Podczas debiutu na 83. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie oficjalnie ruszają zamówienia na nowy,
kompaktowy super samochód 4C w limitowanej serii „Launch Edition". Jego cena w Polsce to 250 000 zł brutto.
„Launch Edition" wyprzedza o kilka miesięcy wprowadzenie do sprzedaży seryjnie produkowanej wersji 4C. Poza tym, tylko nabywcy 4C „Launch Edition" będą mieli specjalny przywilej - możliwość uczestnictwa w wyjątkowym wydarzeniu, które odbędzie się we Włoszech, które przewiduje kurs zaawansowanej techniki jazdy z profesjonalnymi instruktorami, uczącymi jak najlepiej wykorzystać potencjał Alfy Romeo 4C, przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa.
Z zewnątrz, nowa „Launch Edition" „może przyjąć" dwie barwy - „Czerwoną Alfa" lub specjalną matową „Białą Carrara". Linia tej limitowanej serii wzbogacona jest przez pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego, który oprócz podkreślenia stylu samochodu, redukuje dodatkowo jego ciężar. Pakiet ten składa się z reflektorów, spoilera i obudów lusterek zewnętrznych, tylnego wlotu powietrza z aluminium z ciemnym wykończeniem, reflektorów Bi-Led oraz obręczy ze stopów lekkich 18" (koła przednie) i 19" (koła tylne) z ciemnym wykończeniem. Aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd auta, przewidziane są przednie wloty powietrza, zaciski hamulcowe w określonym kolorze, sportowy układ wydechowy oraz kit zawieszenia ze specjalną regulacją amortyzatorów i tylnego drążka poprzecznego.
Ten sam styl widoczny jest wewnątrz samochodu, gdzie oprócz charakterystycznego, numerowanego znaczka, na pierwszy plan wysuwają się sportowe fotele oraz kierownica, wykonane ze skóry i mikrowłókna z białymi obszyciami, gałka dźwigni zmiany biegów i aluminiowe listwy. W przypadku czerwonej barwy, Alfa Romeo 4C „Launch Edition" posiada czerwone obszycia na kierownicy, hamulcu ręcznym, dywanikach, klamkach i sportowych fotelach.
Pod maska znajduje się nowy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM. Nowa jednostka napędowa Alfy Romeo 4C wykonana z aluminium jest umieszczona centralnie i posiada udoskonalone układy ssące i wydechowe, podkreślające jeszcze bardziej sportowy charakter samochodu, zarówno przy niskich obrotach, jak i podczas przyspieszania, również dzięki wałowi korbowemu z ośmioma przeciwwagami. Dodatkowo, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli „Scavenging", który redukuje efekt tzw. „turbo dziury". Dostarczany moment obrotowy jest intensywny: maksymalna jego wartość wynosi 350 Nm, a 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min.
Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu_, _która podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku wzbudziła tak wielki podziw, że aż zdobyła trzy prestiżowe nagrody: „AutoBild Design Award" (Niemcy, rok 2011), „Design Award for Concept Cars & Prototypes' (Włochy, rok 2012) i „Most Exciting Car of 2013 - 'What Car?' (Wielka Brytania, rok 2012).
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?