Premiera nowego Jaguara XFR-S

(ip)
Jaguar XFR-S, Fot: Jaguar
Jaguar XFR-S, Fot: Jaguar
Na Los Angeles Auto Show 2012 Jaguar zaprezentował najmocniejszą wersję popularnego modelu XF, należącą do sportowej linii R-S, z silnikiem o mocy 550 KM. Jaguar XFR-S to kontynuacja tradycji marki w zakresie tworzenia samochodów sportowych.

W wyniku pracy zespołu specjalistów z jednostki ETO (Engineered To Order), działu Rozwoju Produktu Jaguara powstała 

Jaguar XFR-S, Fot: Jaguar
Jaguar XFR-S, Fot: Jaguar

elastyczna, sportowa oraz wydajna wersja wielokrotnie nagradzanej i uznanej limuzyny Jaguara XF. Nowy Jaguar XFR-S łączy w sobie innowacyjne rozwiązania technologiczne zarówno z modelu XKR-S, jak i całkowicie nowego, dwumiejscowego samochodu sportowego F-Type.

Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa nowego Jaguara XFR-S oferuje ekstremalną wydajność. 5,0-litrowy silnik benzynowy V8 z doładowaniem zastosowany został wcześniej w modelu XFR, jednak Jaguarze XFR-S w porównaniu z XFR, moc została zwiększona do 550 KM i 680 Nm. Wzrost ten osiągnięto dzięki zmianom układu sterowania silnika oraz optymalizacji przepływu powietrza. Jaguar XFR-S został wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów uzupełnioną o system „QuickShift", opracowany przez Jaguara do modelu F-Type, dzięki czemu uzyskano znaczącą poprawę osiągów. Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 300 km/h.

Jaguar XFR-S, Fot: Jaguar
Jaguar XFR-S, Fot: Jaguar

W nowej sportowej wersji Jaguara XF zwrócono szczególną uwagę na aerodynamikę. Dodatkowe elementy usprawniające przepływ powietrza poprawiły docisk samochodu o 68%. Zastosowane zmiany sylwetki wprowadziły także wyraźnie drapieżny wygląd, począwszy od głębszego przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza, dolnych łopatek pionowych po wykorzystanie w wykończeniu nadwozia włókna węglowego.

Dla podkreślenia sportowego wnętrza samochodu Jaguar XFR-S otrzymał unikalne 20-calowe lekkie felgi „Varuna", szersze z przodu, węższe z tyłu, ze specjalnie opracowanymi oponami Pirelli, które zwiększyły przyczepność oraz stabilność samochodu. Co więcej, liczne zmiany zawieszenia, zwiększyły sztywność boczną o 30% oraz zaowocowały większą precyzją prowadzenia i szybkością reakcji.

Charakter samochodu został podkreślony paletą technicznych materiałów użytych we wnętrzu. Fotele i podłokietniki zostały obszyte skórą oraz włóknem węglowym, a w ozdobnych listwach wykorzystano ciemne aluminium, charakterystyczne dla linii R-S. Wyjątkowy charakter zapewnia także szeroki wybór kontrastowych kolorów szwów tapicerki oraz ozdobna linia na desce rozdzielczej, fotelach i drzwiach, dostosowana do lakieru zewnętrznego.

Specyfikacja techniczna Jaguara XFR-S:

 

XFR-S

Silnik

5,0-litrowy V8 z doładowaniem, benzynowy

Pojemność (cl)

5000

Moc (KM)

550

Moc (kW)

405

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

680

Skrzynia biegów

Ośmiobiegowa, automatyczna z funkcją Quickshift

Inteligentny System Stop/Start

Tak

Przyspieszenie 0-100km/h

4,6 sekundy

Prędkość maksymalna (km/h)

300 (ograniczona elektronicznie)

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100km)

11.6

Emisja CO2 (g/km)

270

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty