzcie jak jeździ cała reszta kierowców i jak znają przepisy!!!! Wysłać ich na egzamin teoretyczny i sprawdzić, kto zda, a kto nie! 85% nie zda!!!!

  • Magikk (gość)

    Niech wprowadzą, tylko żeby to było sponsorowane z kieszeni WORU!!! A nie zdzierają kasę na potęgę! POLSKĄ RZĄDZĄ GŁUPKI, zaczynając od Tuska, a koncząc na Głównym WORDZIE w Łodzi...

  • ŁUTUTUTU (gość)

    Aha to co mi zrobią jak 100 przekrocze na autostradzie ? Pójde siedzieć ?

  • ssssssssssss (gość)

    jak dla mnie praktyka typu jazda w poślizgu powinna być uczona już od dawna ale na normalnym kursie a nie dodatkowym żeby wysępić jak najwięcej kwitu... niedługo taniej i dużo bardziej opłacalne będzie wyjechać np. do Niemiec i tam zdawać nawet z tłumaczem bo tutaj w Polsce to już jebana parodia się robi

  • emsi (gość)

    W tym roku ma się to pojawić ?

  • Kamil (gość)

    Bzdura ... z resztą nie powinno się wrzucać wszystkich młodych kierowców do jednego worka. Bo to że ktoś ma 20 lat prawo jazdy nie oznacza ,że powinien mieć podwyższone limity. Jeśli ktoś ma prawko 10 czy 20 lat ale wyjezdza tylko "od święta" to stwarza większe zagrożenie niz wielu młodych. Ja w pierwszym roku po uzyskaniu prawa jazdy zrobilem ok.30 tys km . Jak to się ma do ludzi ,ktorzy tyle przez 10 lat nie zrobią ? czas spedzony za kierownicą jest mniejszy więc to dla nich powinny być bardziej rygorystyczne przepisy. Takie jest moje zdanie . Oczywiście wielu młodych kierowców nie ma doświadczenie ale moim zdaniem bezsensowna akcja ... Może sensowna ale z punktu widzenia tego ,kto na tym zarobi.

  • Dobson (gość)

    Szykujcie dodatkowe "czarne punkty" bo przy takim czymś to już bankowo wiara na "trzeciego " poleci

  • jak dobrze (gość)

    Jak dobrze, że od 16.02.2015 jestem szczęśliwym kierowcą. :)

  • aaa (gość)

    im to sie juz kur... po..ło w dupach od tej kasy ..... pier..... ze do wypadki pchaja kase w kieszonki ile wlezie i ich nie interesuje kogos zycie tylko ich portfel... !!!!! Edytowany przez moderatora 2015-04-21 19:59

  • saas (gość)

    to teraz jak dziadzio zda prawko to bedzie jechał poza miastem 50

  • xyz123 (gość)

    moim zdaniem to już jest wielka przesada z tymi przepisami, nie jeden młody kierowca lepiej jeździ niż kierowca który ma 10 lat prawo jazdy, a nasz kraj tylko upiera się na młodych kierowcach, wgl kto to wymyslił?! niedługo wejdą przepisy że w terenie zabudowanym będzie trzeba jechać 20 km/h. Do czego to dochodzi? SKANDAL!!!!

  • krzychu (gość)

    trzeba zrobic tak jak z tą ACTA CZY COŚ NIE DAC IM TEGO PRAWA ZEBY NA NASZEJ KASIE ZARABIALI ZA JEBAny kierunkowskas chłop mnie oblał

  • czlowieczek (gość)

    pojebani ludzie żądzą naszym krajem. i przez to jeszcze więcej ludzi będzie jezdziło bez prawka :)

  • kierowca (gość)

    Co za debilizm. Czy idioci bo inaczej ludzi którzy wymyślają takie rzeczy nie biorą pod uwagę faktu że pojazd który się wlecze po drodze stwarza jeszcze większe zagrożenie niż ten który jedzie szybko bo zmusza większość pozostałych uczestnikow ruchu do wyprzedzania? Co jeśli młody kierowca będzie zmuszony jechać pożyczonym autem? zerwie sobie listek z drzewa? no i w końcu dlaczego te obowiązkowe szkolenia nie mogą być wplecione w szkolenie kursowe? ktoś w rządzie wymyśla niezłe przekręty żeby sobie dorobić ciekawe ile zapłacili mu za pchnięcie takiego pomysłu. teraz bardziej oplaca się wyjechać za granice i zrobić sopie prawko.Raz ze taniej to jeszcze szybciej bo nie uwalaja żeby zarobić. I żeby nie było mam prawko kilka lat i mimo to jestem jak najbardziej przeciwny tym zmianom. Czemu pan Kucharski nie jest przeciwny dodatkowym szkoleniom? bo kto by był jak by za trzy godziny klejenia głupa dostawał trzy stówki.

  • Ana (gość)

    W Polsce, rozwijajacym sie kraju nawet prawo jazdy zacznie byc luksusem... Ktoz by sie dziwil, ze wiekszosc Polakow wyjezdza, a imigranci jedynie edukuja sie u nas badz szukaja schronienia. Brawo

  • radek (gość)

    Jak dla mnie chory pomysł! Jeśli chcecie sprawdzać umiejętności młodych kierowców róbcie to na kursie prawa jazdy! Tutaj jak zwykle chodzi o wzbogacenie się ośrodków egzaminowania a nie o bezpieczeństwo!

  • michal (gość)

    Co za debilizm . Teraz bedzie jeszcze wiecej wypadkow bo jeden drugiego bedzie wypszedzal . Debile skonczone .

  • Nikt (gość)

    Najlepiej zdawać prawo jazdy w Niemczech tam zrobić sb wszystko tam odebrać i jeździć w polsce jest o wiele tańsze i łatwiej się zdaje.

  • Ninjus (gość)

    Jeszcze troche i bedziemy zdawać egzamin na prawo jazdy takimi autami jak: Ferdinand GT3 RS

  • Ltk (gość)

    Nie po..balo was? Edytowany przez moderatora 2015-04-23 08:12

  • VIKI (gość)

    Chyba ich pojebało za przeproszeniem,młody kierowca który swoje ciezko czesto zarobione pieniadze wydał na kurs nauki jazdy autem ,na egzaminy,nie dosc ze przezył nie jeden stres to jeszcze raz wymyslili jakis durny wymógł,chyba ludzie tez do pracy chodza,ucza sie maja marnowac czas na jakies nauki,wykłady pseudo nauczycieli praw jazdy bo czesto nie jeden jest po zawodówce i nie o niczym pojecia;niewiem czy wiecie ale w panstwach uni eu takich jak niemcy,austria,francja,anglia nie katuje sie tak zdajacych jak i swierzo zdajacych kierwców absurd,czemu u nas w polsce jest tak zle?bo władza jest zła dlaczego nie zrobia egzaminu kierowcom którzy maja prawko 15 lat,10lat,20 lat przeciesz nie jeden z nich przepisów nie przestrzega bo 70%z nich nie pamieta poprostu ,polska kraj paranoji i patalogi a urzedasy tylko zeruja na obywatelu i znajduja co nowego by oskubac obywatela

  • 12dfg (gość)

    to jest nieprawda bo tak straszą dlatego aby wszyscy zdawali prawko w tym roku bo kasy dla posłów nie ma i nie mają sie za co zabawic

  • mankell (gość)

    Ciekawe, co jeszcze wykmbinuja zeby utrudnić kursantom życie. Ale ja nie przejmuje się już egzaminami odkąd okazało się, że legalne są dokumenciki kolekcjonerskie. Polecam obczaić sprawę poprzez szybkieprawojazdy.pl , ja właśnie stamtąd zamawiałem.

  • maras (gość)

    moze niech od urodzenia daja 200 zł podatku miesiecznego od oddychania ....złodzieje

  • maras (gość)

    kasa kasa kasa aaa szkoda gadac

  • ZrażonyKierowca (gość)

    Ok. Po pierwsze, miło by było jakby każdy jechał sobie równe 50 w miescie, ale to najszybszy sposób do bycia otrąbionym, no, może zaraz za zgaśnięciem silnika. Po drugie, 50 na odcinkach do 70-ciu czy 80-ciu? Dlaczego? Czy oni chcą tworzyć więcej korków? Po trzecie, 80 poza terenem zabudowanym... :/. Zależy gdzie- są drogi gdzie mniej jest zupełnie racjonalne i rozsądne, a są takie gdzie lepiej jechać 90 jak już chce się uszanować prawo, bo zaczną cię wyprzedzać do potęgi n-tej. Po czwarte... KTO do diaska wymyślił 100 na drodze do 120 czy 140!? Jak ktoś już wspomniał, wyprzedzanie ciężarówek przy takiej prędkości to równowartość wyścigów ciężarówek! NIKT nie chce czekać wieczność żeby ktoś ślimaczo posuwał się do przodu przez kilka kilometrów. Korek w trymig. Trzeba realnie oszacować sytuacje na drodze, nie ślepo wciskać niższe i niższe ograniczenia.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości